Opel Astra: Xenon probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 8v

Goedendag.

Ik heb een probleem met mijn Astra G.

Ik heb een setje Xenon 8000k van het merk LuxPro aangeschaft. Nu wil ik het setje monteren en kom ik tot het volgende:
Ik sluit dus de sterkers naar behoren aan, ontsteek mijn verlichting en de xenon werkt maar het lichtje knippert lichtjes dus ik het lampje weer uitgezet.
Na even afwachten en het lampje af laten koelen weer geprobeerd en weer hetzelfde probleem.
Weer dezelfde stappen herhaald totdat ik hem wil ontsteken en de xenon niet meer werkt.

Ik heb dit met 1 helft gedaan dus ik de andere helft proberen met het andere setje maar nee deze geeft vanaf het begin al geen licht.

Iemand enig idee waar dit mee te maken heeft? Of iemand die ooit hetzelfde probleem heeft gekent?


Afwachtend op enige oplossingen.

Mvg frans Bakker

Golfie II

Geplaatst door Golfie II (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

31 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

hoe heb je het aangesloten.

volgens mij zit + en - verkeerd om.

de Bruine van de auto moet op de zwarte van de Xenon set

de Gele moet op de Rode van de Xenon set.

Willem

xenonspecialist (0) PRO, 14 jaar geleden

Als de stroom verkeerd zit dan werkt hij helemaal niet. (even de bredere stekker omdraaien)

Heeft jouw Astra G boordcomputer?
Het kan ook zijn dat jouw bekabeling niet de juiste spanning geeft voor de xenon starters. (heb je met gestarte motor al eens geprobeerd?)
Wij hebben namelijk bij een Astra G coupe laatst een relais kabel er tussen gezet.

Golfie II (0), 14 jaar geleden

Ik denk dat je gelijk hebt, er staat op de starters een plusje die ik niet gezien had waar dus de stekkers met het min draadje aan de plus waren verbonden, toch vreemd dat ze het in eerste instantie dan wel hebben gedaan (1tje dan althands) maare is het mogelijk dat ik me setje nu naar de kloten heb geholpen? Nee heb ze zonder lopende motor ontstoken.

Boordcomputer zou niet uit hoeven maken, dan zou je alleen die ontstoorders ertussen moetten hebben omdat ze natuurlijk een lagere spanning hebben als halogeen.

Vanwaar eigenlijk een relais? dit hoeft toch niet omdat je een lagere spanning hebt en de starters deze spanning omzetten?

Ik ga morgen gelijk even testen of ze het doen, alvast bedankt.

gr Frans

xenonspecialist (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik weet niet hoe die setjes beveiligd zijn. Bij de Pilot setjes zit er een beveiliging in.
En je boordcomputer wel ook wel eens de spanning van de bedrading afhalen als er zogenaamd een bolletje kapot is. (om kortsluiting te voorkomen)
Maar aangezien jouw auto uit 99 is zal hij dat niet hebben,

Golfie II (0), 14 jaar geleden

dan zou het dus mogelijk zijn omdat de plus en min waren verdraaid de boordcomputer dus ook de spanning er heeft afgehaald?

Ik weet niet of je bekend bent met het merk luxpro?
Kan je aflezen of he beveiligd is?

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Deze Astra-G heeft geen Modern Can-Bus systeem!!!

Deze schakeld niet de spanning eraf bij defecte lamp.

De lamp controle doos stuurt geen mindere spanning of andere spanning als een normale aansluiting zonder controle

In dien de Zekeringen en lichtschakelaar heel zijn, zou je gewoon normale accuspanning moeten hebben op de lampen.

indien de zekering bij licht aan spanning doorgeeft en er komt geen Spanning bij de lamp, dan kan hooguit de Lampcontrole kast doorgefikt zijn.

maar dat gebeurt normaal niet omdat deze meer kan hebben dan de zekering zelf (dus meer dan 15A per lamp.


Bij opels zonder Can-Bus word de zelfde controle unit voor de Verlichting gebruikt voor zowel Xenon als Halogeen, en mag dus geen problemen geven.

Ik rijdt met een Vectra-B welke Exact hetzelfde systeem gebruikt als de Astra-G (zelfs zekering kast is Exact gelijk) met zelfde lampcontrole unit, en bij mij werkt de Xenon Pilot zonder Extra BC kabels of wat dan ook, dus gewoon vanaf lampstekker DIRECT op de Xenon starter (ballast) en verlichting werkt gewoon.

Zonder melding voor Defecte lamp, en dat omdat voor de Opel originele Xenon zelfde lampcontrole unit word gebruikt.

Xenon mag echt GEEN probleem zijn.

Willem

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

@ Golfie-II Ik zie dat je uit leiden komt, dat is in de buurt van hier...

ik kan wel eens naar jouw probleem komen kijken, ben alleen Dinsdag en Woensdag in Duitsland.

Daarna kan ik evt wel even kijken.

tel nr: 06-16042052

Willem

Golfie II (0), 14 jaar geleden

ja ik vind het goed alleen ik heb nu dus ook de stekkers omgewisseld en hij doet het dus nogsteeds niet.

ik heb in de originele stekker rood boven en zwart onder, misschein is dit het probleem??

maar even ter duidelijkheid, me xenon werkt niet als die is aangesloten maar als ik me gewone lamp erin doe werkt het wel.

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat betekend dat je wel spanning hebt, kan zijn dat de massa zwak is. als je nu eens een testopstelling maakt en de Xenon DIRECT op de ACCU aansluit.

+ op rood

- op Zwart.

Werkt de Xenonset dan wel????

Willem

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het is toch gewoon Plug&play..

Sluit hem inderdaad een los aan op de accu en kijk of hij dan wel brand, kan ook een slecht contact in stekker of kabel zijn die je probleem veroorzaakt..

Meet anders eens als hij is aangesloten of je wel spanning en massa hebt, daar waar hij de ballast ingaat, als dat wel het geval is, zal het daaraan liggen of aan de lamp, anders in de bedrading.

[url=http://img697.imageshack.us/i/39451275.j...][img]http://img697.imageshack.us/img697/6754/...[/img][/url]

Gr Stefan

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Het is prima Plug and Play

Alleen kan je wel de stekker verkeerd om zetten bij H7.

daar komt bij dat de astra-G zowiezo een andere stekker heeft, namelijk gelijk aan de HB3 en HB4 lamp.

Willem

kleijn (0), 14 jaar geleden

ik had zelf van pilot
maar let wel op de massa vaak zit daar het probleem

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

Klopt, ik heb er zlef nog geen problemen mee gehad bij de Astra-G / Vectra-B.

deze hebben vrij goede massa's op de koplampen, de originele lampen branden vaak ook goed FEL.

Mooi stukkie, maat van me was bij een Tunings zaakje, om wat te halen, goed, een gast en een medewerker waren Xenon aan het inbouwen bij een Golf I of II set flikkerde af en toe, meer niet.

die gasten testen op de accu, en de + geschakeld via relais, Direct vanaf de accu. en nog niet werken, die maat van mij (ook handig ventje) kijk de boel zo aan en geeft een opmerking, van, eehh bij deze auto's moet je voor een GOEDE werking van de Xenon altijd een massa bij trekken, massa is gauw een probleem op de voorlampen van deze oude golfjes...

klopt ook wel, vaak zwakke verlichting enzo..


het kan soms zo simpel zijn....


Ik heb nog steeds het aanbod open om te komen helpen he.

reageren via TEL of E-mail

Willem

EA (0) PRO, 14 jaar geleden

E-mail verstuurt.

Golfie II (0), 14 jaar geleden

Laat wel duidelijk zijn dat het hier om een opel astra g gaat uit 1999, me gebruikersnaam is golfie II omdat ik voorheen een golf had.

Ik ga vanmiddag als het droog is even kijken of ik wat kan met de gegeven informatie, mocht dit niet werken neem ik aan dat er toch iets kapot is gegaan en denk dat ik het beste het setje retour sturen en dan in de hoop met het volgende setje dan wel goed aan te sluiten. zit namelijk 1 jaar garantie op

gr frans

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als er inwendig iets kapot is gegaan door het verkeerd aansluiten van de kabels, en ze kunnen dat na gaan, ben ik bang dat het niet onder de garantie valt..

Het makkelijkst is als je de xenon verlichting even los aansluit, desnoods binnen in de garage op een accu.

Als ze dan niet werken, hoef je ze al niet meer in de auto te proberen.

Gr Stefan

Golfie II (0), 14 jaar geleden

Heren.

Ik heb het setje met een lopende motor direct op de accu aangesloten, en het setje werkt volledig zonder te flikkeren!

nu mijn vraag hoe ik het setje dan alsnog moet aansluiten.
Ik had al vernomen dat ik dan een massa moet bijtrekken of iets dergelijks?
Graag even goede tekst en uitleg over hoe ik dit het beste kan aanpakken, en waar ik dan de plus en min moet aansluiten nu ik weet dan het wel op de accu werkt maar niet op de originele stekker.

Misschien komt het omdat er nog een te lage zekering inzit dat ik misschien hoger moet afzekeren voor xenon dat het dan wel werkt op de originele behuizing van de verlichting?


Alvast bedankt voor jullie velen tips.

Gr Frans Bakker

kleijn (0), 14 jaar geleden

ik mzelf had hem gewoon op de bestaande bedrading aangeklikt
kwestie van stekkers overzetten

Golfie II (0), 14 jaar geleden

Hoe bedoel je van stekkers overzetten?

Ik heb hiervoor uitgelegd dant de xenon niet werkt als ik ze aansluit op de originele contacten waar je het h7 lampje normaliter in plaatst.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je zou eventueel de massa apart kunnen aansluiten, en de + kabel via de originele stekker, wellicht helpt dat.

Een zwaardere zekering is niet gelijk nodig, ik bedoel daarmee dat hij het flikkeren niet veroorzaakt, heeft hij meer nodig dan de zekering aankan, dan gaat deze meestal gelijk kapot.

Golfie II (0), 14 jaar geleden

Dus de plus in de originele behuizing en dan de min van de xenon direct op de accu aansluiten?
Werkt dan de aan en uit schakelaar nog van de verlichting?

kleijn (0), 14 jaar geleden

http://www.auto-tuning-guide.com/pilot-x...

kijk even op deze site nu kap ik er mee
mvg willem2

xenonspecialist (0) PRO, 14 jaar geleden

Zal de relaiskabel uit de 2e post niet gewoon de oplossing zijn?
http://xenonspecialist.nl/index.php/shop...

Golfie II (0), 14 jaar geleden

[quote=xenonspecialist]Zal de relaiskabel uit de 2e post niet gewoon de oplossing zijn?
http://xenonspecialist.nl/index.php/shop...[/quote]
is mogelijk, maar hoe werkt dit dan met het inschakelen van de verlichting? koppel je die dan weer aan het relaiskabel?

Maar is het mogelijk om alleen de plus aan te sluiten op de behuizing en alleen de min naar de accu door te trekken?

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Monteer nou een weerstandkabel, alleen dit los het probleem op.
Feitelijk had het al klaar kunnen zijn.....

Bijverpakt zit een duidelijk schema, een kind kan de was doen.

Gr. paul

Annev (0), 14 jaar geleden

Is dit al opgelost?
Sluit de verlichtin aan, bij de lamp zet je de massa draad van de xenon aan een nieuwe massa aan chassis of op accu. dus niet die van de koplamp gebruiken. dan moet ie het toch doen!
Gr AVD

Annev (0), 14 jaar geleden

Hallo,
Ik heb zelf ook een astra g van '99.
ben nu ook met xenon bezig, heb de fitting aan gepast maar krijg ze niet in de koplamp.
Want ik kan de fitting niet draaien omdat de hefboom eraf gezaagd is.
Mijn vraag; hebben jullie de koplampen eruit gehaald?
Heb het met een waterpomptang geprobeerd maar toen brak de fitting:-(.
Dus deze moet ik opnieuw maken.
Met vrgr A Veenstra

kleijn (0), 14 jaar geleden

ongelooflijk allemaal

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat bedoel je willem ?

Gr. paul

Willem12089 (0) PRO, 14 jaar geleden

dat gedoe met Xenon in de Astra-G

dat is een drama met inbouwen, en voor de Tegenliggers..

goed de lampen erin krijgen is een kunst.

je kan ook op zoek naar de originele imitatie Xenon koplampen van de Astra-G, daar kan je zo een setje H7 Xenon of D2s Xenon in zetten (afhankelijk van merk lampen).

en verblind je niemand..

+ dat die lampen er gewoon goed uitzien..

Willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.