auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Zeer klein gaatje in radiateur, vloeibare oplossing of vernieuwe

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: Z 1.7 DTH 6 bak

Zeer klein gaatje in radiateur, vloeibare oplossing of vernieuwen?

Ik verlies ongeveer 1 liter op 4000 KM.

Zeggen jullie : per defintie vervangen voor nieuwe radiateur?

Of is er toch een wondermiddel dat hier zijn diensten kan bewijzen.

De automaterialenzaak zegt dat vloeibare oplossing volstaat, maar de garage zegt dat je hele kachelcircuit hierdoor wordt aangetast en dat je na 6 maanden alsnog aan de beurt bent.........

Wie kan mij een objectief advies geven?

Nieuwe kost €150,-. Is die makkelijk zelf te vervangen of moet het hele airco-circuit dan ook los????

Vroeger waren het twee slangen en een paar boutjes, maar die tijd is wel voorbij volgens mij..

Graag advies

Geplaatst door

Jeroen Haarlem (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mijn voorstel; vervangen die radiateur. Sluit me aan bij die garagist.

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

Ik wil de radiateur zelf gaan vervangen.

Kan iemand aangeven of dit goed zelf te doen is?

Bij voorbaat mijn dank!

Kijk onder de motorkap en trek je conclusie...
wij weten niet hoe handig je bent

Hans4040 1475
badge vip badge

11 jaar

Bumper er af, condersor los en radiateur verwijderen.

R_Bakker 0
badge

11 jaar

Net nog even 3500 KM met caravan door Italië en Frankrijk gereden, maar denk dat vervanging van de radiateur nu wel aan de orde is.....

Is er nog een bepaald merk dat er uitspringt? De prijzen lopen namelijk nogal uiteen van €80,- tot 150,- en ik weet dan niet wat de grote verschillen zijn. De meeste merken hebben radiateur met of zonder airco, maar dan is er ook weer een die een radiator verkoopt voor met en zonder airco tegelijk (begint met een N en eindigt op een S).

Klopt het verder dat je de radiateur via de onderkant moet verwijderen nadat je alle andere componenten (condensor etc.) aan de bovenplaat hebt "opgehangen"? Zijn een paar bokken dan voldoende (30CM) of moet de auto perse op de brug??

Graag nog jullie advies, dan ga ik hem vandaag bestellen.

Is er een Opel Astra H kenner die mijn laatste vraag (zie voorgaande bericht) kan beantwoorden?

Ik zou daar erg mee geholpen zijn....

Alvast mijn dank.

Een radiateur nemen die er in hoort.
Dus met airco.
de prijsverschillen tja , waarom zou een radiatuer van 80 euro per defenitie slechter zijn dan 1 van 150 euro , duurder is niet altijd beter.
Radiateur kan er zowel naar boven als naar onder toe uit.
Als je naar onderen makkelijker vind , zijn inderdaad een paar bokjes voldoende.

kaleido 1 7810
badge vip badge

11 jaar

Meestal passen die duurdere beter.

primera p11 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.