Peugeot 206 2005: 206 klinkt als trekker met onderdruk in kvs reservoir

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Dag lezer,

Heb sinds een tijdje een gek probleem met mijn 206, het begon met dat de kachel het niet meer deed (kreeg geen warme lucht meer) en dus heb ik de thermostaat vervangen. De problemen waren toen opgelost maar sinds de vervanging werd de motor niet warmer dan 60/70 graden.

Helaas kreeg ik een aantal weken later steeds meer problemen, de auto begon niet lekker meer te lopen. Hij klinkt nu meer als een puffende trekker (Video: https://files.fm/f/ng43fdxu6 ). Ook ging het storingslampje af en toe aan en begon de auto te vibreren wanneer die in stationair stond. Ook kreeg ik af en toe vermogen verlies, dan stotterde die wanneer ik iets gas gaf. Dat was op een gegeven moment zo erg dat wanneer ik vol gas gaf, hij amper omhoog ging in toeren.

Dan kom ik nu bij het probleem; het lijkt er op dat het koelvloeistof systeem telkens onder vacuüm/onderdruk staat. Waardoor het reservoir leeg komt te staan maar wanneer ik de dop van het vat open draai er vanuit de onderkant weer kvs in het reservoir stroomt (soms wel 3/4 cm). Ook verliest die kvs maar zie nergens natte plekken op de straat of drap/snot in mn olie en kvs.

Hebben jullie enig idee waarom mijn auto niet lekker loopt en waarom het kvs vat telkens onder onderdruk komt te staan? Laat maar weten en mochten jullie vragen hebben stel ze gerust

Niels vd Assem

Geplaatst door Niels vd Assem (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

harry4203 (415) PRO, 1 jaar geleden

Hoogstwaarschijnlijk koppakking lek. pas nog een gehad met dezelfde klachten.

Niels vd Assem (0), 1 jaar geleden

Kleine update: Heb de lambda sensor vervangen en het trekker geluid is nu weg gelukkig. De kans is groot dat de koppakking inderdaad kapot is maar als die lek zou zijn, hoe ontstaat er dan vacuüm?
Heb vanmiddag weer de dop van het reservoir open gedraaid en zoals je op de video ( https://files.fm/f/gt66udthp) kan zien is er weer een hoop terug het vat in gekomen. Sterker nog nadat ik een stukje had gereden en de dop weer open had gedraaid kwam er weer een hoop terug waardoor het reservoir nu weer helemaal vol zit, snap er niks meer van hahaha

Aangezien de kosten voor een nieuwe koppakking aardig veel is en gezien de leeftijd van de auto wil ik eerst zeker weten of dat het probleem wel echt is. Hoor graag wat jullie suggesties zijn.

harry4203 (415) PRO, 1 jaar geleden

Ik denk dat je toevallig heel ff geluk hebt, maar zoals die motor loopt in het filmpje is echt niet opgelost met het vervangen van een lambdasensor.(waarop is die vervanging eigenlijk gebaseerd?) lijkt meer op een injector oid die niet meewerkt. zou em eens uitlezen met een fatsoenlijke tester en een lektest uitvoeren om de koppakking te beoordelen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum