Goeie zondag middag, (voor mij minder goed maarja)
Ik heb een probleem met een 206 waar ik geen antwoord op kan vinden op t moment.
het verhaal gaat zo,
Ik heb mijn auto geparkeerd en na een aantal uur wilde ik weer wegrijden, echter toen ik de motor starte ging het motormanagment lampje branden en reageerde de motor niet op het gaspedaal.
Uit gelezen gaf foutcodes P0120 en P0121, deze verwijdert en opnieuw geprobeert. auto reed weer en storing weg.
echter nog geen 5 minuten later viel al het vermogen weg en kon er geen gas gegeven worden want dan viel hij zo goed als gelijk uit.
Even laten afkoelen entoen deed hij het weer eventjes. maar daarna het zelfde verhaal.
Ik heb toen de gasklep vervangen en goed gereinigd, mapsensor gereinigd carterontluchting gereinigd etc.
Wie kan mij helpen? er wordt gezegt dat het misschien een lamda sensor is, er zit een spagetti spruitstuk gemonteerd dus er zit maar 1 sensor daadwerkelijk in het spruitstuk (de eerste) de tweede meet gewoon de lucht in de motor ruimte. rij al maanden zo en nooit problemen mee gehad. Heb deze 2 ook omgeruild (dus ook de stekkers omgedraaid) dit mocht ook geen verschil maken.
Auto geeft overigens geen storingen meer.
iemand iedeën?
Hieronder een video van wat er gebeurd.
[yt]http://www.youtube.com/watch?v=DJXuxfzE6...[/yt]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Update, vandaag de eerste lamda sone vervangen, mocht niet uitmaken.
auto slaat bij gas regelmatig over (flinke knallen uit de uitlaat) misfire dus.
wie o wie kan me helpen.
bougies,kabels,bobine
Bougies zien er allemaal goed uit, dus ik neem aan dat de bobine normaal functioneerd evenals de bougies, dit zou toch geen verschil moeten maken met een koude of enig sinds warme motor, als ik de motor start(koud) loopt hij 5-10 minuten prima, en daarna gebeurt er wat er op het filmpje tezien is.
9 jaar
Ik gok op de bobine,vooral omdat er eerst niets aan de hand lijkt.
9 jaar
maar een fout in de bobine zou toch niet temperatuurs afhankelijk zijn (begrijp me niet verkeerd, ik neem elke reactie serieus maar moet wel kritisch zijn aangezien ik niet echt t budget heb om alles te vervangen)
en een defecte bobine zou toch te zien moeten zijn aan de bougies? (onderling verschillende kleur etc)
iig bedankt voor de reacties alvast
9 jaar
Dat kan wel degelijk het geval zijn,sterker nog,dat heb ik zelf al eens meegemaakt !
9 jaar
Oke, ik ga morgen de bougies vervangen en opzoek naar een nieuwe bobine, bedankt voor de tip sieto
9 jaar
Suc6 in ieder geval,ik zou trouwens eerst eens kijken voor een gebruikte bobine,en de bougies,als die nog niet zo oud zijn,laten zitten.nieuw kan altijd nog.
9 jaar
gloednieuwe bobine stond inderdaad niet op het lijstje, die krengen lopen geloof ik tegen de 200 euro aan, dan inderdaad even een gebruikte vinden.
9 jaar
Bobine vervangen, maakte geen verschil.
Maar eens geprobeerd de temp sensors (olie en koelwater) los te koppelen en te starten.
Koelvloeistof sensor gaf natuurlijk gelijk t stopteken + oververhit dus die maar terug gedaan.
Olie sensor bleef gewoon op nul staat. auto op laten warmen tot bedrijfs temperatuur, daarna sensor weer aangekopppelt.
Op het moment is het probleem dus weg, heb al een aantaal km's gereden maar blijft voorzichtig. mogelijk dat er water oid tussen de connector zat of de de auto me vandaag in de maling neemt (1april)
Hopen dat het wegblijft, bedankt voor de reacties iig.
(qua oplossing wil ik niks zeggen omdat ik er nog niet zeker van ben dat het probleem wegblijft. ik laat het de komende dagen weten)
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar