auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Vectra: Vulklep LPG tank

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0-16v (X20XEV)

Ik heb de vulklep van mijn LPG tank eruit gehad, om de vlotter araf te halen, en nu gaat er nog maar ca. 0,5 liter LPG in en dan stopt de pomp van de LPG pomp.
Wat kan hiervan de reden zijn?
Moet de tank misschien vacuum getrokken worden?
Vroeger kon je de tank meteen vullen na het monteren van de appendages.
Ik heb de vulklep nogmaals gedemonteerd en geprobeerd met perslucht, dit werkt prima, maar aan het tankstation weer hetzelfde probleem.

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst door

wil12012 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wil

je had die vlotter niet moeten verwijderen, maar in de hoogste stand moeten blokkeren..... fluitje van een cent.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Hallo Paul,

Bedankt voor je reaktie.
Is deze klep dan zo geconstrueerd dat hij zonder vlotter niet werkt?
Met perslucht kan ik hem doorblazen.
De vlotter heb ik eraf gehaald om meer LPG te kunnen tanken.

Groet, Wil.

wil12012 0

17 jaar

[quote=wil12012]Hallo Paul,

Bedankt voor je reaktie.
Is deze klep dan zo geconstrueerd dat hij zonder vlotter niet werkt?
Met perslucht kan ik hem doorblazen.
De vlotter heb ik eraf gehaald om meer LPG te kunnen tanken.

Groet, Wil.[/quote]
zijn vrij gevoelig.. wat je kunt doen : pen (vlotter) in de hoogste stand brengen, gaatje boren vervolgens blokkeren met parker.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Oke Paul,

Bedankt maar ik denk dat je je vergist, als ik hem borg in de hoogste stand dan sluit de klep en komt er zeker geen LPG in, je bedoelt zeker de laagste stand.
Ik heb nog een andere klep uit een vorige auto, die zal ik eens proberen.

Bedankt, Wil.

wil12012 0

17 jaar

[quote=wil12012]Oke Paul,

Bedankt maar ik denk dat je je vergist, als ik hem borg in de hoogste stand dan sluit de klep en komt er zeker geen LPG in, je bedoelt zeker de laagste stand.
Ik heb nog een andere klep uit een vorige auto, die zal ik eens proberen.

Bedankt, Wil.[/quote]
in de hoogste stand :))))

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Sorry Paul, ik was een beetje aan het stressen en heb hierdoor niet goed gelezen, je had het dus wel degelijk goed.
Denk zelf dat de huidige vulkleppen een of andere veiligheid ingebouwd hebben voor het demonteren van de vlotter, ook na het monteren van het scharnierstuk van de vlotter geen gas meer in de tank te krijgen, ik heb met dit experiment dus al 2 vulkleppen om zeep geholpen.(had ik nog liggen hier)
Ik heb nu een oude vulklep gemonteerd die ik hier nog liggen had van het systeem wat ze vroeger hadden, dus zonder vlotter en dit werkt wel.
Mag niet dat weet ik ook wel maar met de APK kijken ze toch nooit naar mijn gastank.
Jouw oplossing lijkt mij dus wel goed voor degenen die zijn gastank helemaal vol wilt duwen met gas.

wil12012 0

17 jaar

[quote=wil12012]....Mag niet dat weet ik ook wel maar met de APK kijken ze toch nooit naar mijn gastank....[/quote]
Waarom mag dat eigenlijk niet voor de APK?

Groetjes Ronald.

rfbroek 0

17 jaar

Keuringseisen
Artikel 5.2.10 - LPG-installatie
4. De volgende onderdelen moeten aanwezig zijn:
a. de veerveiligheid, die in de buitenlucht moet uitmonden
b. de verdamper/drukregelaar, al dan niet gecombineerd, dan wel een mengregelsysteem;
c. de gasdichte kast indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 maart 1979,
tenzij de tank in de open lucht is geplaatst;
d. de automatische inrichting ter begrenzing van de vullingsgraad indien het voertuig na 30 juni 1983 in gebruik is genomen;
e. de automatische afnameklep op de tank Visuele controle,indien het voertuig na 31 december 1987 in gebruik is genomen;
f. het gasmengstuk dan wel een inspuitstuk;
g. de automatische afsluitklep.

Hans4040 1435
badge vip badge

17 jaar

APK ?
Je denkt toch ook zelf aan de veiligheid ?
Ken iemand die (lang voor de verplichte vlotter) allemaal nieuwe pannen op z'n huis moest .
Bij koud weer getankt en toen binnen gezet.
Hij had het geluk dat het in het achterhuis van een oude boerderij ,zonder dakbeschot ,gebeurde.

JaapP 0

17 jaar

De APK is er juist voor de veiligheid!
Speciaal uitgevonden voor mensen die zelf maar wat aanrommelen.
Ik begrijp dus ook niet , dat iemand de vlotter eruit wil halen om zodoende meer te kunnen tanken.
Koop dan een grotere tank.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

17 jaar

Dus die 75% max vulling is bedacht vanwege het uitzetten van het gas bij warmte?

Trouwens een offtopic vraag - ik had een Kadett op LPG. En altijd als ik had getankt hoorde je het gas "knisperen" in de tank, ook als de wagen al een uur stil stond. Mijn garage zei dat het geen kwaad kon maar ik heb nooit begrepen hoe het kwam. Iemand hier wel?

Groetjes Ronald.

rfbroek 0

17 jaar

oeps foutje deze mag weg

rfbroek 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.