Goeiedag,
Deze auto heeft de foutcode: P1435.
Weet iemant wat dit inhoud??
Boardcomputer geeft ook aan storing roetfilter..
Mvrgr J
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P1435 geeft aan dat er een storing is in het additief systeem.
Dat is een aparte ecu die je dus ook zult moeten (laten) uitlezen.
P1435 Additiefsysteem van het roetfilter : Storing in de communicatie tussen de BSI en de pomp van het additiefcircuit
er is dus geen communicatie dit kan door verschillende zaken zijn
mogelijk zekering kapot voor voeding van eenheid
communicatie draden tussen eenheid bsi kapot (voeding draad kan ook)
additiefeenheid kapot
er zijn 2 systemen voor deze auto's geweest namelijk met losse eenheid of met een die via de motor ebe eenheid bereikt wordt (delphi of siemens is het)
bij beide systemen is p1435 hetzelfde alleen bij delphi kan ik wel een tabel vinden met zaken als wanneer storing komt en verdwijnt, wat de gevolgen zijn voor klant
en ook verdachte delen, als verdachte deel wordt dan additiefpomp op gegeven
dus eenheid additief uit laten lezen zal dus niet gaan
dit ivm geen communicatie die er is dus bij uitlezen krijg je "reageert niet"
om beter informatie te geven en voornamelijk te weten hoe en wat je moet meten moet ik de laatste acht van chassis nummer hebben
Bedankt voor de reactie!!
Laatste 8 van chassisnr: 21461711
Kan je me ook vertellen waar het tankje en de pomp zich bevinden??
Mvrgr J
het tankje hangt onder de brandstoftank
electronische eenheid zit achter het instrumentenpaneel op die hoogte
net onder het raam
dus waarschijnlijk zul je de klok moeten verwijderen
stekkers aangesloten houden voor geen extra problemen in diagnose te stellen
op de elektronische eenheid dat van siemens is in dit geval zit op stekker 16v nr (zwarte stekker)
moet je kijken of je massa hebt op positie8 en plus op positie 1
plus is afgezekerd in de psf2 zekering F4 (zekeringkast zou achter in de kofferbak moeten zitten, linker kant ahcter de bekleding
verder lopen nog paar draden voor signaal van de tankdopschakelaar
(2draden positie 15 en 16)
de additiefpomp wordt met 2 draden geactiveerd via draden 8 en 9
additiefpomp bevindt zich onder de wagen
[quote=trucker0werner]electronische eenheid zit achter het instrumentenpaneel op die hoogte
net onder het raam
dus waarschijnlijk zul je de klok moeten verwijderen[/quote]
Hoeft niet. Alleen even de schopplaat boven de pedalen los, en je kunt erbij.
bij een 307 weet ik het daar zit hij acher de bsi gemonteeerd
maar bij de 407 hoefde ik zelf nog nog bij te komen
en zoals het afgebeeld stond door peugeot leek het op die hogte te zijn
maar het zal dus dan stuk minder zijn en heel stuk makkelijkere voor te controleren
Bij een 407 zit deze EBE inderdaad hoog, maar is goed te bereiken langs onderzijde.
Bij 307 zit hij bij mijn weten onder de bestuurders-stoel op de bodem.
Bedankt!!
Ga er Volgende week vrijdag mee bezig...
Board computer geeft nu ook aan de het additief op is!!
Kan dit ook de oorzaak zijn??
Mvrgr J
je zult toch alles even door moeten meten
je kunt je niveau zien door de hitteschild die er zit los te schroeven en met de lamp op reservior schijnen dan kun je zien waar het niveau staat
echter zou dan de communicatie probleem nu weg zijn en kun je dus in de unit komen anders kan de boardcomputer het nu ook niet zeggen
maar het kan ook een noodfunctie zijn
Beste Werner,
Alles opgelost, Additief tank was schoon leeg.
Deze bijgevuld en gereset met bosch kts.
Probleem was opgelost.
Heb het roetfilter voor de zekerheid ook nog maar even geregenereerd.
Klant had namelijk al even zonder additief gereden...
Wel wat een vreemde foutcode, maar probleem is opgelost!!!
Bedankt voor de hulp..
Mvrgr J
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar