close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Tigra: Vervolg op eerder Tigra bericht.

Bouwjaar: 1995

De riem onder het rijden gebroken. Kleppendeksel losgehaald.
Een aantal stoters komen niet meer omhoog. Foute boel dus. Kop eraf. Niet eenvoudig. Welke demonteer volgorde hanteren jullie?
Inlaatspruitstuk aan de kop laten zitten of loshalen en wegdrukken? Mvrg.Ad

Geplaatst door

Ad102 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik heb het hier al eerder geschreven....als de krukaspoelie en zijn tandwiel nog nooit gemodificeerd zijn, zou ik dit mee vervangen. dit omdat daardoor de riemen scheef af kunnen slijten en dus breken.

Opeltje 0
badge

19 jaar

Inlaatspruitstuk losgehaald. Heel gepruts. Kop eraf. 4 inlaatkleppen krom. Looprollen van de distrybutie riem veel speling. Spanrol ook al. Waterpomp draait (te) zwaar. Waarschijnlijk is de vorige keer alleen het riempie vervangen.
Maar een hele zekere oorzaak voor het voortijdig breken van de riem heb ik niet gevonden. Een nieuwe Gates riem gebruiken of orgineel van Opel?
Mvrg. Ad

Ad102 0
badge

19 jaar

Opeltje,bedankt voor je antwoord. Ik zal het verder goed bekijken.
Groeten,Ad

Ad102 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.