close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: 106 uit 1992 problemen voornamelijk bij koude motor

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo,

de peugeot 106 van mijn vriendin vertoont de volgende problemen, waarvan ik hoop met een beetje hulp vanuit deze kenniskuil ze te kunnen verhelpen:-)

Probleem 1:

Als de motor koud is loopt deze stationair gewoon goed, maar als je weg wilt rijden valt hij uit. Je moet dan erg voorzichtig met het gaspedaal spelen om hem op toeren te krijgen en vervolgens weg te rijden. Als hij eenmaal warm is is dit probleem niet meer aanwezig.

Probleem 2:

Als de motor stationair loopt, en je trapt het rempedaal in, lijkt het alsof de motor op drie poten gaat lopen, laat je vervolgens het pedaal los, gaat deze gewoon weer goed stationair lopen. Maar als je het rempedaal weer indrukt, hetzelfde probleem.

Probleem 3:

Als je het rempedaal indrukt, krijg je in de auto een geluid te horen dat ik het beste als zoemen kan beschrijven. Het lijkt erop dat er ergens een vacuumlek is?

Probleem 4:

Als je met de auto rijd, geeft deze heel af en toe een schok, terwijl de snelheid en hoeveelheid gas dat je geeft constant is.

Er is al het eea gebeurt aan de auto. Te weten. Nieuwe koppakking, nieuwe bougiekabels, nieuwe bougies, nieuwe verdeelkap, nieuwe rotor.

Nu ben ik er wel mee naar de peugeot garage geweest, maar deze geeft mij een heel onduidelijk beeld, zodat ik van te voren geen flauw idee krijg van wat de kosten zijn. En zoals jullie misschien begrijpen is dat wel handig voor een auto uit 1992:-)

Ik snap wel dat er waarschijnlijk niet een twee drie een oplossing aan te wijzen is voor deze problemen, maar misschien dat jullie me iets verder op weg kunnen helpen met mijn zoektocht?

Bij voorbaat dank.

Dennis

Geplaatst door

Demoman (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer alle vacuumleidingen en vooral die van de rembekrachtiger.

berendonck 0
badge

16 jaar

Hoi,

bedankt, ga ik zeker naar kijken morgen, is misschien wel een hele goede.

Als er nog meer tips zijn, ik sta open voor suggesties:-)

Demoman 0

16 jaar

Ben het met Harrie eens: eerst het vacuumprobleem oplossen en dan zien we verder.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

16 jaar

Probleem 1:

Als de motor koud is loopt deze stationair gewoon goed, maar als je weg wilt rijden valt hij uit. Je moet dan erg voorzichtig met het gaspedaal spelen om hem op toeren te krijgen en vervolgens weg te rijden. Als hij eenmaal warm is is dit probleem niet meer aanwezig.

=============================

Ik weet niet of deze auto is uitgerust met een driewegklep voor het luchtfilter.
Bij de 106 (1995) van mijzelf was de slang van de klep naar het luchtfilterhuis los.
Tevens was het scharnierpunt van deze klep dusdanig vervuilt dat de klep haperde tijdens zijn beweging.
Ook hierbij haperde het geheel bij koude motor en verdween naarmate de motor warmer werd.

Het huis is deelbaar en daardoor de klep goed schoon te maken.
Ik heb de slang daarna weer aangesloten en het stotteren bij mijn 106 was verdwenen.

Het is te proberen.

Pieterb1 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.