hallo, onze peugeot 206 begint maarzo te schokken , het gaat ook de hele tijd maar door totdat je hem even vijf tot 10 minuten stil zet en uit doet.
het valt mij op dat het alleen gebeurd als het regent en het wegdek dus nat is.
hij doet het zowel op gas als op benzine. ook gaat het toerental steeds heen en weer als je hem stationair laat draaien, tussen de 500 en 1500
hij is al bij de garage geweest , de stappenmotor is toen vervangen , maar toen het weer regende begon hij maarzo weer te schokken .
kan er msschien vocht ergens bij komen dat hij daarom begint, bijvoorbeeld een nat stekkertje ,of vocht bij de luchtfilter in , en dat dat verdampt doordat de auto even uit word gezet door de warmte van de motor.
nou heeft iemand misschien een ideee dan hoor ik het heel graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft waarschijnlijk te maken met de electrische onderdelen van de auto onder de motorkap.
Is het een 1.6 8 klepper met bougiekabels? Dan moet je in het donker de auto starten, motorkap open doen en de bougiekabels met plantenspuit nat maken. Als je dan kleine vonkjes ziet (je motor loopt dan wat minder mooi), dan is het tijd om nieuwebougiekabels te halen.
Als het inderdaad gaat om de 1.6 8 klepper (TU5JP), kijk dan maar eens naar de kabelboom achter distributie.
Klinkt verdacht veel op een blankliggende draad van de kabelboom doorgesleten op de kabelgoot in de bocht beneden.
water in het luchtfilterhuis?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar