close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: 206 1999 1100cc op tijd zetten

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: multipoint

Hallo allen, ik heb de kop laten reviseren maar alles is verdraaid . Hoe moet ik hem weer op tijd zetten. Ook de kleppen zijn ontsteld weet iemand hoe ik alles weer krijg zoals het hoort. En wat is de manier om de kopbouten 120 graden aan te trekken. Is hier een hulpmiddel voor ? Bij voorbaat dank Jurrie

Geplaatst door

caya (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gaat een heel verhaal worden, mede doordat er meer bij komt kijken als "alleen" simpel op tijd zetten en kleppen stellen. Denk aan bijv. kopboutlengte als je de oude kopbouten weer gaat gebruiken enz.
Kortom: kun je geen vraagbaak o.i.d. van TU motoren bemachtigen?
Voor de hoekverdraaiing van o.a. kopbouten gebruiken we een speciale gradenboog die tussen dop en momentsleutel gezet wordt.
Even opmerking n.a.v. je 120 graden: Aanhaalmoment is eerst alle bouten aantrekken op 2.0 daNm en dan afhankelijk van motortype, 2 x120 graden, dus in totaal 240 graden in 2 stappen bij TU1JP en TU3JP en 2.0 daNm en daarna 240graden in 1 x bij TU5JP. Tis maar dat je het weet.

hans4074 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.