mijn astra is weer kapot
de motor begon slechter te lopen
ik dacht een verstuver stuk of vervuilt
haal ik het kleppendexel er af blijken er twee tuimelaars stuk
te zijn van de zelfde cilinder ook nog (4de)
waardoor kan dit gebeurt zijn
ik ben er wel mee thuis gekomen
kan ik er nu gewoon nieuwe tuimelaars in zetten of moet dan de kop er weer af ?
Pjotr
ps: de auto heeft nu 10000 km met nieuwe kop gelopen zelf vervangen en de totale km stand is 244000
ik zit er aan te denken om hem weg te trappen
k$#%%# opel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
mijn schoondochter heeft onlangs ook de kop vervangen van haar astra heb toen gehoord van een opel monteur dat je zelf de distributieriem niet kunt afstellen je hebt er namelijk speciaal gereedschap voor nodig anders raakt op een gegeven moment de zuiger de kleppen waardoor de tuimelaars breken, hebben het in de garage laten doen dus alleen het afstellen sindsdien loopt hij als een zonnetje
Je kan er gewoon nieuwe tuimelaars inzetten, controleer wel de nokkenastiming..........
Waarschijnlijk nokkenas timing niet goed.
Dit hebben wij een keer gehad met een escort 1.8D
Willem
wat gaat het op tijd zetten van de nokkenas
ongeveer kosten
is het de auto nog waart of kan ik hem beter
weg trappen het is een astra f Van
grijskenteken dus
Pjotr
19 jaar
ik heb nog een vraag hoe weet ik zeker dat de kleppen niet
krom zijn of is dit zeker weten niet zo
en ik heb er nog ongeveer 15 km mee gereden
dus hij heeft druk opgebouwd in de cilinder kan dit ook voor schade hebben gezorgt ?
Pjotr
19 jaar
De kleppen moeten redelijk makkelijk op en neer kunnen anders is die krom...
bij deze motor gaan de kleppen niet vaak krom bij deze ongein....de slepers zijn zwakker.....maar controleer inderdaad de timing wel goed
heb er nieuwe tuimelaars in gezet
en heb de timing bekeken
lijkt goed ale strepen staan in lijn met elkaar
krukas achter poeli pomp met inkeping
en de nokkenas met de strepen zelf opgezet
de riem voel goed op spanning te staan
tog zie ik het wijzertje op de spanner
niet bij de inkeping staan
Pjotr
19 jaar
ik heb weer een vraag
kan er een hidrostoter stuk zijn zodat hij voledig op pomp
dus de klep naar beneden drukt
de cilinder komt tegen de klep en dat het daardoor stuk is gelopen
Pjotr
19 jaar
hij loopt weer ik heb er alleen nieuwe tuimelaars ingezet
d.riem iets opgespannen en rijden weer
wel weer een klein probleem een verstuiver 4de lekt eits diesel is dit een kwestie van een nieuw messing ringetje er tussen
of moet er meer vervangen worden ?
Pjotr
19 jaar
ik heb een hele wijze raad voor je,
ik heb me de ziekte gewerkt aan de xdtl van mijn vader
hij had dezelfde problemen maar je moet het onderste moment van de krukas optijd zetten met speciaal gereedschap dat onder aan de versnellingsbak komt pas dan staat hij 100% op tijd en de nokkenas en dieselpomp komt zeer precies op 1 tand verschil loopt hij perfect maar dat breken er om de 3 maanden tuimelaars af en dit is zeer irritant.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar