deze wagen heeft onlangs thermosstaat kapot gehad heb ik dus vervangen viel me op dat er veel witte rotzooi onder de dop lag oké olie gewisseld filter gewisseld maar nu heeft hie het weer. koelvloeistof verbruikt die niet als ik de oliedop eraf haal bij draaiende motor blijft die netjes liggen als ik hem dan er af haal gooit die er ook nix uit oliepeilstok ook dampt niet eens nix auto heeft 140 000 km ongeveer iemand een idee zou ik es een motorcleaner proberen van forte ofzowat??? echt kwaad kan het toch ook niet hé is maar gewoon wat condens hé ? wordt toch elke dag 30 km mee gereden dus lijkt me straf toch dat dat door niet warmte komt hé? iemand idee?? greetz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke temperatuur wordt de motor nu? Ik heb mijn thermostaat ook vervangen maar de motortemperatuur varieerd op de snelweg tussen de 85 en 87 graden. In de file loopt ie op naar 90 graden. Vraag me af of dit warm genoeg is
met koude start wordt die eerst 95 graden en zakt die blijft die altijd op 85 a 90 graden staan file rijden natuurlijk niet hé wordt die hoger is niet abnormaal van jou. denk dat da goed is heb je een originele thermostaat ik heb er eentje van de auto shop dat is zo een uni denk ik? greetz
30km per dag is mogelijk onvoldoende om de condens te laten verdwijnen.
Hiervoor moet de MOTOROLIE-temperatuur boven de 100 graden komen.
Dit lukt bij veel korte ritten en vooral bij lage buitentemperaturen lang niet altijd
In het verleden kan de defecte thermostaat deze 'witte rotzooi ' veroorzaakt of mede veroorzaakt hebben.
Een langere rit met flink belaste motor laat deze smurrie als het goed is verdwijnen, maar bij ongunstige kondities zoals genoemd kan het ook snel weer terug komen.
Kan m.i. niet veel kwaad mits TIJDIG olie ververst wordt.
16 jaar
Korte ritten zorgen idd voor dit probleem..is geen ramp ziet en ruikt alleen smerig als je de oliedop verwijderd..
Groeten koen
Afgelopen zaterdag ben ik ff wezen klussen aan mijn Astra 2003 1.6SE. Bij mij zat er veel witte smurrie onder de olievuldop en ook in de carterventilatie slangen zat troep. Ik rij iedere dag 40 kilometer heen en terug naar me werk over de snelweg. Ik heb maar ff de kleppendeksel verwijderd omdat ik benieuwd was hoe het er uit zag. Ik kwam er achter dat hier alles brandschoon was. Volgens mij is het grote probleem dat de kop en de kleppendeksel vrij hoog zijn. Ook zit er in de kleppendeksel een soort schot zodat je eigenlijk een dubbele deksel krijgt. Hierdoor is de afstand tussen de nokkenas en de olievuldop zeker 10cm en zit er nog die isolatie laag tussen door dat dubbele schot. De nokkenas is de hoogste plek waar de olie goed heet wordt. Hierdoor wordt de bovenkant van de kleppendeksel alleen goed heet als het buiten warm is en je een vlink stuk rijd.
Met mijn vorige auto (ford escort 1.6i 16V) reed ik altijd kleine stukjes en had ik nooit problemen. Maar daar was de afstand tussen nokkenas en olie vuldop ook maar iets van 1 cm. Hierdoor werd de kleppendeksel lekker warm.
Aangezien de sludge alleen zit boven het dubbele schot zal dit niet veel kwaad kunnen denk ik. Je moet alleen af en toe de ontluchtingsslangen controlleren en schoon maken.
16 jaar
Pakking
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar