Peugeot 407: storing uitvallen motor , emissiestoring en wegvallen vacuumdruk

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,0

Zoals reeds eerder gemeld. S`morgens bij het starten geen vacuum. Systeem getest op lekkage. Geen lekkage. Unit 1618c9 en bijbehorende slag vervangen, geen resultaat. Vacuumpomp vervangen, geen resultaat. Heb ook regelmatig storing in emissiesysteem. Retoerdruk van verstuivers 97% dus in principe oke. Roetfilter vervuiling 5% dus oke. Regeneratie werkt ook op zijn tijd. Motor loopt soms onregelmatig. Maakt niet uit warm of koud. Motor slaat soms spontaan af. Soms bij een koude motor na een paar minuten, bijv bij stoplicht, soms bij een warme moter in de file. Bij opnieuw staten na opnieuw insteken van de sleutel loopt moter weer prima. Vaak is er dan een trekkracht als een nieuwe. KM stand 180.000. Soms ook weinig trekkracht, rookt dan zwart( een beetje) bij acceleratie. Vaak nadien een storing. Storing gaat vanzelf weer weg en komt dsan weer terug. Pas nog 4000 km gereden met caravan, ook in de bergen. Normale trekkracht. Ben intussen een hoop geld lichter bij mijn 9Vak)garage. Wie kan mij nog een tip geven ?

addink

Geplaatst door addink (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

harry4203 (490) PRO, 15 jaar geleden

er loopt een terugroepaktie met bertrekking tot het niet hebben van vacuum in het remsysteem na een poosje stilstand( ik weet niet of je dit bedoelt,en of de auto in die aktie valt) kan de dealer nazoeken. en een defecte egr-klep komt bij dit type wel eens voor, kan de motor ook op afslaan. als je deze vervangt moet ook de motorsoftware worden geupdate en de klep ingeleerd.

antoonio (0), 15 jaar geleden

hallo ik heb ook een raar zoon probleem nuo weet ik niet of een 307 -407 dezelfde motoren hebben maar bij mij was een van de klepjes kapot in de luchtslangen tussen intercooler en in laatspruitstuk is makkelijk te controleren slangen losmaken en met je vingers voelen of de klepjes weerstand hebben ?{ als het een doomme opmerking is dan sorry heb ik gelijk laat dan iets weten}

addink (0), 15 jaar geleden

EGR is helaas al eens vervangen, is het ook niet, kan het zijn dat op de turbo een klep zit die af en toe blijft hangen, ik heb begrepen dat daar ook een vacuum aansluiting zit. Het probleem is niet konstant aanwezig. bijv 5 dagen niks aan de hand en dan 2 dagen s`morgens even ggen vacuum. Na een paar minuten of even de aansluiting lostrekken op de bekrachtiging en de zaak werkt weer.

addink (0), 15 jaar geleden

Wat houdt de terugroepaktie m.b.t. de remmen precies in (vacuumverlies )? Heb de auto niet nieuw gekocht, is leaseauto geweest. weet ook niet waar de auto oorspronkelijk gekocht is.

antoonio (0), 15 jaar geleden

[quote=addink]EGR is helaas al eens vervangen, is het ook niet, kan het zijn dat op de turbo een klep zit die af en toe blijft hangen, ik heb begrepen dat daar ook een vacuum aansluiting zit. Het probleem is niet konstant aanwezig. bijv 5 dagen niks aan de hand en dan 2 dagen s`morgens even ggen vacuum. Na een paar minuten of even de aansluiting lostrekken op de bekrachtiging en de zaak werkt weer.[/quote]
wat ik bedoel zijn 2kleppen die in de tussen het inllaatspruitstuk en de zitten slangen die worden niet elek.bediend en geven niets weer in de boordcompbij een storing

addink (0), 15 jaar geleden

Is er nu werkelijk niemand die op deze problemen wil en of kan reageren. Inmiddels heb ik begrepen dat deze problemen , zeker m.b.t. de remmen vaker voorkomen.

206gti (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=addink]Wat houdt de terugroepaktie m.b.t. de remmen precies in (vacuumverlies )? Heb de auto niet nieuw gekocht, is leaseauto geweest. weet ook niet waar de auto oorspronkelijk gekocht is.[/quote]
De terugroepactie van de remmen houd in dat een klepje op de vacuumpomp wordt vervangen zodat de vacuum bij langer stilstaan wordt gewaarborgd. Als je mij de laatste 8 cijfers van het chassisnummer geeft kan ik kijken of de auto in de actie valt. Je kan ook naar een peugeot dealer rijden om dit na te laten kijken.

Is er bij de auto al eens een roetfilter vervangen? Het roetfilter kan ook voor deze storingen zorgen. Eventueel het roetfilter door de dealer een keer met de laptop laten regeneren.

addink (0), 15 jaar geleden

[quote=206gti][quote=addink]Wat houdt de terugroepaktie m.b.t. de remmen precies in (vacuumverlies )? Heb de auto niet nieuw gekocht, is leaseauto geweest. weet ook niet waar de auto oorspronkelijk gekocht is.[/quote]
De terugroepactie van de remmen houd in dat een klepje op de vacuumpomp wordt vervangen zodat de vacuum bij langer stilstaan wordt gewaarborgd. Als je mij de laatste 8 cijfers van het chassisnummer geeft kan ik kijken of de auto in de actie valt. Je kan ook naar een peugeot dealer rijden om dit na te laten kijken.

Is er bij de auto al eens een roetfilter vervangen? Het roetfilter kan ook voor deze storingen zorgen. Eventueel het roetfilter door de dealer een keer met de laptop laten regeneren.[/quote]
De laatsts cijfers zijn 21125424. De roetfilter geeft een vervuiling aan van 5%, heeft het vervangen te maken met de vervuiling of het ontbreken van een werkzame stof of iets dergelijks die door langdurig gebruik zijn werking verliest. Weet je misschien ook of de vacuumaansturing van de turbo een klepje heeft wat kan blijven hangen.
In ieder geval bedankt voor de reactie

206gti (0) PRO, 15 jaar geleden

Het onderdeelnummer 1618c9 is volgens mijn informatie een electroklep van de turbo van een 1.6HDI. Op de 2.0HDI zitten drie van deze electrokleppen. Voor de turbo en twee voor de kleppen die voor het inlaatspruitstuk zitten. Deze kleppen in het inlaatspruitstuk blijven soms hangen. Ook kan het zijn dat de electrokleppen deze kleppen niet juist bedienen.
Mijn advies is om bij een Peugeot dealer de boel te laten nakijken. Het is een vrij complex systeem om zo op afstand een juiste diagnose te stellen.
Bij elke keer tanken wordt er vanuit een apart tankje onder de auto een beetje additief bij de brandstof gedaan. Dit additief zorgt dat de ontbrandingstemperatuur van het verzamelde roet in het filter naar beneden gaat. Het additief zelf verbrand niet en daardoor raakt het roetfilter verzadigd/verstopt. Het roetfilter van jouw auto zou bij 120.000km vervangen moeten worden en dan miet ook het additief worden bijgevuld.
Laat voor de zekerheid bij de dealer controleren of het retourklepje op de vacuumpomp van het nieuwe type is. Het kan nog zijn dat de rembekrachtiger defect is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum