auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: 206 draagarm tegen remschijf

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 hdi

hallo,

Heb sinds paar weken een 206 waar bij het vogende probleem zich voordoet. Bij het sturen links of rechts of bij het over een drempel rijden loopt de draagarm tegen de remschijf aanen geeft en sterk schurend geluid. Dit gebeurt alleen rechtsvoor. De beide draagarmen heb ik al vervangen ivm speling op de fusees en achterste rubbers. De oude draagarm liep ook tegen de remschijf aan maar was al zo ver weggesleten dat het geen geluid meer maakte. Zo op het eerste oog lijkt het wiellager wel oké. Kent iemand het probleem? of nog beter heeft iemand een oplossing ?

Mvg Jan,

Geplaatst door

jede (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan het bijna niet geloven! De enigste 2 mogelijkheden hiervoor zouden zijn: een fuseekogel met giga veel speling óf een wiellager zo rot als kaas. Draagarmen heb je vervangen, dus vallen af. Als het wiellager zoveel speling zou hebben, moet dit zeker te voelen en te horen zijn. Is het toch niet het blikken beschermplaatje rond de (onderste) fuseekogel wat los zit door afgebroken borg-lipje en daardoor niet meedraait met sturen en dat deze tegen de schijf aanloopt?

hans4074 0
badge

13 jaar

hoe heb je het lager gecontroleerd?

Het blikken beschermplaatje is het niet want die zit er niet meer op aan die kant. kheb het lager gecontroleerd door de auto op te krikken en het wiel boven en onder vast te pakken en proberen te bewegen en een keer horizontaal hetzelfde gedaan. Daar komt bij dat de fuseekogels afkeurpunten waren, kheb de auto laten voorkeuren door de garage .En wat ikzelf kan repareren ga ik zelf doen Dan had een kapot wiellager toch ook op moeten vallen?

jede 0

13 jaar

Maar fuseekogels (complete draagarmen) zijn vernieuwd, dus die kogelspeling is verholpen.
Als de APK volgens de regels uitgevoerd is, had speling op een wiellager geconstateerd moeten worden. Blikken plaatje valt ook al af.
Er moet dan toch ook een slijpspoor op de remschijf zitten als de draagarm tegen de remschijf loopt......of begrijp ik het nu verkeerd?
Fotootje plaatsen misschien een idee?

hans4074 0
badge

13 jaar

krik het voorwiel eens op, en geef een slinger aan het wiel, en voel dan aan de veer terwijl het wiel draait, voel je wat trillen in de veer, dan kun je er donder op zeggen dat het lager verrot is, op deze manier vis je 99% van de lagers er mee uit

Het probleem is opgelost, door een andere fusee te monteren. De fusee die er op zat was niet van het goede type. of is erg krom. Dat is me nog niet helemaal helder.

jede 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.