close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: voorwiel lagers vervangen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18i 16v sport

hallo.

heeft iemand een idee hoe ik mijn voorwiel lagers kan vervangen?
ik hoorde van mijn garage dat men deze lagers er zo uit tikt en er een spanveer voor zit,eruit persen was niet echt nodig?
ik kan geen schets vinden hoe deze gemonteerd moeten worden.
heb een duur werkplaatsboek maar kan er niks over terug lezen.. ...

gr Eric

Geplaatst door

Eric gr (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je haalt heel je veerpoot eronderuit,dan pers je je naaf eruit dan pak je de grote circlip weg en pers je je lager eruit,de binnenkooi van het lager zal wel op je naaf blijven zitten en dit kun je er af slijpen,even doorslijpen en eraf slaan dan zuiver maken,nieuw lager erin persen circlip weer monteren,dan de naaf erin persen en wel de onderkant(binnenkooi) van het lager ondersteunen anders pers je weer je binnenkooi eruit,heb je geen pers dan kun je de naaf eruit slaan en ook het lager maar tikken zal niet gaan dit wordt echt rammen met goed passende bussen anders past straks niks meer

En pas op dat je de fusee niet kapot slaat (je zal de eerste niet zijn).
beter even met de komplete poot naar een garage met een pers.

mvg,
Hans

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

hallo.

ik zie net dat ik een reactie heb,geen email ontvangen.
ik heb de wiellagers intussen vervangen en heb een set uit duidsland besteld.
nu achteraf was dat mischien een hele dome fout,er zit nu nog meer speling in als bij de oude wiellagers?
het lijkt wel of ze nog erger kapot zijn.

het persen ging wel goed dus daar zal het niet aan liggen lijkt me.
zal het toch door het te goedkope wiellagers komen??

goedkoop word duurkoop.

gr Eric

Eric gr 0

14 jaar

Middelste naafmoer goed vastgezet?????????

moderator 0
badge

14 jaar

hoi.

ja,zekers

moer zit goed strak,maar de lagers zijn niet conies.. recht toe
niet zoals de achterwiellagers.
ik ga morgen even naar de sloop bellen en kijken wat 2 andere voorpoten kosten en zoek een stel goeie uit en monteer die er eerst wel onder.
ik zit in tijd nood inverband met de keuring.


gr Eric



ps.de wielnaaf moest appart in het lager geperst worden nadat het hoofd lager te zijn ingeperst.
hij kan haast geen kant op qa speling

Eric gr 0

14 jaar

Ik weet dat er rechte lagers in zitten. Heb er al tientallen vervangen. Maar als je de centrale moer niet echt heel goed vast hebt zitten, komt er toch weer speling op.
Haal de borgpen er eens uit en controleer of de moer echt goed vast zit. Desnoods met een luchtsleutel.

moderator 0
badge

14 jaar

hoi.

dus het zal best kunnen dat ik ze niet goed vastgedraaid heb?
ik zal morgen ze eens na draaien met een slagsleutel.
ik heb ze ook niet super hard vast gezet moet ik bekennen.
ben benieuwd of het lukt.

in elkgeval bedankt voor u antwoord.

gr Eric

Eric gr 0

14 jaar

die naaf ging er die moeilijk in met het persen??ik heb wel paar keer gehad dat de naaf was afgesleten(niet goed vast gezet of lager vastgelopen) dan wordt ie wat dunner en heb je inderdaad speling

en geen mail ontvangen ,jij ook al niet er zijn er al verschillende waaronder ikzelf.[quote=Eric gr]hallo.

ik zie net dat ik een reactie heb,geen email ontvangen.
ik heb de wiellagers intussen vervangen en heb een set uit duidsland besteld.
nu achteraf was dat mischien een hele dome fout,er zit nu nog meer speling in als bij de oude wiellagers?
het lijkt wel of ze nog erger kapot zijn.

het persen ging wel goed dus daar zal het niet aan liggen lijkt me.
zal het toch door het te goedkope wiellagers komen??

goedkoop word duurkoop.

gr Eric[/quote]

hoi robby

de wielnaaf ging vrij zwaar tijdens het persen.
het lager bestaat uit 2 losse lagers en ik vermoed als je ze goed vast zet, deze 2 losse delen elkaar zullen raken zodra hij stevig vast gedraait word en er in het middendeel
van de lager een spaning onstaat die de speling dan op heft.
dit is voor mij ook de eerste keer dat ik wiellagers monteer.
ik zal straks even een goede compressor regelen en de boel met een slagsleutel na draaien

gr Eric

Eric gr 0

14 jaar

hoi.

zo,even lopen zweten in de zon en heb de wiellagers vast gedraaid met de slagsleutel en ze zaten dus nog los.
nu is de speling verdwenen en kan ik de auto opnieuw laten herkeuren vanmiddag.
super bedankt voor de tip!!!!!

gr Eric

Eric gr 0

14 jaar

Kijk! Vast is niet altijd GOED vast! Opgelost dus. Mooi. Nu maar hopen dat de lagers geen schade opgelopen hebben.

moderator 0
badge

14 jaar

hoi.

nee,u heeft volkomen gelijk.
ik dacht dat ze goed vast zaten, maar dus niet.
ik kan met een gerust hart mijn auto laten herkeuren.

in elkgeval super bedankt voor de tip!! !!

gr Eric

Eric gr 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.