Mijn 206 houdt zo nu en dan heel lichtjes in, alleen onder de 3000 toeren, niet ernstig ofzo, maar als ik contant rij bijv. 80 dan lijkt het of het zo nu en dan heel lichtjes bokt.
Overigens als ik de motor 's morgens start en direct wegrij hikt hij ook even, als ik 10sec wacht is er niks aan de hand.
Voor mijn gevoel is het met koude motor erger en bij koud weer ook. Als ik een flink stuk heb gereden of op de snelweg rij nergens last van.
Recent vervangen:
BDP Sensor
Nokkenas sensor
Dubbel relais
Stappenmotor schoongemaakt.
Bovenstaande dingen hadden overigens te maken met soms niet starten wat opgelost is.
Iemand een idee waar te gaan zoeken? Wat voor olie er in zit weet ik overigens niet, de auto heeft 1500km geleden een beurt gehad bij een voor mij onbekende garage (voordat ik hem kocht)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Straks viel ook even de koelvloeistof meter uit, waarna hij weer keurig op temperratuur kwam ( na 30sec)
Denk nu zelf aan een van de sensors, zijn er 2 iemand die weet waar ze precies zitten, dan ga ik denk ik eens beginnen deze te vervangen. Van het weekend hing hij aan de motor en gaf de sensor tussen de 50-65 graden aan per seconde verschillend, hoort neem ik aan ook niet zo te schommelen?
Iemand een idee of er 2 temp. sensors in mijn auto zitten? Eentje zou er schuin boven mijn bak moeten zitten (groen)
Maar ik weet dat er 206jes zijn met 2 sensors. Iemand die weet welke types en waar de 2 dan zou moeten zitten?
14 jaar
Net nog een stuk gereden, inhouden is ook bij gewoon 90 graden, maar dan echt laag in de toeren en bij weinig belasting. Bij vol gas nergens last van. Zou het evengoed de temp. sensor kunnen zijn?
14 jaar
Het lichte inhouden kan veroorzaakt worden door de EGR. Om dit te controleren kun je de stekker van de EGR eens losnemen en zo gaan rijden. Kans bestaat dat je nadien met een brandend diagnoselampje komt te zitten.
De koelwatertemp. sensor is de groene. Deze geeft info aan de regeling motor. Gezien je verhaal over het inhouden lijkt het me niet gelijk een defect aan temp. sensor.
Wat wellicht ook verbetering geeft is een software-update van de motorECU, maar dat gaat in ieder geval dealerwerk worden.
Ik heb net in elk geval de sensor losgehad, en precies dezelfde symtomen als onder het rijden, een nieuwe sensor gehaald en de motor loopt als nieuw...
EGR is vorige maand schoongemaakt. Voorlopig is dit probleem dus opgelost, en loopt de motor soepeler als ooit. Software update kan idd ook nooit kwaad, maar ben ik zeker weer 50euro kwijt, plus dat ik dan 30km moet rijden, want de peugeot dealer hier om de hoek heb ik al zoveel slechte ervaringen mee (niet qua reparatie maar qua afspraken niet nakomen, beurten veel te duur maken ed maar goed, dat is een ander verhaal)
Het was ook niet echt innhouden, maar meer het gevoel wat je hebt met een 1.0 liter met de airco vol aan en je rijdt dan 80, dat gevoel, alsof je zo nu en dan een flinke windvlaag krijgt...
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar