Goede dag,
ik heb een peugeot 407 2.0 hdi RHR motor in onderhoud,
nu hebben we het volgende probleem deze auto is bij de 190.000 km de eoylis (diesel additief) bij gevuld en (weet niet of het met elkaar temaken heeft) maar vanaf dat moment tot nu toe 224000 km bokt en stottert de auto bij het regenereren van het roet filter hij doet dit stotteren om de 400 tot 600 km alleen als hij warm is en er is dan niet mee terijden. even van contact af en starten probleem weg. (stop gewoon de regereratie denk ik)
nu heb ik gecontroleerd welk additief ik heb gehad hier zit nl. nog verschil in en dat is volgens fabriek/dealer gegevens het juiste.
motor en additief computer zijn storingsvrij.
nog tips of trucks ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uilaat/roetfilter open?vacuumverlies tijdens regenereren?waardoor kleppen niet of onvoldoende werken?vocht/vuil in slangen drukmetingen roetfilter?
9/10 ergens vacuumverlies
bij een regeneratie wordt de ene vlinderklep in de inlaat gesloten en de andere geopend om de intercooler uit te schakelen
controleer eens met een minivac handpompje of de kleppen correct werken.
soms is het t-stukje inde vacuumleidingen de boosdoener (breekt gemakkelijk)
zelf nog voorgehad dat het rubber gedeelte aan 1 van de elektrokleppen gescheurd was thv van het witte ringetje
die vlinder klep heb ik al vervangen idd. maar misschien is de oplossing na bij want,
Ik heb de auto toevallig weer hier staan met de koppeling er uit, nu hebben wij de bak gedemonteerd en is de inlaatslang van de turbo los van de turbo dus hij zuigt valse lucht na de LMM aan !! dit is van boven en onder bijna niet te zien. Ook kreeg ik de tip om de LMM te vervangen. Storings geheugen is nog steeds storingsvrij.
laat het weten als het opgelost is
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar