Peugeot 206: na vervangen motor 1.1 ,loopt maar i cilinder

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

na vast geslagen krukas, en knap gat in midden carter, een andere motor ingebouwd, nu loopt hij maar op 1 cilinder, plank gas 1100 toeren
bvd Charl

pinodiangelo

Geplaatst door pinodiangelo (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

master (0), 13 jaar geleden

heb je de bougiekabels wel juist zitten?

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

er zitten geen kabels op een 206

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

alles goed op tijd gezet? niet 180 graden verkeerd?nokkenassen verwisseld? je zult wel wat foutcodes hebben staan in het geheugen.

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

alles precies op tijd , ontsteek unit vonkt goed, is er ook een recet mogelijkheid zonder diagnose app. ?

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

je moet eerst maar eens wat meer info geven. heb je alleen een blok verwisseld of ook met bijbehorende kabelboom/ecu?
Heb je het zelf gedaan of laten doen?
loopt hij echt op 1 cil of gewoon heel onregelmatig?
is het donor blok uit een goed lopende auto gehaald of uit een sloper?

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Is het andere motortje in z'n geheel overgezet, dus met alles erop en eraan? Zo ja, hoelang heeft deze motor stilgestaan? Komt er wel benzine in de 3 cilinders die niet mee doen = injector probleem door verstopping/gomvorming? Compressie in orde?

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Das maar een paar sec. verschil Maarten! lol

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

inderdaad,maar wel met dezelfde bedoeling. meer info!

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

hallo, heb het blok met inlaatspruitstuk carb , inspuiters en ontsteking compleet gewisseld, is een blok via markplaats, uit een sloper, compressie +- 10, daarna heb ik alle delen van de bestaande motor over gezet en het zelfde resultaat, er komt benzine bij al de 4 inspuiters, heb het zelf gedaan ( heb vaker alfa motors gewisseld ) weet niet of het echt een cilinder is, maar lijkt net op antieke motor geluid, alleen als ik vol gas start komt hij moeizaam in en komt niet verder , inspuiters gewisseld gehad, kabel boom en ecu niet gewisseld

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Kun je ook achterhalen of er wel benzine in de cilinders komt door bijv. de bougies er uit te draaien en deze te controleren op nat zijn?
Weet je echt zeker dat de distributie-timing oké staat, zoals Maarten al aangaf.

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

heb paar keer gecontroleerd of de timing goed staat, inmiddels geinformeerd, het blokje komt uit een schade auto met lopende motor, in er komt benzine in de cilinders, zijn alle nat , na lang doorstarten, er staat druk voor de inspuiters, heb dist , nog maals gecontroleerd via andere peugeot 206

hans4074 (0) PRO, 13 jaar geleden

Bougies zijn toch niet verzopen? k'Weet niet hoeveel tijd er verstreken is kapotte oude motor en het vervangen, maar het luchtfilterhuis staat toch toevallig niet vol met (hemel)water? Lach niet (lol).....het is mogelijk dat er water via spatbordgoot links tussen einde goot en koplamp naar beneden loopt precies in de luchtinlaat waardoor de luchtinlaatkamer onderin tjokkevol komt te staan met water = geen lucht. Als dit alles nog niet aangesloten zat tijdens de 1ste loop-pogingen, dan kun je dit verhaal uiteraard vergeten.

peugeottechnieker (0) PRO, 13 jaar geleden

Komt die motor wel uit een 206 ? En niet toevallig uit een 205 of zo ? Heb je het vliegwiel laten zitten of heb je het vliegwiel van je defekte motor er op gezet ?
En vonkt hij op alle cilinders ? En hoe heb je gecontroleerd dat de unit goed vonkt ?
Zomaar even wat vrage die met te binnen schieten en even vanaf een andere kant benadert.

PT nieker

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

hallo, de bougie,s vonken sterk, blauw, ik heb de unit compleet met bousie's op massa gelecht en starten, alles betreft lucht/benzine toevoer 2 x gecontroleerd op vervuiling en valse lucht e.d., dit vet frost spray. de motor code's komen over een , komt uit een 206 1.1 1999, dit is de zelfde.met demontage heb ik de bak er in laten zitten, de motor komt uit schade auto, motor zal nog op ; vliegwiel/drukgroep, waterpomp, water therm.huis, inlaat spruitstuk, gasklep,inspuiters, ontsteking, en alle sensors.
heb in eerste instantie zo over gezet, later alle eigen onderdelen op de motor uitgewisseld, het zelfde resultaat.
verder zijn mijn opties ff op
thanks charl

peugeottechnieker (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik zou eens brandstofdruk meten

peugeottechnieker (0) PRO, 13 jaar geleden

Verder heeft deze motor simultaan inspuiting dacht ik, 2 aan 2 inspuiten dus, kijk eens of je de stekkers van de injectoren op juiste plaats heb zitten.

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

is een vaste kabel boom ,rechtsreeks op inspuiters , kan je niet anders aansluiten

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

laat de motor eens lopen en spuit dan wat remmenreiniger achter het luchtfilter,gaat de motor nou beter lopen?

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

hallo, heb nog maals de inspuiters en ontstekeing gedemonteerd, de speciale bougie doppen gecontroleerd, heb de veertjes in de doppen wat uit gerekt, alles weer gemonteerd, nu loopt hij beter , op 3 cilinders lijkt wel, bokt en stotterd, kan wel naar hoog toeren. ( onsteek unit was een Sagem, nu een ander merk van ander blokje)
nog ff zoeken waarop hij bokt,
danke alle voor de tips , reactie's
charl

pinodiangelo (0), 13 jaar geleden

het was uiteindelijk een gescheutrde pakking ringetje van de inspuiter, loopt weer als zonnetje, groet charl

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.