close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: Vreemde olie lekkage

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,5 v6

Beste mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Vorige jaar na een rit van italie de brennerpas op, gaf de auto een flinke witte rookwolk.
De wagen is afgevoerd, de garage kwam tot de conclusie dat de automaat olie eruit had gegooid, over de uitlaat heen.
Oke, prima. Verder een jaar gereden, 20.000 km niets aan de hand.

Nu 2 weken geleden met de caravan na flink remmen, weer een witte rookwolk.
Uiteindelijk doorgereden, 200 km later na een beetje flinke trekken omhoog weer rook.
Steeds olie over de uitlaat en aardig lekken daarna.

Sinddien alweer 1500 á 2000 km gereden, niets aan de hand.

Nu is de vraag waar zou hij deze olie uit kan gooien.
Hij heeft wel een kleine lekkage aan de klepdekselpakking, zou de druk na het trekken zo groot worden dat hij veel olie door dat
lekkage kanaaltje gooit??

Ik weet het niet,maar het geeft niet zo'n lekker gevoel voor de volgende wintersport.

Ik hoop dat iemand iets weet.

alvast bedankt

Geplaatst door

Rbongers2000 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nou het zal wel aan mij igen maar volgens ij krijg je bij het verbranden van olie en blauwe rook wolk en bij witte rook krijg je een witte rook wolk dus ik denk dat je een andere richting op moet gaan zoeken.

gr tijne

ps: raak je koelvloeistof kwijt?

tijne 0

17 jaar

Nee ik raak geen kvs kwijt.

De rook komt niet uit de uitlaat!!!
Het motorblok gooi er ergens olie uit en dat komt OP de uitlaat terecht en dan heb je witte rook. (niet van de Paus)

grt

Rbongers2000 0

17 jaar

kijk eens welk peil er daalt
bak
koelvloeistof
stuurbekrachtiging
ruitensproeier
en misschien is t wel water van de airco welke bij plotseling anders belasten tegen de uitlaat aankomt door bijv. een slappe motorsteun

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Ik krijg nu steeds de melding "olie peil controleren", dat had hij voor het incidentje nooit.
Na zo'n rooksessie lekt hij ook na op de grond, als ik dit even aantip met mijn vinger dan is het olie.

Dan is het alleen de vraag is het olie van het motorblok (oliepeil controleren) of misschien automaatbakolie.
Ik weet niet hoe ik kan zien of de automaat olie op peil is.
En dan de vraag waar gooit hij het eruit.

Rbongers2000 0

17 jaar

motorolie is zwart of bruin automaat olie is roodachtig je kunt het ook ruiken, enkel je moet je de geuren wel herkennen
succes jan

jan5047 0
badge

17 jaar

mischien koppakking cotroleren.

GR Jack

dr melding olie peil controleren lijkt op de motor(olie)

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

die melding krijg je alleen van motor olie peil.

kontroleer is of de karter ontluchting niet verstopt zit en waarschijnlijk (gok ik) is je carterpan pakking kapot dat hij het er hier langs naar buiten gooit.

gr tijne

tijne 0

17 jaar

De olie is bruin, dus het zal dan motorolie zijn.

Hoe kan ik controleren of de caterontluchting verstopt zit??

Als de carterpakking lek is, gooit hij het dan continu naar buiten??
Of alleen als hij veel kracht heeft geleverd?

grt

Rbongers2000 0

17 jaar

Omdat het weer gebeurde toen je met een caravan achter de auto reed denk ik toch dat het uit de automaatbak komt. Blijkbaar word de olie te heet met het trekken van de caravan,omdat het bruine olie is zou ik er snel naar laten kijken mogelijk is de automaat reeds verbrand.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Heeft een automaat een overloop waar hij olie uitgooit??

Ik moet wel zeggen dat de automaat goed schakelt.
Kan ik ergens controleren of er genoeg olie in de bak zit en of deze niet verbrandt is, of moet ik dat bij een garage laten doen?

grt

Rbongers2000 0

17 jaar

In een automaatbak zit een ontluchting,bij te heet worden van het geheel kan daar de olie er uit en dat loopt dan zo op de hete uitlaat.

Oliepeilen weet ik niet of dat zo kan mogelijk moet dit via uitlezen,maar hier ben ik niet mee op de hoogte.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Oke dat is helder Hans.

Dan zal hij door het rijden in de bergen en het misschien te veel en te warm worden van de olie het eruit gegooid hebben.
Ik rij even langs de opel om te controleren of er genoeg nog inzit en of het niet verbrand is.

Als hij verbrand is, kan er dan nieuwe olie in en klaar, of moet de bak dan gereviseerd worden of iets dergelijks.

Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden.

grt

Rbongers2000 0

17 jaar

Ruud,

Laat eerst maar eens de olie controleren,want het is een beetje gissen op deze manier. Het is wel zo als automaatolie bruin is dan ik het verbrand,maar aan de andere kant zeg je de bak schakeld nog wel goed.
Zorgen maken over reviseren kun je pas doen als je zekerheid hebt wat er nu werkelijk aan de hand is.
Ik lees het wel.....

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Hallo,
Ik heb zelf hetzelfde probleem gehad en denk dat het net als bij mij de keerring betreft. Deze zit voor de automaatbak.
Door een erg warm wordende motor loopt de temperatuur van de olie hoog op. Daardoor kan er voor de bak olie gelekt worden. Door rijwind kan dit doorlopen naar de achterkant van de auto, wat natuurlijk opvalt. Zo kwam ik er ook achter.
Om dit probleem op te lossen moet de bak verwijderd worden, wat niet eenvoudig is dfoor het gewicht hiervan.
Hou in ieder geval het oliepeil goed in de gaten!
Bij mij was het nog garantie, maar het is wel ongeveer een dag werk.....helaas....
Succes ermee!!!!!!
Laurens

laurens1982 0

17 jaar

Beste mensen,

Ik ben inmiddels bij de opel geweest, er zit genoeg olie in de bak, maar de olie is verbrand.
Helaas maar waar. Dit in combinatie met aardig wat andere mankementjes:

- Verwarming die het af en toe wel en niet doet;
- KVS peil sensor die steeds melding maakt;
- Olie peil sensor die steeds melding maakt;
- Klepdekselpakking die lekt;
- Tikkende kleppen bij koude motor;
- Automaat die verbrande olie heeft;
- Automaat waar een bonkje inzit bij 30 á 40 km/h;
- Temperatuur die steeds iets hoger wordt;
- Uitlaatspruitstuk wat krom is;

En verder voorbanden die opraken en een beurt die eraan komt,
heb ik besloten de auto eruit te drukken.
Het gaat me echt aan mijn hart, maar het is nu genoeg, ik ga ermee kappen.

Bedankt voor jullie reacties.

grt ruud

Rbongers2000 0

17 jaar

Jammer maar helaas voor de Omega! Vind het nog steeds een stijlvolle auto.

Al een idee over een opvolger?

Astra'94 0

17 jaar

Het is ook een prachtige auto, vorige week nog gewassen, als hij dan zo in het zonnetje staat. super mooi.
Veel luxe, zware motor, automaat, helemaal top, maar ja....

Ik heb een mooie passat gezien, 1.8T automaat. iets zuiniger, wellicht kandidaat voor gas.
40.000 km gereden. Ook mooi.

Wellicht als ik voor een paar duizend de omega laat maken gaat hij weer jaren mee, maar wat als dat niet zo is, dan blijven de kosten zich opstapelen.

grt

Rbongers2000 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.