Opel Corsa: Wie kan mij advies geven voor de aankoop van een corsa 1.5td.

Brandstof: Diesel

Wie kan mij advies geven voor de aankoop van een corsa 1.5td.

Welk bouwjaar is het beste?

Waar op te letten bij aankoop?

Zijn er zwakke punten?

Is de 1.5td motor betrouwbaar of heeft het veel storingen?

Hoe zit het met de types. (Welk type hoort bij welk bouwjaar)? A, B, C, ........


Erwin.

ejk 08

Geplaatst door ejk 08 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Knuckles (0) PRO, 16 jaar geleden

corsa-a t/m +/- 1992, corsa-b t/m +/- 2000, corsa-c t/m +/- 2005, corsa-d t/m heden
-bij de corsa-a moet je heel goed letten op roest bij de accubak(onder de accu) front balken,langsbalken,en balken bij de achterveren
-bij de cors-b goed letten op roest bij ophangpunten draagarmen,roest bij frontbalk, en bij de 3-deurs uitvoering op de b-stijlen deze willen nog
wel eens doorroesten/scheuren ter hoogte van het onderste raamrubber van de zijruit

de 1.5td is erg betrouwbaar mits tijdig de distributie vervangen wordt en er regelmatig onderhoud is uitgevoerd meest voorkomende defecten waren naar mijn weten de gloeistiften , dynamo's en incidenteel een koppakking

bij hoge kilometerstanden zowieso eerst een goede proefrit maken om te luisteren naar versnellingsbak en wiellager geluiden

succes met je aankoop

ejk 08 (0), 16 jaar geleden

Beste Knuckles,

Intressante informatie. Daar kan ik wel wat mee.

Kan je me alleen nog vertellen welk bouwjaar in princiepe als beste uit de bus komt?

Tevens heeft de 1.5td motor een turbo compressor. Hoelang gaan deze ongeveer mee en wat kost een revisie omgeveer?

Erwin.

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Er zijn best wat Corsa TD jtes die Dik 3ton en zelfs soms DIK 4ton met 1 turbo draaien.

Belangrijk is de omgang met een turbo motor:

Rustig op gang laten komen (rustig wamr rijden)
en laten afkoelen (1/2minuutje stationair laten draaien alvorens de motor uit te zetten (bij SNELLE RIT 1 MINUUT laten draaien))

zo kan een turbo heel blijven, en langer heel blijven dan de motor zelf!!!

een turbo kan je ook in 10.000km kapot maken natuurlijk.

olielekkage van de turbo laat zich merken bij warme motor:

laat de motor een minuut of 2 a 3 draaien, geef iets gas, komt er blauwe olie rook uit, dan is de kans groot dat de turbo inwendig lekt

Willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.