Beste collega's
heb hier 206 van 2006 1360cc die op 3cil draait en dit zeker op stationair.
Uitgelezen met modus geeft dit:
p0304,p0110,p0107,p0351,p0352,p0704
Eigenaar zegt:auto heeft onderhoud gehad(65000km) emissielampje brandt soms en in officiele garage zeggen ze
1cil van motor is versleten.
volgens mij kan dit niet
bougie aan Dzijde was iets bruiner dan andere
heeft iemand ervaring met deze codes?
Alvast bedankt voor uw reactie
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je hebt neem ik aan al compressie gemeten en zaten daar dan geen verschillen in?
succes jan
nog geen mechanische metingen gedaan
maar die codes???EN 66000km??
Ik heb eerste bougie nu bij 4 gestoken en zal morgen kijken naar kleur
ook al test gedaan met start pilot:geen valse lucht
Hoe kan ik bobijnrail uitmeten:1 van de laagspanningsklemmen heeft geen kontakt met andere 3?
Dank
compressie gemeten en ok
weerstand van verstuiver Dzijde is 13,5ohm
de kleur van eerste bougie is terug iets donkerder dande rest
dus probleem van op 3,5 cilinders te draaien zit volgens mij bij 1ste cil.Dzijdemotorl
motorlampje terug aangegaan enterug foutcode P0351 en P0352 dus bobine 1 en 2
maar bobijn was vernieuwd in peugeot garage
kleur van 4de bougie is goed,dus ik heb twijfels bij defecte bobijn.Heeft iemand nog tips? Dank
Haal de verstuivers eens uit de rail ? De inlaatkant wil wel eens aangetast zijn door roest en laat minder benzine door. Ook kan je startend zien hoeveel brandstof er uit de sproeires komt als je de rail op het blok legt. Succes.
ik zal morgenvroeg de verstuivers eens bekijken
is die roest iets typisch voor 206?
bedankt om mee te denken
Bij veel benzine injecties circuleert de brandstof niet meer en meegevoerd vocht moet door de verstuiver maar blijft daar achter. Heb het verscheidene malen gezien en bij toevallig bij franse wagens. Groeten.
vandaag: klepspeling ok
geen roest bij eerste vverstuiver
dichtingen inlaatcollector ok
bij demontage inlaatcollector wel opgemerkt dat alleinlaten beetje vettig waren
geen foutcode,
temperatuur na 20km schommelt tussen 85 en 95 graden
nog altijd eerste bougie die bruiner is dan de rest
verstuiver eerste cilinder spuit goed
ik begin te twijfelen i.v.m cilinderkoppakking
nog eventuele ervaringen met dit onregelmatig motorgedrag
van 206.Alvast bedankt voor tips.
De eerste cilinder zit aan vliegwielzijde. P0304 is 4e cilinder (aan db zijde dus) Deze injector geeft wel vaker problemen bij 206 ,meestal omdat er water op kan vallen via het rooster in de motorkap. Ik zou toch eens de verstuiver wisselen met een andere cilinder en laten rijden en kijken of de p0304 nog terugkomt of dat het een andere cilinder wordt. En meet de wwerstand van de andere verstuivers ook eens om een goede vergelijking te creeren.
bedankt voor uw reactie
de 4de cilinder (aan db zijde ) spuit goed
ik heb zelfs het gedacht dat hij vervangen is bij de merkgarage want de 'verstuiverneus' was opmerkelijk proper der tov andere 3 cil
ik ga morgen andere verstuivers uitmeten
Mvg
Pas nog gelezen ergens op dit forum dat de afdichtring van de verstuiver stuk was waardoor valse lucht , als je de verstuivers er uit hebt gelijk even kijken dus.
bedanktvoor tip
kom juist van motorrevisiebedrijf en daar zeggen ze van verstuiverfiches van 2 en 4 de cil eens te verwisselen
en zien of de fout(bruine bougie)zich mee verplaatst wat zou wijzen op een fout inde aansturing van de verstuivers(draad met slecht kontakt?)
ik laat het wel weten
vandaag compressie gemeten van ALLE cilinders
wat bleek:11bar is te weinig want andere hebben 13,5bar
natuurlijk direct cilinderlektest gedaan: eerste cilinder had 50prct verlies en andere 15prct
luchtlekkage is langs inlaatklep 1ste cil.DBzijde
de oorzaak zullen we wel teweten komen bij demontage
te vlug gedacht aan elektronische fout waarschijnlijk
ik denk probleem opgelost
dank voor tips
wat heb ik gezecd in het eerste antwoord? je moet toch weten dat METEN IS WETEN EN GISSEN IS MISSEN, maar soms wordt je op het verkeerde been gezet dat gebeurt iedereen zelfs mij met toch al een redelijk aantal jaren ervaring.
gr jan
Motor ldraait terug normaal.
Inlaatklep was krom,doch niets te zien van aanraking met zuiger.
PROBLEEM OPGELOST.
BEDANKT.
en dan helemaal geen compressieverschil meten?
sorry, ff over verschil van 11 en 13,5 bar heen gelezen.
[quote=d0003085]Motor ldraait terug normaal.
Inlaatklep was krom,doch niets te zien van aanraking met zuiger.
PROBLEEM OPGELOST.
BEDANKT.[/quote]
[quote=d0003085]wat bleek:11bar is te weinig want andere hebben 13,5bar[/quote]
Dan heb je nog een beste compressie voor een kromme klep, normaal is de compressie dan 0.0. Mss je meter eens testen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar