Ik heb een probleem met de electronica van mijn Vectra. Opel en electronica doen rare dingen soms.
Vlak nadat ik mijn Vectra had gekocht zag ik dat mijn alarmlichten niet werkten (bleek later de schakelaar te zijn) , zekeringkast open en schrok van de aanblik van een deels weggesmolten zekeringkast.Maar goed , andere zekeringen er in en alles werkte weer. nu viel vorige week ineens de achteruitverwarming uit en trof ik in de zekeringkast weer een stuk weggesmolten zekeringkast aan met 2 weggesmolten zekeringen.Zekeringen vervangen helpt nu niets meer en stapelen de problemen zich op. Als ik de aanjager op vol zet ( 1, 2 doen het niet namelijk ) dan gaat mijn dashboard verlichting knipperen. Ik ben in afwachting van een andere zekeringkast en nu is mijn vraag ,is dat specifiek garagewerk of kan ik dat ook zelf doen.Ik doe namelijk al veel zelf ,maar ben geen monteur.
En misschien is die kast wel simpel te vervangen ,maar lost dat het probleem wel op want de boel smelt toch niet zomaar weg?
En nog 1 saillant detail. Deze zomer bleef de radiator maar loeien ,terwijl hij niet warm was. na enig zoeken bleek de schakelaar van de mistlamp voor hier de schuldige te zijn .
Jammer van de electronica maar verder niets als lof over dit toch weer 16 jarige beestje :-)
gr,
Irene
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jammer dat niemand hier nog een antwoord op heeft gegeven.
Het is inmiddels nog niet opgelost, wel zijn we er achter dat het zogenaamde foutje met de mistlampschakelaar met op zet is gedaan, waarschijnlijk voor een sleurhut.
Verder nog steeds een prima auto.
Heeft iemand een schema (van de zekeringkast) voor de opel vectra 1.8 NZ uit 1990 zonder airco ?
Ik heb hier al een identieke zekeringkast liggen ,maar wil wel wat meer zekerheid vóórdat ik daarmee aan de slag ga.
Als je zekeringkast wegsmelt heb je volgens mij 2 mogelijkheden: Er gaat teveel stroom door de zekeringenkast, maar wat mij waarschijnlijker lijkt is dat je een paar slechte contacten in de kast hebt (gehad), hierdoor krijg je overgangsweerstanden en wordt de zaak warm/heet.
(ik heb het met de groepenkast in huis gehad, er was een boutje (waartegen de zekering komt) losgelopen, hierdoor is de groepenkast gaan smelten. Andere schroef gemonteerd (goed aangedraaid) en heb er geen last meer van gehad)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar