Goedenavond allen,
Wij hebben een vreemde storing. De 407 2.0 hdi met am6 versnellingbak is heel traag. De maximum snelheid op vlak terrein is 170kmper uur en dat is na 8 kilometer planken. Vanaf 90km per uur is het kruipen. Er zijn geen storingsmeldingen te vinden.
Het rare is dat ik ook geen storingen kan genereren met de auto. Als ik de egrklep en/ of de luchtmassameter los haal dan krijg ik helemaal geen fouten, ook niet na een rit van 10km.
als ik de Uto uitlees dan is de maximum inlaatdruk 1 bar. Staat hij in een noodloop ofzo?
Heel iemand een idee want ik kan geen opties meer bedenken.........
alvast bedankt.
Lennard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Auto start en rijdt verder goed overigen... geen gehik ofzo
je zal ff bij dealer moeten kijken en laten uitlezen want neem aan dat de uitgeleesde waarde van 1bar niet met orginele tester is gedaan,
dan heb ik vaak dat ik die waardes niet vertrouw
klinkt alsof de turbo wel druk maakt maar net niet genoeg, en met 200-300mbar heb je geen storing maar wel minder vermogen.
het kan ook zijn dat inlaat systeem ergens lekt, dan zal je het af moeten persen
daarnaast zeg je zelf dat de egr klep door dealer is dicht gezet, echter hoe is het met roetfilter, want het regeneren heeft hij de egr werking wel nodig.
dit om uitlaatgas temperatuur hoog genoeg op laten lopen om te regeneren,
kan dus ook zijn dat roetfilter verstopt zit.
verder hoe is je brandstofdruk bij vol gas
als hij in noodloop staat dan brandt de storingslampje en heb je altijd storing erin.
als het met universeel uitgelezen is kan het zijn dat met dealer laptop meer in zit dan de universeel weergeeft.
verder ook geschiedenis(logboek) laten uitlezen voor eventueel storingen
als je stekker van egr klep los trekt hoef je geen melding op display te krijgen maar zou wel in je computer zitten
verder defect egr klep kan ook nog, maar dan start hij eigenlijk ook niet tot slecht erop.
De dealer heeft nog niets gedaan. Ik heb zelf de stekkers losgetrokken en gereden. Het uitlezen heb ik gedaan met mijn obdlink mx.
Vamorgen heb ik het luchtfilter en het brandstoffilter vervangen. Tijdens het rijden geen noemenswaardige verbeteringen. Filters waren wel sterk vervuild.
Wat mijn opviel was dat injector 1 en 2 heel vreemd doen. Als je eraan voellt dan zit er een hele vreemde vibratie in cilinder 1 en 2 die 3 en 4 niet hebben. Deze doen geruisloos hun werk. Ik ben hiermee naar de dealer geweest en we hebben daar samen naar gekeken. Roetcilter is niet noemenswaarig vervuild. Ook is de opbrengst van alle cilinder binnen de grenswaarden. ( tussen 60 en 140). Allen zateren ze tussen de 90 en 100.....
De vibraties vind ik maar raar........
10 jaar
De auto is vandaag bij de dealer geweest. Hij is uitgelezen en ze hebben er een stuk mee gereden. Ze merken ook op dat de auto inderdaad erg traag is boven de 60 a 70, maar de meetwaardes geven wel de correcte waardes. Dus de meetwaardes van de turbodruk en geometrie e.d. zijn goed. Ze zijn ongeveer drie uren met de auto bezig geweest. Ik weet het niet meer. Ik vind de trillingen in cilinder 1 en 2 erg vreemd en de techneut gaf aan dat het een lekkage van de EGR klep kan zijn. Hij zou dan altijd uitlaatgassen binnen krijgen en daarom minder snel zijn.
De auto heeft geen storingen verder in het systeem staan behalve de P1351, maar dat is niet te relateren aan deze storing aldus de techneut.
Hebben we hier nog ideeën? Alvast bedankt voor jullie hulp.
10 jaar
Tegenwoordig worden de gloeibougies ook gebruikt tijdens het regenereren van het roetfilter.
Het zou best kunnen dat met een foutcode op het gloei relais de motor in noodloop gaat.
Met een maximale "turbodruk" van 1 bar (absoluut?) denk ik dat de turbodruk meetwaardes NIET in orde zijn.
Wat zijn de exacte waardes van de actuele en de gewenste turbodruk?
die motoren kunnen idd wel degelijk inhouden op storing p1351
Vanmorgen hadden gezegd dat dat niet kom zijn van de gloeibougies........ begint ingewikkeld te worden.....
ik heb vanavond de regelklep van de turbo eraf gehad. Er staat wel signaal op de voeding en de spoel geeft een weerstand van 0.16 ohm maar als ik m monteer dan krijg ik geen vacuum op de uitgang. Op de ingang staat wel vacuum. -0.9 dus dat lijkt goed. Maar de uitgang gaat niet open. Wanneer moet deze open gaan?
10 jaar
Heb een V50 diesel laatst gehad die 4 defecte gloeiers had. Motor ging telkens in noodloop. wel foutcode op gloeisysteem
uitlaat dicht achter roetfilter?
10 jaar
Dat zou ik nog even na kunnen kijken. Komend weekend wil ik nog wat testwerk doen. De vacuumklep van de turbo heb ik ook nog getest en hij klikt wel, maar ik vertrouw het ding toch niet. En ik moet de klep. Net nog even gereden maar wat mij opvalt is dat hij in de eerste twee versnellingen wel turbodruk opbouwd maar vanaf de 3de a 4de versnelling dit afbouwd.
10 jaar
Net een retourmeting gedaan om te kijken of ze allen gelijk inspuiten. Ze geven allen een normale en gelijkwaardige hoeveelheid terug. Ook heb ik de injectors doorgemeten. Allen zijn ze 199kOhm met een variatie van 0.2kOhm.
De injectoren lijken goed. Nou het aantal verdachte delen lijkt minder te worden maar het probleem is nog niet opgelost.
er zitten meerdere vacuumkleppen op.
1 voor de turbodruk (linksonder het blok als je ervoor staat)
2 voor de klepstand van de turbo (linksbovenop het blok als je ervoor staat)
3 nog 1 linksvoor op het blok avhyer de eerste klep, waar dient deze voor?
Heeft iemand nog ideeen wat het probleem kan zijn? Ik zal zo nog ff en samenvatting geven om het makkelijker te maken......
10 jaar
Auto start goed maar loopt stationair niet helemaal lekker het lijkt op een tractor.
Optrekken in de eerste twee versnellingen gaat prima maar 3,4,5 en 6 is erg traag.
Je hoort in de eerste twee versnellingen de turbo ook fluiten en druk opbouwen, zoals ik dat gewend ben, maar vanaf de derde versnelling hoor je dit niet meer bij intrappen van het gaspedaal.
Luchtfilter vervangen - geen wijziging
Brandstoffilter vervangen - geen wijziging
EGR afgedopt - reageert iets sneller op gas-input, maar klacht blijft.
Dealer heeft de auto uitgelezen, maar ziet geen problemen, ze erkennen wel dat de auto traag is op de snelweg.
Retourmeting gedaan op de injectoren, deze geven allen hetzelfde retour.
Injectoren gemeten op Ohmse weerstand en zijn allen 199kOhm
Vacuumklep voor aansturing turbo lijkt niet volledig te werken, maar ik wil dat nogmaals gaan meten.
10 jaar
Vandaag de turbodrukactuator nogmaals getest.
Signaal met een scoop gemeten. T.o.v. de accu NULL staat op 1 connectorpin 13v en op de andere connectorpin staat 4.5 volt dit blijft tijdens rijden ongewijzigd.
vacuum staat wel op de ingang van de klep maar het vacuum komt nooit bij de uitgang ook niet tijdens een proefrit.
Ik vind het signaal nogal raar. Heeft iemand een idee wat er op de ingang van de klep moet staan en wanner hij moet schakelen?
10 jaar
Nieuwe klep besteld. Morgen even monteren en kijken of hiermee het probleem verholpen is.
Later ga ik nog naar de injectoren kijken want ik vertrouw er 1 a 2 toch niet helemaal omdat ze trillen zoals eerder aangegeven.
10 jaar
De nieuwe klep zit erop. De nieuwe klep functioneerde niet goed en ik merk dat de auto onderin iets meer trekkracht heeft.
Maar..... de auto heeft nog steeds geen trekkracht in de hogere regionen. In heb de vacuumklep die op de turbo zit gecontroleerd en de loopt mooi vrij en het vacuum van de klep blijft ook op vacuum staan, dus geen lekkages intern.
Ik heb de vlinderkleppen geinspecteerd en de sensoren op deze kleppen schoongemaakt. Geen resultaat.
resume:
Egr klep werkt maar is afgedopt sinds vorige week.
luchtfilter vervangen
sensoren schoongemaakt
vacuumklep vervangen voor aansturing turbo
vacuumklep op de turbo gecontroleerd en functioneel.
vacuumslangen gecontroleerd en niet lek
brandstofilter is vervangen en schoon, geen metaalschilver o.i.d.
brandstofleidingen zijn schoon zonder lekkages
geen storingen in de ecu
retourmeting gedaan en nagenoeg gelijk
Klacht blijft trekkracht weg boven de 70 a 80.
Verstuiver 1 trilt en verstuiver 2 een beetje.
iemand ideeen?
10 jaar
En nog steeds de gloeibougies niet gecontroleerd?
Nu je het zegt..... nee omdat ik van meerdere mensen te horen had gekregen dat dit niets te maken zou hebben met de klachten. Ik ga vanavond direct de boel doormeten. Dom van me om dat te laten zitten..... dat doe ik normaal nooit.
10 jaar
Injectors zijn vandaag doorgemeten en getest. Helemaal goed.....schoolvoorbeeld van hoe het moet zijn..
10 jaar
Laat ook de EGR weer meedoen in het hele spel.
Afdoppen heeft geen enkele zin,EGR doet namelijk mee in het hele spel van het regenereren.
Als blijkt dat door het afdoppen de EGR niet meer correct werkt zal er ook niet meer geregenereerd worden
10 jaar
lenni
Particulier
Echte naam: Lennard
Woonplaats: Hoogeveen
Bedrijf: Thuis
Geregistreerd: 12 februari 2007
Berichten: 22
E-mail Nieuwe omschrijving van oud probleem. Trage peugeot 407Peugeot 407
Bouwjaar: 2006
Brandstof: Dielel
Motor: 2.0 HDI automaat De auto is van 2006 met 220000km op de teller, dus net ingereden. Het probleem is dat ik geen vinger achter het probleem kan krijgen.
Ik zal de klachten proberen te beschrijven.
1. Stationair loopt de auto niet lekker. Het lijkt net of hij bij elke krukasomwenteling weer op gang moet komen. Beetje als een oude tractor.
2. De auto komt niet op gang boven de 70 a 80. Als je wilt optrekken dan mist hij duidelijk vermogen. 160 is de maximum snelheid na 8 kilometer. Je voelt dat het blok kantelt of begint te trillen/resoneren boven de 130 km/h. Het verbruik lijkt mij ook aan de hoge kant met 1 liter / 14 kilometer.
3. Verstuiver 1 (vanaf distributie) trilt zoals een mobiele telefoon en verstuiver 2 trilt wel maar in mindere mate. (verstuiver 3 en 4 werken in rust)
Tussen 0 en 70 a 80 trekt de auto prima en het lijkt net of de auto in gaat houden vanaf 70 a 80.
Er staat 1 storingsmelding, namelijk P1351 - Glow relay circuit - relay not controlled / no glow supply. Bij Peugeot Bunnik werd mij aangegeven dat het probleem niets te maken zou hebben met de storingsmelding en dat ik me daar niet druk over hoefde te maken. Dit heb ik derhalve ook niet getest.
Wat heb ik getest en gedaan tot nu toe:
A:
Vacuüm getest op diverse plaatsen in het systeem.
1. Voor de turbo (achter de motor) ;
2. Voor de klep van de aansturing van de turbo (linksboven het blok als je ervoor staat, zwarte klep met 3 aansluitingen) (uiteindelijk klep vervangen);
3. Voor de klep van de aansturing van de vlinderklep van de overbrugging/bypass van de intercooler (linksonder het blok, rode klep met twee aansluitingen);
4. Voor de klop van de aansturing van de vlinderklep van de inlaat vanaf de intercooler;
5. Op de vacuümpomp rechtsboven het blok.
In alle gevallen was de onderdruk meer dan 850mBar, dus volgens mij meer dan voldoende. Ik heb overigens ook voldoende remdruk, en je voelt bij het starten ook dat de rembekrachtiging het rempedaal aantrekt.
B:
De functionele werking van de turboklep getest. Deze loopt mooi vrij en is na vacuüm makkelijk te bedienen en te bewegen.
C:
Verstuivers zijn getest met een retour-meting en deze gaven dezelfde hoeveelheid terug. Verstuivers zijn vervolgens ook bij Drentse motorenrevisie getest en waren helemaal volgens specificaties zonder uitzonderingen. Wat mij opviel dat was dat er twee verstuivers behoorlijk veel aanslag vertoonden bij het verwijderen uit het motorblok (bloemkooltjes). Dit was van cilinder 1 en 4.
D:
Inlaatdruksensor schoongemaakt
Temperatuursensor schoongemaakt
E:
Brandstoffilter vervangen. Filter was niet nieuw meer maar geen ernstige aanslag. Geen rommel in het opvangbakje waar het filter in zit. (In mijn oude 307 lag altijd wat slijpsel maar hier niet)
F:
Luchtfilter vervangen, deze was wel vies maar ik heb ze wel eens erger gezien.
G:
Luchtmassameter is vervangen bij Peugeot Bunnik maar dit heeft het probleem niet opgelost. Auto loopt niet beter.
H:
Functionele werking van EGR bekeken en de klep doet het prima. Voor de zekerheid heb ik hem afgedopt en je voelt dat de auto iets sneller reageert bij gas-geven vanuit stilstand. Verder geen veranderingen dus klep gaat er weer uit. Ik had hem er tussen gezet om disfunctionerende werking EGR uit te sluiten.
I:
Relais van gloeisysteem eruit gehad (onder BSI) en contact zijn niet gecorrodeerd of kapot. Functionele werking kan ik niet testen, want ik heb geen data.
J:
Gecontroleerd op lekkages van olie o.i.d.
K:
Controle van connector verbindingen, alle zichtbare connectors los gehad en contacten/terminals geïnspecteerd (vroeger bij elektronica-fabrikant in de auto-industrie gewerkt, dus slechte,verbrande of verwarmde connectors kan ik wel herkennen). Ook BSI / zekeringkast bekeken. Alle zekeringen verwijderd en gecontroleerd op werking in de motorruimte.
De vragen:
1. Heeft iemand nog ideeën wat de storing kan veroorzaken?
2. Hoe kan ik het relais testen van de gloeibougies?
3. Welke weerstandswaarde moeten de gloeibougies hebben?
4. Heeft iemand een tekening van de pin-bezetting of signalen die eroverheen moeten gaan?
5. Kan een defecte gloeibougie de rijeigenschappen zo zwaar belasten dat de auto loopt zoals beschreven bij klachten?
Post verplaatst door moderator.
Foutcode zal waarschijnlijk gewoon een defecte gloeier zijn of meerdere. Weerstand gloeibougies ongeveer 0.5 Ohm. Staat de distributie wel op tijd?
Heb je de suggestie van Antoonio nog gecontroleerd? (uitlaat dicht na roetfilter)
Moderne diesels hebben toch ook een kathalisator?
Zit die soms verstopt?
10 jaar
Ik hoop dit weekend de auto op de brug te krijgen en dan kan ik ook de kat en roetfilter controleren. Dus nee nog niet gecontroleerd.
10 jaar
Ik heb precies hetzelfde probleem wat jij nu beschrijft. Ik heb ook precies dezelfde motor uit 2006 met automaat, echter met minder km's, 166.000 km. Ik zal in ieder geval jouw lijst gaan doorlopen en kijken of ik achter kan komen wat de oorzaak is dat het vermogen verliest. Het gekke ervan is ik krijg geen storingsmelding van geen enkel onderdeel, en toch verliest het vermogen als het in de 3e versnelling of hoger gaat. Ik heb ook geen trilling aan mijn verstuivers zoals jij beschrijft.
Bij mij heb ik het volgende gedaan:
- Luchtfilter vervangen
- Olie en Diesel filter vervangen (deze waren normaal, geen rommel aangetroffen)
- Roetfilter is ook prima, nooit problemen mee gehad of een melding.
Ik ga zo direct de computer uitlezen en een diagnostic uitvoeren en kijken of er toch een melding gemaakt wordt, ondanks dat ik zelf geen melding zie op de scherm tijdens het rijden.
Vervolgens de slangen naar de intercooler controleren of er een gaatje in zit, de slangen van en naar de turbo controleren of deze niet versleten zijn waardoor de vacuumdruk afneemt. Schijnt ook een probleem te zijn bij deze type motor. Dan de EGR klep controleren of het hieraan ligt. Wat ook een oorzaak kan zijn is dat de Turbo Boost Druk Sensor Solenoid vervuilt is en schoongemaakt moet worden, dus dat zal ik ook doen. Mocht dit allemaal in orde zijn, dan een vacuumtest uitvoeren zoals jij het beschreven heb:
1. Voor de turbo (achter de motor) ;
2. Voor de klep van de aansturing van de turbo (linksboven het blok als je ervoor staat, zwarte klep met 3 aansluitingen);
3. Voor de klep van de aansturing van de vlinderklep van de overbrugging/bypass van de intercooler (linksonder het blok, rode klep met twee aansluitingen);
4. Voor de klop van de aansturing van de vlinderklep van de inlaat vanaf de intercooler;
5. Op de vacuümpomp rechtsboven het blok.
Ook de functionele werking van de turbo testen kijken of deze hapert, echter denk ik van niet want hij schakelt wel in en blijft werken, maar verliest ergens anders weer vermogen.
Even een vraag, stel dat een van de kleppen vervangen moet worden, wat zijn de kosten hiervan? Als een van de slangen versleten zijn, kan je deze ook kopen bij een automaterialen zaak of zijn ze uitsluitend alleen bij Peugeot te krijgen? Stel dat de intercooler zelf een lekkage heeft, die ik niet kan zien, kan dit een oorzaak zijn dat het vermogen verliest?
Ik hoor graag hoe het verder gaat met je auto en of je de uiteindelijke oorzaak vindt en wat je gedaan heb om te op te lossen. Ik heb veel forums doorgespit maar wat ik gevonden heb zijn vaak een van bovenstaande problemen die het probleem veroorzaakte en werd verholpen door de versleten slangen te vervangen, de turbo boost druk sensor solenoid of schoonmaken of vervangen, of dat een van de kleppen versleten was en vervangen werd. En het gekke ervan is, het is vooral deze type motor 2.0 HDI automaat die het dan heeft, verlies van vermogen of inhouden na +/- 90 km/h en hoger. Merkwaardig in ieder geval..... Overigens dezelfde motor zit in de C5, Ford Focus, Volvo enz. en het ziet er naar uit dat deze ook allemaal dezelfde symptomen hebben.
Ter info, dit vond ik op een Britse forum: http://locostbuilders.co.uk/viewthread.p... lijkt ook op hetzelfde probleem die wij hebben.
Bijvoorbaat dank alvast voor alle hulp in deze!
10 jaar
Aah nog iemand met dit probleem. Woon je in de buurt van Hoogeveen? (Dit staat namelijk niet in je profile)
Ik heb gisteren nog een stuk gereden en heb wat na zitten denken. Ook als de motor warm is dan blijft het probleem van onregelmatig stationair. Dit betekend dat ik de gloeibougies kan uitsluiten van het probleem. Ik heb ze inmiddels wel gemeten en er zijn er in ieder geval twee stuk, lijkt het. Deze moeten dus vervangen worden.
De verstuivers zijn doorgemeten en zijn goed, alsook de EGR en het vacuüm. De motor loopt onregelmatig maar wel met een vast patroon per krukasomwenteling. Als je gas geeft blijft hij op dit onregelmatige patroon maar je hoort / voelt dit bijna niet meer. Conclusie die je kunt trekken is dat de oorzaak niet de katalysator of roetfilter kan zijn omdat hij dan met een onregelmatig verbrandingspatroon per krukasomwenteling moet gaan lopen en niet met een regelmatig verbrandingspatroon. Is dat een rare gedachte? Het lijkt dus iets te maken te hebben met de omwenteling van de motor. Zou het een krukaspositiesensor zijn o.i.d.?
10 jaar
Ik woon over de grens onder Eindhoven. Dus is een beetje ver weg. Net onderweg naar de garage gereden en de auto heeft prima gelopen trok ook goed op nergens een probleem te bespeuren. Ik heb geen onregelmatig stationair problemen. Auto loopt prima. Maar nu zit ik aan te denken dat dit probleem zich voordoet bij warm weer. Op de heen weg hier was het buiten 13 graden het kan zijn dat als de compressor aanslaat I.c.m. een regeneratie van de roetfilter dat het zoveel vermogen weghaald dat de auto het moeilijk krijgt. Wat je ook kan proberen is de airco uitzetten, via de display, en kijken of je vermogen ook terugkomt. Dat zou waarschijnlijk een oplossing zijn. Erg jammer van al het techniek in de auto, EGR klep, roetfilter, enzovoort dat het alle plezier wegneemt. Goed voor het milieu maar funest voor je rijplezier!
Ga zo een diagnose doen om er zeker van te zijn.
10 jaar
Ik ben benieuwd naar het resultaat
10 jaar
Ik ook......
10 jaar
Die storing op de gloeiers is wel degelijk een probleem.
Die gloeiers zijn een belangrijk onderdeel van het totale functioneren van de auto.
Ze beinvloeden het regenereren,ze gloeien vaak lange tijd nog na teneinde de motor sneller op temp te krijgen,zodoende minder uitstoot.
ook beinvloeden ze de loop van de motor,zeker in koude toestand.
Als er gloeiers stuk zijn vervuild de motor sterk inwendig,met als gevolg dichtzittende/vastzittende EGR en vervuiling inlaattrajekt.
Ik zou eerst zorgen dat de storingen eruit zijn,dan verder kijken.
Overigens is het een heel verhaal,maar er is feitelijk niks uitgelezen,geen sensoren,geen brandstofdruk,alleen verstuivers getest.
Is er een rijdende log gemaakt van de motor?.
Wat is de toestand van de sensoren en brandstofdruk,geven deze de juiste waarde weer?.
En dan bedoel ik niet uitleeskastje eraan,storing aflezen.
Maar gaan rijden en dan de parameters aflezen,zoals al vermeld.
Met kapotte gloeiers zal er ook niet meer geregenereerd worden,met als gevolg roetfilter dicht,leid ook tot trekkracht en vermogensverlies.
Je kunt niet zonder goede diagnose tools een storing oplossen,ook het poetsen van sensoren leid niet tot de oplossing.
10 jaar
Probleem opgelost! Na een vacuüm test met rook kwamen we achter dat de hele kleine T koppeling voor de hydraulische slangen naar de kleppen gebroken was. Een nieuwe tussen gezet slangen weer aangesloten en klaar. Man, wat een verschil! Ging net de A2 op en zelfs bij 150 km/h ingetrapt en werd achter in mn stoel gedrukt! Van 0 naar 100 in 6 seconden nu ☺dus kijk effe of dit ook de oorzaak is. Ik was binnen 15 minuten klaar in ieder geval!
Succes in ieder geval!
10 jaar
Welk t stukje was bij jou stuk? Waar zit ie? Ff nieuwschierig
10 jaar
Als je voor het motorblok sta, zit het onder de grote slang, de T koppeling zit daar onder, naast de brandstoffilter. Zitten 3 dunne slangetjes aan gekoppeld. Een gaat naar de vacuum pomp, de andere 2 gaan naar de andere kleppen. Een links en een rechts. Deze koppeling was bij mij gebroken. Hij had een liggen dus was zo vervangen. Heb jij ook alle slangen gecontroleerd op lekkages met zo'n wit rook systeem? Hiermee was het snel te vinden waar de lek zat. Voor de rest was alles in orde. Computer gaf ook via Peugeot Planet de storingscode voor te lage druk in de turbo. Er waren geen andere storingen. Lijk net alsof ik andere auto heb! Echt genieten nu! Heb een foto van de storingscode bijgevoegd.
10 jaar
Danhad je toch een andere storing. Ik heb storing gloeirelais. Vacuum bij mij is goed.
10 jaar
Vanavond ben ik nog even bezig geweest. Auto op de krik en vervolgens de bodemplaat eronder vandaan. Nu zit er ter hoogte van de turbo en de luchtuitlaat van de turbo een dikke vette aanslag op de plastic bodemplaat. Het begon helaas met heftig regenen dus ik ben maar gestopt...... Ben erg benieuwd waar dit vandaan komt. Morgen maar weer verder kijken. Misschien is er inderdaad een slang of die plastic bak van de luchtinlaat naar de intercooler lek. Je weet t maar nooit. Ik laat het even weten als ik er aan toe kom.
10 jaar
We zijn er eindelijk uit wat de problemen waren. De auto is gisteren terug gekomen van Atoc in Hoogeveen. Het bleek dat we toch wel geluk hebben gehad want bovenin bij de nokkenas waren het allemaal losse onderdelen en afgebroken stukken. Hydraulische klepstoters die in onderdelen bovenin lagen, een beschadigde nokkenas en vingers die krom waren.
Met andere woorden: de kop is vervangen door een andere gereviseerde kop en hij loopt nu als een zonnetje. De motor is echt heel snel en loopt heel mooi en gelijkmatig rond. Met dank aan Atoc! Probleem opgelost.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar