Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen heb namelijk
steed wat mayonaise lijkt het in de vulopening van de olie
en aan de dop van de opening de motor loop goed en verbruik
is niks verontrustend van te merken
M.vG. Peter v. Kempe
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rij je veel korte stukjes waar de motor niet op temperatuur komt ?
nee niet echt ik rij regelmatig best wat langere afstanden
heb hem sinds mei 2008 en heb nu 12.000 km mee gereden
M.vG. Peet
15 jaar
kan op zich geen kwaad gewoon wat vaker olie verversen
weet niet wat er nu in zit maar
met synthetische olie heb je dat niet.
nu moet dat er ook in volgens gegevens
mvg willem2
15 jaar
Beste Willem, heb hem onlangs nog ververst want er zat 5w-40 in
dat lijde tot regm. bijvul. op advies van de anwb zit er nu
10w-40 in volgens mij half synthetische is dit de goede soort
of moet het volledig synthetische zijn
MvG Peet
15 jaar
volledig systhetische olie hoort in deze motor, deze houd ook minder vocht vast.
doordat je niet met volsysnthetische olie rijdt krijg je de mayonaise onder de oliedop.
Willem
andere willem geeft het al aan
er moet vol synthetisch in .
mvg willem2
15 jaar
oke mensen hartelijk dank voor de info ik wist niet dat die
half synth.olie zoveel vocht vast houd ik ga het zo snel mog.
verversen
MvG. Peter
15 jaar
Dat is ook niet zo Willem, de huidige 10W40 en 5W40 zijn allebei A3/B3, alleen de vicositeit verschilt wat.
Dat heeft niets te maken met 'vocht vasthouden'. 12000 km per jaar is niet veel en alle ritten minder dan 25 km zijn korte afstanden waardoor het aanwezige condens niet voldoende tijd krijgt om te verdampen, dan kan je beter wat meer verversen zoals HAM al aangeeft.
Ja ik heb hier ook een Z16XE in onderhoud gehad, deze is ALTIJD gevuld geweest met 5W40 VOLsynthetische olie.
deze auto heeft alleen maar korte ritten (7000km / jaar) gereden, maar GEEN sludge onder de oliedop te bekennen.
denkt dat hierbij type olie echt wel een rol speelt.
Willem
effe gek gezecht gewoon een flinke rit waar de motor
lekker warm wordt en de rotzooi is verdwenen
krijgt het de tijd om te verdampen.
mvg willem2
15 jaar
hallo. ik heb dat ook gehad mijn thermostaat was stuk.
hij bleef onder de 80 gr.[ had ook schuim dat witte drek] DE motor blijft te koud. Ik heb hem toen laten vervangen.
toen was alles weg. DAN EVEN EEN STUK RIJDEN word hij goed warm. Bij mij is het goed gekomen.
PS de meter loopt wel op Maar als je je kachel vol uit zet gaat de meter terug naar het blauwe.
Zo ben ik erachter gekomen.. Gr john
15 jaar
Beste John, nou je dat zeg het valt mij wel op dat de moter de laatste tijd langzaam zelfs
te.... warm word en hij blijf ook bij de 80gr. steken wat jij zij over de kachel vol uit
zetten heb en dat dan de meter terug loop heb ik nog niet gedaan ga dat ook controleren
bedankt voor de tip! want ik heb pas geleden olie ververst in dec. 08 ongv. 4000 km
terug en nu je het zegt vanaf die periode speelt ook die temp. schommeling
MvG Peet
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar