Peugeot 106: 106 stotterde en haperde al een tijd, start nu helemaal niet mee

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i

Hallo,

Toen ik mijn Peugeot 106 kocht (plm. een half jaar geleden) gaf deze gelijk al problemen. Hij hield in en stotterde. Is toen 4 keer terug geweest naar de garage en na de laatste keer was het probleem zo goed als verholpen. Hij gaf alleen nog problemen als ik 'm stationair liet lopen, dan viel hij uit en was daarna niet meer vooruit te branden (bleef vaak 1 of 2 dagen zo).
Voor zover ik weet hebben ze bij de garage de bougieskabels, de brandstofpomp en het benzinefilter vervangen.

Een paar weken terug begonnen de problemen weer, hij hield steeds vaker in en viel vaak uit. Tot afgelopen week, toen wou mijn 106je helemaal niet meer starten.
Ik heb er een collega naar laten kijken, maar hij komt er niet uit dus hoop dat hier iemand een goede tip heeft!

Wat ie doet is: Auto vonkt wel bij het starten. Hij draait wel rond op de startmotor, maar slaat niet aan. Dit komt omdat hij geen benzine krijgt omdat de brandstofpomp het niet doet. Het probleem daarmee is dat de brandstofpomp maar 5-6 volt krijgt.
Wie weet waarom de brandstof maar 5-6 volt krijgt ipv 12?

Alvast bedankt!

Anette

Anette_82

Geplaatst door Anette_82 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldtimer (0) PRO, 15 jaar geleden

De stekker van het dubbelrelais wat onder de plaat zit waar de computer op gemonteerd zit is waarschijnlijk stuk of geeft een slechte verbinding want daar komt de spanning voor de benzinepomp vandaan.
Haal hem maar eens los en kijk of de pootjes van het relais verkleurd zijn.

Anette_82 (0), 15 jaar geleden

Nou, bedankt voor de tip! De stekker van het dubbelrelais bleek los te zitten. Hij start nu wel weer, maar loopt beroerd.
Bij gas geven tot de 2000 toeren blijft hij hier heel even op hangen, waarna hij zonder de gas te bewegen in toeren zakt en uit valt. Bij 3000 toeren precies hetzelfde probleem.
Enig idee wat dit kan zijn...?

oldtimer (0) PRO, 15 jaar geleden

Dit lijkt mij toch op een slechte elektrische verbinding ergens (massakabel op de bak of van de injectiecomputer of zo iets.), waarom hebben ze in eerste instantie de benzinepomp vervangen??
Gedegen onderzoek door een deskundige moet dit op kunnen lossen.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.