Bij temperaturen buiten, beneden de -5 is de het niet mogelijk de auto nog warm te krijgen (temperatuur binnen). De ventilator doet het wel, maar de temperatuur van de lucht die eruit komt is erg laag. Koelvloeistof niveau is goed. Iemand een idee wat het mankement is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
of je thermostaat gaat niet open, waardoor je kachelventilator zich niet vult met de warme koelvloeistof en dus geen warme lucht kan geven,
of je rijd te korte stukjes, waardoor je motor niet warm genoeg wordt, je thermostaat dus niet opent, en je kachelradiateurwater koud blijft.
- hoe hoog komt je temp. meter op je dashboard bij je dagelijkse ritjes?
- hoeveel km en minuten is dat ritje
- is je kachelknop zelf niet kapot, of voel je wel degelijk verschil in de temperatuur als je op warm of koud draait
je kunt je radiator eens (gedeeltelijk) afdekken, kwartiertje rondrijden en dan testen of je kachel warme lucht geeft.
laat maar hooooren
afstanden zijn geen probleem, regelmatig meer dan 250 km. Motor temperatuur metertje komt bij koude buiten ook amper van z'n laagste stand...lijkt dus alsof ie niet opwarmt. Heb al karton voor de radiator ingang bonden...maar werkt niet echt.
17 jaar
Thermostaat (laten) vervangen. Zal ook schelen in het brandstofverbruik. Veel voorkomend euvel.
[quote=roygsi]of je thermostaat gaat niet open, waardoor je kachelventilator zich niet vult met de warme koelvloeistof en dus geen warme lucht kan geven,
of je rijd te korte stukjes, waardoor je motor niet warm genoeg wordt, je thermostaat dus niet opent, en je kachelradiateurwater koud blijft.
- hoe hoog komt je temp. meter op je dashboard bij je dagelijkse ritjes?
- hoeveel km en minuten is dat ritje
- is je kachelknop zelf niet kapot, of voel je wel degelijk verschil in de temperatuur als je op warm of koud draait
je kunt je radiator eens (gedeeltelijk) afdekken, kwartiertje rondrijden en dan testen of je kachel warme lucht geeft.
laat maar hooooren[/quote]
als thermostaat dicht blijft word kachel echt warm en motor te heet
Ok bedankt erg helpvol!
Is het een makkelijk te vervangen onderdeel? Een idee van de kosten? Zou ik dit zelf kunnen, ben geen enorme techneut, maar kleine reparaties lukken wel.
17 jaar
niet zelf aan beginnen als je niet genoeg kennis hebt
distributie moet los
16 Klepper of 8 klepper?
oh ja kweet t
16 klep zit voorop
sorry even verg
8 klepper. Ik laat het wel repareren. wellicht heb ik ook niet alle juiste gereedschappen.
Bedankt
17 jaar
Verstandig. Voor de vakman is dit met 'n klein half uurtje bekeken.
daarna zal je zien dat je metertje op je dash ook weer hoger gaat staan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar