hallo
heb hier een 206 gti met een raar geluid uit de motor in zijn vrij alleen hoorbaar bij belasting , heeft 120.000km gelopen.
geluid zit erin bij 1.000rpm tot 4.000 lijkt op een lek spruitstuk maar dit is het niet, zou dit een drijfstang lager kunnen zijn? is dit een veel voorkomend probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je een idee hoe de (vorige) eigenaar mee omgesprongen heeft? Weet je iets van de onderhoudshistorie? Je kan elke auto stuktrappen en dit 'soort' auto's hebben over het algemeen jonge 'stoere' bestuurders. Dus je vermoeden zou best gelijk kunnen krijgen.
Vooral kapotte drijfstang- en krukaslagers kunnen tikken bij forse belasting, vooral vanuit lage toerentallen en dan flink gas erop.
Inruiler of klantauto?
Is dit niet de beruchte Ew 10 met het rammelende spruitstuk? Is het een rinkelend geluid, dan het spruitstuk vervangen. Probleem over.
gr.
Cees
15 jaar
hallo marcel,
het is een inruil auto, die voor de rest prima rijdt en loopt goed onderhouden en van een wat ouder stel geweest die hem 3 jaar heeft gehad, bij openen van de olie dop ''slutch'' aanwezig bij de 1e keer gas geven kat ook nog goed stinken, blokkie ziet er ook netjes en droog uit dus neem niet aan dat hij stuk getrapt is.
voor heemskerk het is een ew10j4 met 99kw
heb je het dan over het inlaat spruitstuk? het lijkt meer op een ratel/lek uitlaat spruitstuk
deze is niet hoorbaar bij ges geven in zijn vrij.. wat noormaal een drijfstanglager bijna altijd wel doet.
alvast bedankt voor de reacties
nee, gaat over het uitlaatspruitstuk.
maak de uitlaat even los aan het spruitstuk anders...
als ik de voorpijp van het spruitstuk loshaal weet ik zeker dat ik hem niet meer hoor..
dan overheerst het uitlaat geluid zeker weten.
gingen de spuitstukken van dit type motoren vaker stuk?
ja gaan vaker stuk, maar misschien kan je (met koude en stilstaande motor) de speling in het spruitstuk vaststellen...
kijk hier heb ik denk ik wat aan, ik neem aan dat er een schot het spruitstuk zit, kan ik event. het spruitstuk repareren? of is vervangen de enige optie?
zit inderdaad een schot in.... je kan proberen om het te lassen, maarja, staal op gietijzer...
Ruudje,
ga naar deze link.
gr.
Cees
De link gaat niet zoals ik gehoopt had.
Klik op de link. Op de site ga je naar workshop, dan engines en dan206/307 noise accelerations.
gr.
Cees
15 jaar
kijk dit is helemaal geweldig, dit is goede informatie, ik wilde bijna al een set drijfstanglagers gaan bestellen, maar aangezien de km stand en hoe netjes droog het blokkie er nog uitziet en de historie van de auto gaa ik het spruitstuk loshalen en lassen. ik neem aan dat in 90 van de 100 gevallen dit het euvel is.
alvast bedankt,
als iemand wel eens lagers heeft vervangen hoor ik graag de reden waarom.
gr
ruud zijerveld
spruitstuk hoeft er niet altijd af
voorpijp los en je kunt er met co2 lassen misschien zo bij
gr Frank
ik heb al even gekeken kan hem wel lassen als hij er nog op zit, maar de bouten zijn bijna aan zijn end, deze heb ik besteld omdat ze niet op voorraad waren zijn morgen als het goed is binnen maar ben 2 weken op vakantie
daarna laat ik weten of het het spruitstuk is!!
groet
ruud
[quote=ruudje]hallo
heb hier een 206 gti met een raar geluid uit de motor in zijn vrij alleen hoorbaar bij belasting[/quote]
Een automotor wordt niet belast in zijn vrij.
Kees, ik denk dat ruudje bedoelt bij gasgeven in zijn vrij, dan wordt de motor ook even kortstandig (laag) belast.
sorry voor de late reactie,
het probleem is opgelost, inderdaad het spruitstuk, heb hem gelast en werkt super!
bedankt voor de tips!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar