Ik zal proberen het hele verhaal hier te schrijven en hoop dat er hier misschien mensen zijn die mij kunnen vertellen wat ik moet doen.
Mijn Astra G Z16SE heb ik twee jaar geleden gekocht, de auto was prima in orde en goed onderhouden. Voor de aanschaf zelfs nog een grote beurt gekregen. Daarnaast ken ik de persoon waarvan ik hem heb gekocht goed.
Twee jaar lang geen problemen gehad, altijd op tijd onderhoudsbeurten.
Een paar maanden geleden was de accu leeg omdat mijn vrouw een tijdje met haar lichten had aangestaan, door een voorbijganger is ze weer op weg geholpen met startkabels, het enige vreemde was toen dat het motormanagement lampje ging branden tijdens het rijden en de auto ging inhouden. Vooral als je je gas intrapt lijkt het wel of de auto niet reageert.
Dus ik de volgende dag rijden, geen problemen meer tot een week later toen ging het motormanagement lampje weer branden en de auto weer inhouden. Dit gebeurde nooit als hij koud was, maar pas na een 5 tot 10 minuten rijden.
Twee dagen later ben ik naar de Opel dealer gegaan om hem uit te laten lezen, daar kwam uit dat de accu vervangen moest worden (daarvoor hoef je hem niet uit te lezen volgens mij, want dat had ik al lang door als na 10 minuten lichten aan de accu leeg is) en dat het gaspedaal vervangen moet worden. De kosten voor het gaspedaal kwamen op 450,00
..
Ik vroeg me meteen af waarom een gaspedaal defect is na een lege accu en waarom ik het defect pas merk met een warme motor maargoed zij zijn de specialisten.
Ik heb dus maar een andere (niet Opel) dealer gebeld met de vraag wat een gaspedaal voor een astra G kost. 175,00 daarnaast is hun uurloon een stuk lager dan de Opel dealer.
Ik heb de auto daar gebracht en meteen mijn twijfels over het gaspedaal uitgesproken. Zij hebben hem dus uitgelezen en kwamen tot dezelfde conclusie als de opel dealer, dus het gaspedaal en de accu zijn vervangen.
Maar toen ik hem op ging halen gebeurde waar ik al bang voor was, het had niets opgelost, maar ik was wel intussen 370,00 lichter.
Aangezien ik daarna op vakantie ben gegaan de auto twee weken geleden weer bij de garage gebracht, waar ze zijn gaan onderzoeken wat het probleem was. Ze kwamen na 4 dagen (ik moet de rekening nog krijgen) tot de conclusie dat het een stekker was die aan het inlaatspruitstuk zit welke waarschijnlijk door de hitte uitzette en daardoor geen goed contact meer maakte waardoor het motormanagement ging branden. De oplossing was volgens de garage om het motormanagement te vervangen, kosten daarvoor zijn minimaal 700,00 exclusief uren.
Een andere oplossing kon zijn de kabel los te monteren van het blok met rubbers ertussen zodat hij minder heet zou worden en goed contact zou houden. hiervoor heb ik dan maar gekozen, want de auto gaat over een maand of 3 in de verkoop.
Vorige week weer in gereden, geen enkel probleem. (totaal iets van 300km) tot vanmorgen. Ik rij een stukje, lampje gaat weer branden en de motor houd weer in.
Ik begin er intussen helemaal gek van te worden. De auto gaat in de verkoop, maar op deze manier kan ik er niets voor vragen dus hij moet goed zijn. daarnaast gaat dit me bijna meer kosten dan het op gaat leveren.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, of iets dergelijks meegemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke defectcodes zijn er opgeslagen??
mvg Giancarlo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar