In de werkplaats heb ik een 205 cabrio staan waar elders een 1,9 GTI motor ingebouwd. Toen de klant voor het eerst bij mij kwam trok de auto slecht, zonder aanwijsbare reden, en had hij een lekspanning van 1 amp. De toerental sensorstekker zat half los, maar nadat ik die heb vastgezet startte de auto niet meer. Vervolgens heb ik de ontstekingsmodule vervangen. Toen liep de auto (warm...) goed. Vanaf dat moment liep de auto koud nauwelijks, pas wanneer hij warm werd bleef hij stationair lopen. Dit werd alleen maar erger, en afgelopen week is de auto met sleepdienst bij ons gebracht, hij startte helemaal niet meer. Nu zijn er een aantal vage klachten...
Het relais van de brandstofpomp wordt niet bekrachtigd, maar de brandstofpomp draait continu...ook waneer de sleutel niet in het kontakt zit.
Wat is er al gebeurd:
-ECU gewisseld
-brandstofpomprelais gewisseld
-hoofdstroomrelais gewisseld
-module gewisseld
-kontaktslot losgehaald van de zekeringkast
Uit meting is gebleken dat er wel inkomende signalen in de ECU zijn (toerental, luchthoeveelheid....) maar dat er geen enkel signaal uit de ECU komt, brandstofpmprelais wordt niet aangestuurd, injectie wordt niet aangestuurd....
Nu ben ik het spoor echt bijster!
Wie weet een mogelijke oplossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
fastoni, het hoofdstroomrelais zorgt voor een spanning op de ecu. weet je zeker dat het relais doorgeeft als de auto op kontakt staat ? Dat is een eerste vereiste. Desnoods verbind je het relais door.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar