Bij wegrijden met koude motor heeft deze weinig vermogen, de turbo schijnt niet mee te draaien. Ook als deze al warmer wordt. Pas als de auto echt een flink stuk heeft gereden werkt de turbo prima mee en blijft ook zijn druk vasthouden. Lekkage van een slang of intercooler kan het dus niet zijn, eventueel een ventil dat de kleppen van de turbo aanstuurd? Wat zijn de bekende problemen bij deze motor? Ik hoorde ook iets van de egr klep.
Joris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de auto koud ook een tikkend wat klapperend geluid maakt dan zijn het vermoedelijk de mechanische delen in de injectoren die niet meer jofel werken, oldtimer gaf dit aan en gaf mij het advies motorolie door de gasolie te doen dat heeft heel veel geholpen, mijn HDI is veel beter gaan lopen en gebruikt nu ook minder brandstof
Bij koude motor geen extra geluid ofzo, ook als de motor wat warm wordt is het nog aanwezig, hoger in de toeren heeft ie dan al wel meer vermogen, maar pas als de motor echt goed warm is werkt de turbo meteen vanaf onderin de toeren. Zit zelf te denken aan een klep die de turbo aanstuurd, eerst maar eens de fouten uit laten lezen.
18 jaar
Auto is uitgelezen, er waren geen storingen. Ik zit zelf te denk aan de UGR klep die lekt ofzo. Iemand een idee wat het kan zijn?
Euvel doet zich nu wel wat vaker voor, ook heel soms tijdens de warme motor. Gisteren een heel stuk gereden met maximaal 130 km per uur, ineens was het vermogen er weer. Het moet dus wel iets mechanisch zijn bij de waste klep van de turbo of de ugr klep, lekkage sluit ik uit omdat als er vermogen is, dit er ook wel blijft en op volel sterkte.
Graag hulp :)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar