close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407: 2.0 HDI galloperend toerental, bokken en rare turbo whisle

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI RHR

Hallo,

Vandaag aan de kant komen te staan met de 407.

Op de snelweg begon de auto hevig te bokken, raar geluid bij de turbo, Bij het vragen van vermogen een stevige fluit en bij het loslaten van het gaspedaal een soort afblazend geluid van de turbo. Net alsof er een dumpvalve gemonteerd zit.

Kilometerstand is 230.000km, roetfilter is nog niet vervangen Egr zit een plaatje tussen met een 8 mm gaatje (nu ongeveer 40.000km) onlangs nog gedemonteerd en schoongemaakt +/- 5000km geleden.

Kan het roetfilter een oorzaak zijn van bovenstaande symptomen? verstopt filter, teveel tubodruk waardoor de wastgate klep wordt opengezet?

Wellicht is er iemand anders op het forum welke een soortgelijk probleem heeft gehad en reeds is opgelost.

Hoor het graag.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Geplaatst door

Richard.Kreeft (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zou kunnen beginnen met het meeste gemakkelijke......de turboslangen controleren op scheuren.

hans4074 0
badge

10 jaar

Hallo Hans,

Dank voor je reactie, zodra ik vrij ben zal ik dat zeker even gaan controleren. Tevens de behuizing welke onder het carter zit bevestigd.

Weet jij of the vacuumpompje achter op de kop de wastegate klep bediend? Kan ik hiervan tijdelijk de vaccuum leiding afdoppen om te checken of hierdoor het euvel wordt veroorzaakt?

Turbo/intercooler slangen nagelopen geen scheuren.

Echter lag de harde plastic buis van inlaat los van de Turbo(de buis waar de LMM aan zit). Behoort normaal gesproken vast te zitten met een M6 boutje aan de turbo. Waarschijnlijk in de loop der jaren los getrilt.

Opnieuw vast gezet, nu uit voorzorg maar een veerring gebruikt.

Test gereden, geen afblazend geluid meer van de Turbo, en de auto bokt ook niet. We zullen morgen even een wat langer rit maken om te kijken of het wegblijft.

Vooralsnog opgelost!

Het hoeft gelukkig niet altijd zo moeilijk te zijn, ondanks de lastige plek van dit boutje.

hans4074 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.