close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: 206 1.4HDI enorm inhouden. (max 3000 toeren)

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4

Zit met een enorm probleem namelijk dat me auto niet meer dan 3000 toeren maakt en totaal geen vermogen heeft.
zodra ik de luchtmassameter loshaal kan ik normaal gas geven maar nog steeds geen vermogen.
Dus een andere luchtmassameter geprobeerd. tja helaas zonder resultaat.

heb auto uitgelezen. kwam o.a *luchtmassameter. Heb dit geprobeerd van andere auto (Stekker is los geweest dus vandaar de foutcode)
* Koppelings sensor waarom die er op zit mag joost weten heb geen cruise control. maar goed dit koste rond de
15 euro dus maar een nieuwe ingezet. maar ook zonder resultaat.
* nokkenasensor en vacuum klep tegen schutbord vervangen.
* extra brandstof verwarming ( waarschijnlijk is dit de gloeibougies.)

al met al al een week aan het sleutelen. Wie kent dit probleem
En de (mechanische) EGR klep gaat die wel eens stuk.

Nogmaals bij dealer geweest maar die wist er geen antwoord op.

Geplaatst door

joost19 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij de 1.4.HDI wil het binnenste van de katalysator wel eens losraken, en daardoor draaien. Hierdoor verstopt de doorstroom van uitlaatgassen met verminderd vermogen tot gevolg. Om dit goed te kunnen controleren moet het voorste kat-deel gelijk na de turbo er onder vandaan zodat je er in kunt kijken en/of mee kunt schudden.

hans4074 0
badge

12 jaar

Hans heb zojuist katalysator losgehaald. Echter niks aan te zien. Auto daarna gestard zonder kat. maar nog steeds 3000 toeren maximaal.
Wil eigenlijk zoiezo de kat leeghalen.. Ben al met al kleine 2 weken bezig. Wordt er een beetje ziek van. Werk zelf bij Volvo dealer. Bij de V50 1.6 PSA diesel heb ik dit probleem wel eens eerder meegemaakt. Dat lag aan de ECM software. Kan het daar mee te maken hebben of de ECM defekt.

Ow ja om het nog leuker te maken heb ik sinds gisteren nog een probleem erbij. auto wil blijft op contact staan en 8 van de 10 keer blijft auto doorlopen met sleutel eruit. Echter geloof ik niet dat het daar mee te maken heeft.

Dus al met al volgende autotje wordt een Volvo S60 D5...

Denk toch anders bij de peugeut garage brengen. Tja :(

joost19 0

12 jaar

Heb vandaag ook de EGR en de rest eromheen losgehaald. niks aan te zin. De EGR pijp zat behoorlijk wat rotzooi tussen dus deze goed schoongemaakt. Heb kleine 3 weken geleden een grote beurt uitgevoerd. Brandstof en luchtfilter o.a is vervangen.
Dus daar ligt het ook niet aan... pffffff

joost19 0

12 jaar

nu kleine 2 weken aan het zoeken en nog steeds geen oplossing gevonden. Toertental blijf maxiamaal op 3000 toeren en geen vermogen.
Heb met toeval hier op forum gelezen dat de gloeibougies het probleem kan zijn. Wie heeft hier ervaring mee.
Het gaat om een 206 1.4hdi van 2002.

alvast bedankt

joost19 0

12 jaar

welke foutcodes ?

die klinkt mij als een defecte eletroklep van de turbo in de oren

Deze auto heeft geen elektroklep op de turbo. De turbo heeft alleen een wastegate die direkt door inlaatdruk opengestuurd wordt.
Zit hier toevallig een retrofit roetfilter onder ? Die verstoppen ook wel eens.

De koppelingssensor is een beveiliging, met de koppeling ingetrapt kom je niet boven de 3000 toeren om de mechaniek te sparen . Heb je gekeken of de koppelingsschakelaar elektrisch werkt ?

Nog even dit, de koppelingsschakelaar wordt gevoed door 12 volt vanaf de bsi via een zekering. Koppeling losgelaten betekend dat de schakelaar gesloten is en dan de spanning doorgeeft naar de motor ecu. Bij twijfel even nameten.

Nee heb geen retrofilter. Heb auto ook gestard zonder katalysator. maar idem dito. inhouden tijdens rijden (max3000).
en niet harder dan 50km. Koppeling schakelaar heb ik vervangen omdat er werdt gezegd dat het daar aan kon liggen. Had daar ook een foutcode van. en voor 15 euries wel het proberen waardt.
Foutcodes zijn P1300 gloeisysteem
p 1403 extra verwarming
P 1404 " "

Heb vandaag gloeibougies besteld bij de Ford/volvo waar ik werk. Denk echter dat het toch daar aan moet liggen aangezien ik alles al heb vervagen
Wordt vervolgd dus.

joost19 0

12 jaar

Aan de gloeibougies gaat het zeker niet liggen dat kan ik je alvast zeggen. Heb je de koppelingsschakelaar nog gecontroleerd ?

Nee kopplingsschakelaar niet gecontroleerd maar wel vervangen.
Heb ooit een keer bij een Fusion 2002 1.4hdi. dat de auto niet meer wilde starten. 4 gloeibougies was defekt en daardoor auto in noodloop.
Weet anders ook niet waar het kan liggen.. als het niet aan de gloeibougies ligt breng ik auto helaas naar de dealer die al regelmatig op de hoogte is van mijn probleem.....

joost19 0

12 jaar

Ok kan ik begrijpen, heb je in elk geval ook die storing er uit. Kijk toch ook maar even naar de koppelingsschakelaar, als er geen voeding op staat kun je de schakelaar wel vervangen maar dat helpt dan niets.

Is nog een bericht over, in sommige gevallen is het brandstoffilter de oorzaak van dit probleem.

Heb kleine 3 weken voor de storing in kwam brandstoffilter en luchtfilter vervangen. (uiteraad orgineel bij dealer)

joost19 0

12 jaar

Ok, we wachten wel even af wat vrijdag brengt !

joost19, ik heb op dit moment exact hetzelfde probleem. Zou je hier nog kunnen vermelden wat uiteindelijk de oorzaak was?
Bij mij is inmidels luchtmassameter vervangen, en lucht/brandstoffilter zijn ook al vervangen. Kom niet boven de 3000 toeren uit.. het inhouden lijkt wel minder nu luchtmassameter is vervangen.

Erik84 0

11 jaar

Controleer de brandstofleidingen in de motorruimte eens nauwkeurig, dus niet van een afstandje, maar haal het hele leidingpakket er desnoods eens af. Laatst eenzelfde probleem, en daar zat een scheurtje in, precies in een bocht van 1 van de leidingen. Deze 1400 had er ook als klacht bij, dat motor (soms) slecht aansloeg.

hans4074 0
badge

11 jaar

Hoi Erik. sorry niet meer aangedacht om een oplossing te schrijven. Maar uiteindelijk auto bij dealer geweest. kleine 12 uur arbeid en een rekening van 500 euro.
Maar een oplossing hadden zij ook niet. Dus lang verhaal kort te maken auto opgehaald.

Oplossing een defekte turbo. De inlaat zijde was nog prima in orde, draaide ook met motor mee echter niet via de uitlaatgassen. as was namelijk exact in tweeen gebroken. dus uitlaatzijde was niks meer van over.

Dus natuurlijk terug gegaan naar dealer met de kapote turbo. met pijn en moeite de helft van de arbeid koste terug gekregen.

Wat is bij jouw de probleem. heeft auto totaal geen vermogen??

joost19 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.