Daar ben ik weer.
Mijn motor heeft na revise problemen met warm worden en kachel verwarming.
Heb 2 keer thermostaat vervangen, systeem lijkt niet goed te ontluchten. Kachel radiator door geblazen, is gewoon open.
Het gekke is ook, motor word volgens temperatuur meter vrij snel warm(niet op juist temperatuur) en valt dan weer terug. Ligt eraan de temperatuur buiten. Vervolgens blijft naar mijn idee de thermostaat open staan en komt de motor heel langzaam tot niet op bedrijfs temperatuur.
Net of de waterpomp geen kracht heeft om de kachel radiateur door te pompen. Het extra slangetje wat rechtstreeks naar het expantie vat gaat, doet ook niks. Maar zodra de thermostaat open gegaan is, koelt ie als een dolle. Zelfs als het 30 graden is, geen problemen met oververhitting. Dus pomp draait wel.
Wij weten niet meer wat er aan de hand is.
Iemand enig idee?
Bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blijft dat slangetje dat naar het expansievat loopt altijd koud? Dat is niet goed. Mogelijk is dat slangetje verstopt, dat is de ontluchting van je koelsysteem. Kan ook komen door versleten waterpomp, dan is er geen doorstroming meer.
Tevens kan het geen kwaad om een heel klein gaatje in de thermostaat te boren van 4 mm. Bij het monteren moet dat gaatje op de hoogste plek zitten ivm. lucht.
Bedankt voor je reactie
Toen het blok net gereviseerd was, liep daar wel koelvloeistof doorheen. Nu gebeurd er helemaal niks...
Wat ik al zei, de hele aftakking voor de kachel radiateur, waar in het begin ook dat (ontluchtings slangetje aan vast zit), dat stroomt volgens mij niet. Maar een versleten waterpomp? Een waterpomp doet het wel of niet toch? En aangezien het blok pas 60.000 gelopen heeft.......
En dan nog, dan zou de thermostaat toch gewoon normaal moeten werken??
Kan dat ook het probleem zijn dat het systeem de kachelradiator niet ontlucht krijgt??
Zoiezo vind ik dat er veel hoge punten zitten in de leidingen waar naar mijn idee lucht kan blijven hangen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar