Opel Astra: Zeer klein gaatje in radiateur, vloeibare oplossing of vernieuwe

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: Z 1.7 DTH 6 bak

Zeer klein gaatje in radiateur, vloeibare oplossing of vernieuwen?

Ik verlies ongeveer 1 liter op 4000 KM.

Zeggen jullie : per defintie vervangen voor nieuwe radiateur?

Of is er toch een wondermiddel dat hier zijn diensten kan bewijzen.

De automaterialenzaak zegt dat vloeibare oplossing volstaat, maar de garage zegt dat je hele kachelcircuit hierdoor wordt aangetast en dat je na 6 maanden alsnog aan de beurt bent.........

Wie kan mij een objectief advies geven?

Nieuwe kost €150,-. Is die makkelijk zelf te vervangen of moet het hele airco-circuit dan ook los????

Vroeger waren het twee slangen en een paar boutjes, maar die tijd is wel voorbij volgens mij..

Graag advies

Jeroen Haarlem

Geplaatst door Jeroen Haarlem (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Mijn voorstel; vervangen die radiateur. Sluit me aan bij die garagist.

Jeroen Haarlem (0), 11 jaar geleden

Ik wil de radiateur zelf gaan vervangen.

Kan iemand aangeven of dit goed zelf te doen is?

Bij voorbaat mijn dank!

Hans4040 (390) PRO, 11 jaar geleden

Kijk onder de motorkap en trek je conclusie...
wij weten niet hoe handig je bent

R_Bakker (0) PRO, 11 jaar geleden

Bumper er af, condersor los en radiateur verwijderen.

Jeroen Haarlem (0), 10 jaar geleden

Net nog even 3500 KM met caravan door Italië en Frankrijk gereden, maar denk dat vervanging van de radiateur nu wel aan de orde is.....

Is er nog een bepaald merk dat er uitspringt? De prijzen lopen namelijk nogal uiteen van €80,- tot 150,- en ik weet dan niet wat de grote verschillen zijn. De meeste merken hebben radiateur met of zonder airco, maar dan is er ook weer een die een radiator verkoopt voor met en zonder airco tegelijk (begint met een N en eindigt op een S).

Klopt het verder dat je de radiateur via de onderkant moet verwijderen nadat je alle andere componenten (condensor etc.) aan de bovenplaat hebt "opgehangen"? Zijn een paar bokken dan voldoende (30CM) of moet de auto perse op de brug??

Graag nog jullie advies, dan ga ik hem vandaag bestellen.

Jeroen Haarlem (0), 10 jaar geleden

Is er een Opel Astra H kenner die mijn laatste vraag (zie voorgaande bericht) kan beantwoorden?

Ik zou daar erg mee geholpen zijn....

Alvast mijn dank.

kaleido 1 (2185) PRO, 10 jaar geleden

Een radiateur nemen die er in hoort.
Dus met airco.
de prijsverschillen tja , waarom zou een radiatuer van 80 euro per defenitie slechter zijn dan 1 van 150 euro , duurder is niet altijd beter.
Radiateur kan er zowel naar boven als naar onder toe uit.
Als je naar onderen makkelijker vind , zijn inderdaad een paar bokjes voldoende.

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Meestal passen die duurdere beter.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.