hallo iedereen,
ik ben van plan om een nette 106rally te gaan aanschaffen.
nou heb ik er 1 zien staan uit '97. het gaat om een 1.6 rally, welke er ook helemaal uit ziet als een rally incl. stickers, embleem op het stuur en dashboard, andere bumpers dan een "gewone" 106..
MAAR!! de kilometerteller gaat niet verder dan 180km/h en er is geen toerenteller aanwezig in de auto! heb op autotr*der gekeken en daar staat in de spec. dat de top op 195km/h moet liggen en dat er een toerenteller aanwezig hoort te zijn.
is dit een rede tot zorg of hoort dit zo??
vr.groeten,
Simon
PS. voor deze of gene die even wil kijken welke auto het betreft:
www.lijzengacitroens.nl/occasions.html
even zoeken op peugeot.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt me niet normaal.. er bestaat geen rally zonder toerenteller of temperatuurmeter bij mijn weten.. Zo te zien is het wel een echte rally, maar met een ander kilometertellerhuis (kilometerstand???) erin.. even in de NAP (nationale auto pas) kijken wat er gebeurt is lijkt me verstandig. de kilometerstand is dus waarschijnlijk niet orrigineel.
wellicht kun je de motorcode vinden onder de kap voor meer zekerheid. Dit zijn de geleverde versies:
Peugeot 106 Phase 1:
1,1 >> H1A = TU1/K >> 46 kW (63 pk) @ 5200 r/min ('91-'93)
1,3 >> MFZ = TU2J2L/Z >> 72 kW (100 pk) @ 7200 r/min ('94-'97, U9)
1,3 >> MFZ = TU2J2L/Z+ >> 79 kW (107 pk) @ 7600 r/min ('94-'94)
1,4 >> KDY = TU3M/Z >> 55 kW (75 pk) @ 6200 r/min ('91-'93, U9)
1,4 >> KDX = TU3M >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('93-'96, U9)
1,4 >> KFZ = TU3FJ2 >> 69 kW (95 pk) @ 6800 r/min ('91-'96, U9, multipoint inj.)
1,4 >> K6B = TU3FJ2 >> 72 kW (100 pk) @ 6800 r/min ('91-'93, multipoint inj.)
1,4 >> K2D = TU3,2/K >> 55 kW (75 pk) @ 5800 r/min ('91-'93)
1,6 >> NFY = TU5J2 >> 74 kW (100 pk) @ 6200 r/min ('94-'96, U9)
1,6 >> NFW = TU5J2 >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min ('94-'96, U9)
Peugeot 106 Phase 2:
1,4 >> KFX = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5500 r/min ('97-'03, U9)
1,4 >> KFW = TU3JP >> 55 kW (75 pk) @ 5400 r/min ('00-'03, U9)
1,4 >> KFX = TU3JP/IFL4 >> 55 kW 75 pk) @ 5500 r/min ('98-'03, U9)
1,6 >> NFW = TU5J2 >> 76 kW (103 pk) @ 6250 r/min ('97-'03, U9)
1,6 >> NFZ = TU5JP >> 66 kW (90 pk) @ 5600 r/min ('97-'01, U9)
1,6 16V >> NFX = TU5J4/L3 >> 87 kW (120 pk) @ 6600 r/min ('97-'03, U9)
1,6 16V >> NFX = TU5J4/L4 >> 87 kW (120 pk) @ 6600 r/min ('00-'01, U9)
1,6 16V >> NFX = TU5J4/IFL4 >> 94 kW (128 pk) @ 6800 r/min ('98-'99)
succes,
Rudy
even kenteken check gedaan op de site van de RDW en ook daar staat hij wel teboek als zijnde een 1.6rallye..
net ook even een aanvraag gedaan op de site van NAP (koste wel 2,95 maja) en ook daar word aangegeven dat de 153000 wel juist kan zijn.....
16 jaar
als het echt een rallye is, dan is er wel een ander instrumentenpanel in gekomen, de vraag blijft dan.. waarom..
als de auto verder bevalt, dan kun je het voor lief nemen, maar als je hem ooit wil verkopen, dan zullen de mensen er wellicht ook vraagtekens bij zetten, net als jij nu.
Gr. Rudy
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar