Beste Collegas
Wij Zijn Aan Het Stoeien Met Een 407 1,6 Hdi,.
Deze Heeft Het Probleem Dat De Wissers Op Interval Blijven Wissen ,ook Met Contact Uit.
Communicatie Met De Eenheid Ruitenwissers Is Niet Mogelijk.
Wissermotor Vervangen Geeft Geen Verschil
Psf 1 Uitwissellen ,geen Resultaat
Bsi Vervangen ,geen Resultaat
Bedrading Tot Zover In Orde
Er Heeft Al Eens Eerder Wat Op Problemcar Gestaan Hierover,alleen De Oplossing Is Helaas Nooit Gemeld.................
Iemand Een Gouden Tip?
(behalve In De Brand Steken Etc)?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat gebeurt er als je de stekkers van de Com schakelaar afhaalt? (ik neem aan dat ie wel stopt op moment dat ie in eco-mode gaat?)
Hoe is het met de rest van de netwerken in de auto gesteld ?? Ik bedoel, werken alle functies en systemen zoals het hoort ? Welke ruitewisser motor heb je vervangen ? De linkse of de rechtse ?. Geef de laatste 8 cijders van het vinnr. eens. Dan kan ik misschien nog eens voor je kijken. En heeft deze auto een koelvloeistof niveausensor of een stekker die voor de niveau sensor dient ? Controleer eens de aansluitingen 10 tot 14 van de bruine 28 -polige stekker van de PSF1. Die zijn soms groen/grijs van vocht en oxidatie. Heeft de auto een trekhaak (stekkerdoos)? Als er water in zit dan krijg je ook rare storingen.
Stekkers Van De Com Af Geeft Geen Resultaat Com Ondertussen Ook Uitgewisseld.en Ja ,in Eco-mode Zijn Ze Wel Uit. De Linker Motor Is Vervangen
Alle Stekkers Van De Psf1 Zijn Schoon En Droog
De Netwerken Werken Zoals Het Moet. High En Low.
Het Lin-netwerk Werkt Niet,bedrading Is Wel In Orde
Trekhaak Bsr Is Afgekoppeld Evenals De Psf 2
Wissers Zijn In Noodloop(interval Van 4,5 Sec )wat Dus Wil Zeggen Dat Er Wel 12 Volt Op Het Lin Netwerk Aanwezig Is Maar Geen Comunicatie
Er Zijn Geen Storingen In Het Netwerk ,behalve Dat De Eenheid Ruitenwissers Niet Bereikbaar Is.(via De Bsi Geen Communicatie Met Eenheid Ruitenwissers)afkoppelen Van De Rechtermotor Geeft Geen Resultaat.
Can-bus Lijkt In Orde Tussen Bsi En Psf1 ,verlichting Is Wel Aan Te Sturen Via Test Regelorganen. (deze Gaan Over De Zelfde Lijn) Doormeten Gaf Ook Geen Storingen.
Voedingen En Massa´s Zijn Goed
Misschien Zie Ik Iets Over Het Hoofd.........
[quote=REPSOL]Stekkers Van De Com Af Geeft Geen Resultaat Com Ondertussen Ook Uitgewisseld.en Ja ,in Eco-mode Zijn Ze Wel Uit. De Linker Motor Is Vervangen
Alle Stekkers Van De Psf1 Zijn Schoon En Droog
De Netwerken Werken Zoals Het Moet. High En Low.
Het Lin-netwerk Werkt Niet,bedrading Is Wel In Orde
Trekhaak Bsr Is Afgekoppeld Evenals De Psf 2
Wissers Zijn In Noodloop(interval Van 4,5 Sec )wat Dus Wil Zeggen Dat Er Wel 12 Volt Op Het Lin Netwerk Aanwezig Is Maar Geen Comunicatie
Er Zijn Geen Storingen In Het Netwerk ,behalve Dat De Eenheid Ruitenwissers Niet Bereikbaar Is.(via De Bsi Geen Communicatie Met Eenheid Ruitenwissers)afkoppelen Van De Rechtermotor Geeft Geen Resultaat.
Can-bus Lijkt In Orde Tussen Bsi En Psf1 ,verlichting Is Wel Aan Te Sturen Via Test Regelorganen. (deze Gaan Over De Zelfde Lijn) Doormeten Gaf Ook Geen Storingen.
Voedingen En Massa´s Zijn Goed
Misschien Zie Ik Iets Over Het Hoofd.........[/quote]
volgende keer de shift toets even reparenen leest iets makelijker
heb je de BSR ook op afwezig gezet in de BSI ? allleen stekkers los maakt niks uit, dan slaat de BSI waarschijnlijk een storing op. je moet hem afmelden.
hoeveel volt meet je op CAN low en CAN high ?
heb je ook de mogelijk heid om de regeleenheid uit te wisselen ?
zal het probleem denk ik niet zijn maar toch ...
Misschien overbodig en te simpel maar is de configuratie in orde ? Ik bedoel staan de ruitewissers wel aangemeld in de bsi. Dus in de list van aanwezige eenheden en bij de klant opties ? Toevallig toch niet als rechts gestuurd of iets dergelijks aangemeld ?
gevonden!!
beste collega´s ,bedankt voor het meedenken.jullie gaan niet door voor de magnetron maar wel bedankt voor de moeite.
het probleem was het volgende:de rechterruitenwissermotor (slave) legt het LIN-netwerk plat.hierdoor is ook de psf1 opgeblazen. het grootste probleem bij het meten is dan dat je het LIN-netwerk pas reset .als je eerst de auto in ECO-mode laat gaan en hierna de accu losneemt.zolang de motor dus defect is blijft hij het netwerk platleggen. achteraf natuurlijk simpel ,als je de resetprocedure weet..............
hopelijk zullen medegebruikers van deze site ook voortaan de oplossingen melden (zoals ik)in plaats van alleen de vragen stellen..........
met vriendelijke groet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar