auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 106: 106 1.0 stottert soms heftig

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0 5v

Hallo,

sinds kort stottert mijn 106 soms heftig.
Probleem doet zich voor mijn gevoel alleen voor bij warme motor.

En dan alleen maar bij afremmen en dan weer gang willen maken, heftige korte stottering. Het doet zich ook regelmatig voor bij het wegrijden bij een stoplicht, in eerste of tweede versnelling bij optrekken.

Bij constant doorrijden op buitenwegen en snelweg geen problemen, maar bij afrit gas eraf en dan bij weer gang maken soms het stotterprobleem.

Iemand enig idee?
Bij voorbaat dank,

Sjoerd

Geplaatst door

veldhuizen (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je al eens onderhoud uitgevoerd bougie's,, benzinefilter???

probleem lijkt momenteel wat minder maar heb denk ik wel iets gevonden wat ermee te maken heeft, nl behoorlijk vervuilde koelvloeistof(bruin, olie?)
Conclusie , een lekke kopakking dus ( inmiddels begrepen dat dit een bekend probleem is bij PSA motoren van de TU series(mijne is TU9M)

veldhuizen 0

16 jaar

inmiddels al weer een tijdje verder, eigenlijk geen last meer gehad van het stotteren en bonken tot vorige week , toen begon het ineens weer en gisteren was het ineens veel erger.

Heb dus de bougies en luchtfilter vervangen . bougie hebben nu 35dkm gedraaid en zouden 60 mee moeten kunnen. Tevens alle stekkerverbindingen los gehad zag er allemaal goed uit.
Het probleem lijkt nu opgelost. Ik denk( en hoop ) dus de bougies die het probleem waren, ook al waren ze nog niet zo slecht en hebben ze nog niet die 60dkm erop zitten.

veldhuizen 0

16 jaar

Vaak wordt over het hoofd gezien , dat oudere bougiekabels deze problemen ook kunnen veroorzaken.
Aan bougies wordt wel gedacht , maar de kabels worden vaak vergeten als mogelijke oorzaak.

E.T.Wiersum 0

16 jaar

Verdeelkap en rotor indien nog aanwezig zijn ook een zorgenkindje tegenwoordig,Vroeger ging de verdeelkap er elke 10.000km af om de contactpunten te vernieuwen. Nu kom je ze tegen waarbij het koolstiftje helemaal weg is en de kap van binnen roetzwart van de koolstof is met alle gevolgen van dien. Ook de rotor die gedeeltelijk weg is gefikt en daardoor door slaat naar massa.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.