close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa : wiellagers en remschijven

ik heb sinds kort een opel corsa swing 1.4 i
en nu is mijn vraag is het moeilijk om daar zelf de achterwiellagers en de remschijven van te vervangen en waar moet ik in het speciaal op letten.

met vriendelijke groet richard

Geplaatst door

dupl-u-5666-5dd14aa05ca35+corsa (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

schijven is geen probleem als je de blokken ook maar gelijk mee vervangt.

maar de lagers heb je een pers voor nodig en als je die niet heb kan je het vergeten dan gaat het je neit lukken.

gr tijne

tijne 0

18 jaar

remschijven zal je dat lukken maar voor de wiellagers kan je beter nieuw remtrommels kopen deze heb ook laggers en het kost ook niet zo veel als los laggers .

mankia 0

18 jaar

de lagers van het achterwiel kun je zelf vervangen als je een beetje handig bent en het voorzichtig doet.

je moet wel de naaf uitbouwen. dus het wiel eraf, remtrommel, splitpen en kroonmoer en dergelijke.

heb je de naaf los dan zie je 2 lagers, een kleine en een grotere.
de kleine kun je er voorzichtig uit tikken met bijv een pijpsleutel (uitkijken dat je de naaf zelf niet beschadigt) het lager er kruislings uittikken. eenmaal eruit, draai je de naaf om en kun je het andere lager eruit tikken met een goed passende dop ( ik dacht maat 32) van je doppenset. is deze er ook met de nodige voorzichtigheid uitgetikt dan kun je de naaf schoonmaken. het oude vet mag eruit.
vet de nieuwe lagers goed in en tik de nieuwe lagers in de naaf met een goed passende dop. deze moet goed passen op de buitenring van het lager.
vul de naaf vervolgens met vet en bouw alles weer op de as.
de kroonmoer handvast draaien. daarna met de ratel een kwartslag verder en borg deze moer met een splitpen.

op deze manier heb ik lagers vervangen van mijn toenmalige ford escort en van een opel kadett en nooit problemen ondervonden, zowel bij het rijden alsook de keuring.

suc6.
e.e.a. kun je ook laten doen als je het niet aandurft.

groet,
martin.

mvdkant 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.