Peugeot 407: lpg-3 wel of niet??

Bouwjaar: 2005, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8l

een vriend van mij wil een 407 sedan kopen.
graag wil ik jullie ervaringen weten van deze auto op lpg-3.
of zouden jullie voor een diesel gaan.
auto heeft rond 160.000km gelopen komt uit de lease en is dealer onderhouden.
het is de bedoeling om 8 tot 10 jaar en ongeveer 235.000km te rijden met deze auto.

als we dan 10 jaar verder zijn staat de teller op 400.000km is dit mogelijk zonder al te veel problemen???

alvast bedankt voor je reactie..

mercedes driver

Geplaatst door mercedes driver (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Richard9710 (0), 15 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met een 407, wel met een 406. Ik heb een 406 met 1.8 XU motor en met een 1.8 EW motor gehad. Beide probleemloos op LPG. Nu heb ik een 406 op diesel, deze heb ik sinds februari en heb slechts 20.000 km gereden dus kan wat problemen daar nog niet veel over zeggen.

Financieel echter, zeker met de huidige dieselprijs, is LPG de beste keuze. Ik reed met LPG gemiddeld 1 op 10. De LPG kost minder dan de helft van een liter diesel en met diesel haal ik bij normaal gebruik geen 1 op 20. Dus met 2 liter LPG kwam ik verder en zou ik minder moeten betalen. Daarnaast is ook de wegen/houderschapsdiefstal voor LPG G3 een stuk goedkoper dan voor diesel (scheelt bij mij ongeveer € 100.- per 3 maanden).

Desondanks ben ik toch heel blij met mijn huidige diesel. Ik had nooit eerder zelf een diesel en de trekkracht in lage toeren is echt niet normaal (voor iemand die meer dan 10 jaar LPG heeft gereden).

Erwin2907 (0), 15 jaar geleden

LPG is zeker een goede en goedkope keuze. Koken op gas en dat soort onzin is al lang verleden tijd. Op gas rijdt goed, maarrrr:
- Een peugeot 407 rijdt erg goed, maar die zou ik alleen kopen als ik niet afhankelijk was van een garage voor het onderhoud (enigszins onbetrouwbaar, maar er zitten ook goede exemplaren tussen).
- De AG SGI installaties zijn behoorlijk betrouwbaar, maar hebben hun nukken.(Verdamper vernieuwen per ongeveer 150.000 km (300 euro), injectoren kunnen vervuilen als er geen gasfilter is geplaatst (ca 250 euro), minder vermogen dan op benzine (-10-15%)
- korte actieradius, je staat iedere 350-400 km bij de pomp
- 400.000 km is erg optimistisch. Ik weet natuurlijk niet de rijstijl van uw vriend, maar ik hoop dat het een rustige rijder is. 250000 km is realistisch, dan is het tijd voor een nieuwe kop a 1.500 euro ex. arbeid (maar kun je wel weer combineren met de dist.riem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum