close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: zwarte en witte rook

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 c16xe

ik heb hier een corsa gsi uit 94 staan, met een c16xe blok.
ik heb hier een nieuwe koppakking opgezet, en een mantzel powerbox, en snelle nokkenassen ingezet.
nu loopt de auto goed, maar vooral als je gas geeft na stationair draaien rookt hij erg veel.
het is zwarte rook, en witte rook.
als je boven de 50 ofzo rijdt is de rook weg, maar daaronder komt het steeds weer terug.
wat zou dit kunnen zijn, omdat witte rook vaak wijst op water in het blok, maar de koppakking is nieuw dus snap het niet.

ramon

Geplaatst door

ramoncorsa (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Of de chip die erin zit klopt voor geen meter,of er zit ergens iets niet lekker..is alles goed gemonteerd ?? staat alles op tijd ?

Verlies je ook koelvloeistof ?

Is alles met het juiste aanhaalmoment vastgezet ? denk aan de kop e.d.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

snellere nokkenas ?... wat is er sneller aan (een lege portomonee wel ja), hij draait nog steeds 1:2 tov krukas ...

de chip is dezelfde als van tevoren, en dus niks mee gebeurd.
ik heb alleen de kop niet nagetrokken na 20 min. warm lopen wat ze wel moet eigenlijk. maar heb de bouten 60 graden extra na getrokken.
maar zo hebben we het altijd gedaan en nog nooit dit probleem gehad.

ramoncorsa 0

15 jaar

die hoef jij helemaal niet na te trekken na warm lopen 25nm dan 90 graden dan weer 90graden dan weer 90 graden dan 45graden en nieuwe bouten gebruiken

Als die chip al origineel is,kan hij nooit lopen hoe hij hoort te doen!

Hoeveel graden is die nokkenas die je nu hebt dan ?

stefan84 0

15 jaar

ik heb alles er weer af gehaal, weer een nieuwe koppakking en bouten gemonteerd, alles juist aangedraaid, en toch rookt hij nog steeds zo.
ik ga hem morgen afpersen, maar ben bang dat de kop gescheurd is.
want wat zou het anders kunnen zijn??
en nou is waarschijnlijk ook nog de oliepomp kapot, lampje brand en hij pompt geen olie eruit uit het oliekanaal in de kop bij de nokkenassen.
of zou dat iets anders kunnen zijn.

ramoncorsa 0

15 jaar

je had de kop beter gelijk kunnen laten testen..nu moet je hem voor de 3e keer eraf halen.

heb je de oliedruk al eens gemeten ? geen olie bij de nokkenassen of geen druk kan einde pomp betekenen.

Verlies je koelvloeistof of worden de slangen keihard van de druk ?

stefan84 0

15 jaar

Opel 1.4 16V en 1.6 16V van de types X14XE C16XE X16XE X16XEL:

Deze motoren hebben 3 zwakke punten, namelijk:

- koppakking
- Kleprubbers
- zuigerveren / cilinderwand vervorming / slijtage

> koppakking:

- deze gaan ongeveer 100.000km mee bij dit type motor

> kleprubbers:

- deze slijten wel vlotjes bij dit type motor
- gevolg, olieverbruik.
- dit geeft rook bij wegrijden van een stoplicht / koude start, kleur van de rook licht blauw - wit

> Zuigerveren / cilinderwand:

- cilinderwanden willen harder als normaal slijten, dit is erg afhankelijk van de omgang met deze motor
- zuigerveren willen harder als normaal slijten, dit is erg afhankelijk van omgang met deze motor
- gevolg: olieverbruik
- roken bij belasting
- kantelen zuigers
- Veel carterdruk



Zelf Controleren Kop /koppakking lekkage:

- Veel druk in watertankje
- koelslangen hard.
- Veel carterdruk
- Veel witte rook (kan ook olie zijn)
- olie in koelvloeistof
- Koelvloeistof in olie (aansteker onder de uitgetrokken peilstok houden, knetteren duid op water)
- moeilijk lopen motor (overslaan / inhouden)

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

heb het koelsysteem vandaag afgeperst, hij verlies wel druk, maar er komt geen water op de cilinders, of uit de slangen.
dan moet het denk ik wel in het onderblok lekken of niet?
maar dan snap ik nog niet hoe hij zo kan roken, want dit komt dan toch niet in de verbrandingskamer.
kunnen de andere nokkenassen er iets mee te maken hebben dat hij zo rookt? want ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

ramoncorsa 0

15 jaar

Andere vraag..

Hoe liep de motor standaard ? dus voor je die nokkenassen erin had liggen e.d ?

Groet..

stefan84 0

15 jaar

origineel liep hij goed en rookte niet.
hij loopt nu nog steeds goed alleen rookt hij veel.
het enige wat veranderd is is dus de inlaatspruitstuk, powerbox, en de nokkenassen.
dus ik denk zelf dat ik het daar ergens moet gaan zoeken.
er komt geen water of olie bij de zuiger dus het moet iets anders zijn.

ramoncorsa 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.