close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: auomaatprobleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

heb het probleem dat de automaat niet goed schakelt blijft soms hangen in 1 versnelling en dan weer schakelt hij heel snel en schokend over.
heb hem uitgezen en kreeg via mijn snap-on modus de volgende codes 2 automaat (slip)
en 130 esp .ik kan ook via de snap on de schakelmomenten zien van de versn. dus bijv drive ingeschakeld
klep ... actief.maar ik weet niet hoe hiermee om te gaan.
kan me iemand hiermee helpen en of weet iemand of dit in of buiten de bak zit.
ik heb op forums gelezen dat er wel een klep niet goed kan zijn.
als dat zo is,is dit dat gemakkelijk te vernieuwen of moet de bak uit de auto en uit elkaar.
ik heb div malen gereset maar codes komen steeds terug.
deze auto heeft wel voorschade gehad.volgens klant was ervan te voren geen probleem

Geplaatst door

tak (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het gaat hier om een zogenaamde AL4 automaatbak. De foutcodes met universele uitleesapparatuur zijn dermate anders van omschrijving, dat het voor mij lastig gaat worden dit te "vertalen" naar peugeotbegrippen.
Wat je kunt doen: Hoe ziet de olie in de bak eruit? Zwart? Ruikt olie verbrand? Niveau controle gaat dmv de middelste bout (dacht 19mm) aan de onderzijde van de bak. M.a.w. de grootste (27mm?) blijft zitten. Juist (bak) olie temp. om niveau te controleren is vanaf 60gr.C met lopende motor en selectie in P of N. Je draait dan de middelste bout eruit. Bij juist niveau zal er eerst een straaltje uit komen en overgaan in druppelen. Komt er geen olie uit, dan halve ltr. bijvullen via redelijk verstopte plug, midden-bovenop de bak. Daarna weer zelfde procedure van controle. Nog niet goed, dan weer halve ltr.
Gebruik wél de juiste, speciale olie!!
Wat verder voorkomt zijn de 2 electrokleppen aan bovenzijde op het hydr.brein. Op zich valt het vervangen hiervan wel mee en kan "onder de auto" uitgevoerd worden. Wil je meer duidelijkheid, dan toch graag een peugeot uitgelezen storingscode en omschrijving.

hans4074 0
badge

13 jaar

IK ben vergeten om op deze topic vermelden wat de vorderingen zijn geweest.
ik heb de auto ingeruild en deze staat nog steeds op ons bedrijf.
ik heb de 2 electro kleppen vernieuwd,maar dit heeft niet het gewenste succes gehad.
heb er vandaag weer even naar gekeken omdat een collega met hetzelfde probleem zit.
heb de auto weer uitgelezen en gaf nu alleen de code 130 esp?
kan het met de esp te maken hebben dat deze verkeerd schakeld?

tak 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.