Goedemiddag mensen,
Ik heb een probleem waar ik niet 123 uitkom. Er staat hier een Partner waarvan de ecu stuk was. Deze is, samen met de bsi, de sleutel en de sleutelring vervangen door een setje uit een schade auto. Dat zou moeten werken zou je zeggen maar dat werkt niet. De auto start normaal en gaat dan na een metertje of honderd in noodloop. Hij gaf fouten aan op de AC, ik vermoed dat de donorauto AC had en deze heeft dat niet. Omdat ik dat niet zelf kan heb ik de auto bij de Peugeotdealer gezet en die heeft de AC functies uitgeschakeld. Het probleem blijft echter en er komen geen fouten terug. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ook deze ecu stuk is zoals de dealer suggereerde. Kan het zijn dat er nog meer gegevens verkeerd staan en waar zou ik dan specifiek op moeten letten? Heeft iemand nog een heldere ingeving?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat was in de eerste instantie de klacht van de auto toen de ecu stuk was ? liep hij toen ook in noodloop ? Kun je er nog mee rijden in noodloop pf looptie alleen nog maar stationair ?
Hallo PT nieker, bedankt voor je snelle respons. De eerste ecu was helemaal dood. Auto startte niet meer en er was ook met diagnose apparatuur niet in te komen. Nu rijdt ie wel maar na honderd meter geeft ie een piepje engaat ie in noodloop. Dwz geen vermogen meer, max 2500 rpm en engine lampje gaat aan. Geen fouten...
of de eerste ecu was niet stuk, komt zelden voor. wat wel gebeurt is dat de kabelboom thv de bovenste distributiekap doorslijt.
de klacht die je nu hebt komt m.i of doordat de verstuivers niet goed zijn geconfigureerd, of je motorecu is niet exact hetzelfde.
Kan niet ...
[quote=rhitk]engine lampje gaat aan. Geen fouten...[/quote]
Harry de eerste EBE deed het niet meer na een poging tot Tunen maar,je kon nog wel eens gelijk hebben, overmorgen zal ik er even naar laten kijken, deze auto staat dus nu bij mij.
[quote=oldtimer]Harry je kon nog wel eens gelijk hebben, overmorgen zal ik er even naar laten kijken, deze auto staat dus nu bij mij.[/quote]
Haha, de wijde web wereld is klein...
[quote=harry4203]of de eerste ecu was niet stuk, komt zelden voor. wat wel gebeurt is dat de kabelboom thv de bovenste distributiekap doorslijt.
de klacht die je nu hebt komt m.i of doordat de verstuivers niet goed zijn geconfigureerd, of je motor ecu is niet exact hetzelfde.[/quote]
Dat van die verstuivers is een goeie Harry. Dat zou het kunnen zijn. In mijn optiek moet het namelijk wel een configuratie fout oid zijn. De ecu is inderdaad niet precies dezelfde maar doordat ik hem samen met de bijbehorende bsi heb vervangen zou dat toch wel aan de gang te krijgen moeten zijn?
[quote=GOVA]Kan niet ...
[quote=rhitk]engine lampje gaat aan. Geen fouten...[/quote]
[/quote]
Dat is wat ik van de dealer (oldtimer?) hoor, ik heb het zelf niet gezien.
omdat er nogal veel verschil in configuratie zit in de ecu en bsi, zou ik toch nog een keer de auto aan de testkast hangen (pps of lexia) en alle waardes goed zetten, ik lees namelijk alleen over de ac die ze goed hebben gezet. en hebben ze ook in de bsi de waardes aangepast? bv vin nr? ed. aan de hand van peugeot laser, kun je via het hoofdstuk gegevens een heel eind komen met de precieze uitrusting van de auto
succes
Wilco, ik denk dat oldtimer dat wel kan hoor ! Overigens denk ik dat een verkeerd geprogrammeerde bsi niet kan lijden tot een motor die in noodloop gaat .
Is er met de poging tot tunen toch ook niet met de brandstofdruksensor geknoeit Oldtimer?
Die vraag kan ik beter beantwoorden. Het antwoord is nee. Tof dat er zo meegedacht wordt hier overigens!
Vandaag op de cursus is het project uitgebreid besproken mede omdat de storing gloei-systeem steeds terug komt, Iemand vertelde dat er inderdaad nogal verschil in de EBE's kan zitten en dan vooral in het gloei systeem. Latere type's is de controle en het relais van het gloei systeem anders, en aangezien het relais wat wij maandag gemonteerd hebben uiterlijk nogal anders was als het relais wat oorspronkelijk op de auto zat denk ik dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn, als ik morgen tijd heb zal ik eens kijken of er verschil in de schema's zit en wat er nu gebeuren moet.
Volgens Jasper ging de auto in nood loop als er niet de juiste EBE in zit.
Heb even gekeken de gloeikast die we vervangen hebben was inderdaad de gloeikast die bij de auto hoorde, de gloeikast die bij de EBE en de BSI hoorde is inderdaad een ander onderdeelnummer.Gelukkig hebben we wel van de donorauto het chassisnummer.
Toen ik vanochtend probeerde om de schema's even op te vragen op servicebox lukte dat niet.
Zal wel aan ons systeem liggen.
De eigenaar zal zorgen dat wij de juiste gloeikast krijgen(van de donorauto)
Tegen die tijd hoop ik de beide schema's te hebben,
Ik ben bang dat ik van de schema's niet veel wijzer wordt, maandag begint onze magazijnmeester (na z'n huwelijksreis) weer en krijg ik misschien tijd om er zelf eens een blik op te werpen, wordt vervolgt.
Hé Hé eindelijk weer eens even tijd.Het schema van het gloeisysteem wat bij de auto zou moeten horen volgens servicebox klopte niet. Na lang zoeken in het boek van de schema's van het oude model met de eerste dw10 motor het goeie schema gevonden, daarna een stekker gemodificeerd naar het schema wat bij de later ingebouwde EBE en BSI hoorde gemaakt, en proefgereden.
Zoals het er nu uit ziet gaat dit werken.
Morgen alles even af isoleren en netjes wegbouwen, uitlezen wissen en proefrijden en dan eindelijk weer een problemcar de deur uit.
Nu de 307 nog.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar