Peugeot 106: 106 1.4 '92 valt uit, elektrisch probleem

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Een week of 4 geleden begon mijn probleem met stotteren en af en toe even wegvallen. Echter na een week met dit probleem veel hij helemaal uit, en kreeg hem niet meer gestart. De start motor gooit gewoon rond, maar hij slaat niet aan. Na ong. 20 min kreeg ik hem weer gewoon aan de gang. Na een kilometer of 10 viel hij weer uit... weer een aantal minuten later kon ik hem weer gewoon starten. enz enz.
Ik zet hem rijdend weg, en 5 minuten later doet hij het niet meer...

Op het moment van uitvallen gaat de toerenteller heen en weer, het geluid van de (lichten aan) veklikker hoor je dan zacht piepen.
Inmiddels heb ik al van alles vervangen, rotor verdeelkap - bougies - luchtfilter - bougiekabels - benzinefilter (meer omdat het echt nodig was)

Ik heb het volgende gecheckt. (toen hij het niet deed)
* Hij geeft geen vonk (bougie op metaal)
* Hij krijgt geen benzine (carb droog, geen inspuiting)
* De brandstofpomp loopt
* Startmotor gooit rond
* 5V spanning op de gasklepsensor (ECU)
* massa kabels overal in orde (visueel)

Het probleem is dus eigenlijk .. GEEN VONK EN GEEN BENZINE INSPUITING op het moment dat het probleem ontstaat.
Het begon klein met horten en stoten, maar is nu zo ver dat ik de straat net uit kom en dan al uitvalt.

Ik heb zelf het idee dat er; er iets met de ECU is, dit omdat ik geen vonk en geen benzine inspuiting heb.
Weet iemand welke typen ECU 's er in deze peug kunnen? ergens een site.. Heb er op de sloop één gezien, alleen van een '93 met een ander nummer, motor is exact hetzelfde.


Alvast bedankt voor de hulp

Chipie

Geplaatst door Chipie (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ejmeijer (0), 14 jaar geleden

Dit lijkt inderdaad een ECU probleem. Gewoon oude eruit (ding rijdt nu toch niet) en bij de sloop een andere vragen om te testen. Hou de mogelijkheid open om de sloop-ECu terug te brengen, stel dat dit niet het probleem oplost.

Een andere gedachte zou het contactslot kunnen zijn. Lijkt mij overigens sterk i.v.m. de totaliteit van het probleem.

Succes

PS) anders alle sensoren loshalen, dan gaat de ECu over op B-programma. Is minder zuinig, slechts voor het milieu bla bla bla, maar dan kun je wellicht zaken gaan uitsluiten.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt mij een probleem met de toerental meting. Krukas sensor of hall-gever, ligt eraan wat erop zit.

Chipie (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reacties....
Ik ga morgen de ECU ff halen en proberen. Ook zal ik het dubbel relais wat onder de ECU zit vervangen.
Ik heb vandaag ook een tip gekregen dat het de ontsteking module kan zijn. die onder de verdeelkap zit. (schijnt deze symptomen te veroorzaken)

Het contactslot lijkt me niet, want de startmotor en benzine pomp slaan aan.

Zal jullie snel weer berichten over de bevindingen.
(vervang ECU nr. 0 280000 751 weet iemand of ik deze kan uitwisselen met de mijn 0 28 0000 752)

Bert deLeeuw (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik geef je meer kans met wat old ford zegt de krukassensor die gaan nog wel eens stuk bij de 106jes maar even uitlezen en je weet meer.
Suc6 Bert.

Chipie (0), 14 jaar geleden

Gevonden..!!!

Op de sloop ff en paar dingen geleend.
Computer + dubbel relais
Ontsteking module
Bobine
Complete ontsteking
Sensors (krukas- lambda)

Heb gewoon 1 voor 1 de dingen uitgewisseld.. en natuurlijk zowat als laatste de bobine.. en ja hoor.. loopt als een zonnetje.

Bedankt voor de reacties.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.