close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 SW 2005: Accu laadstroom storing

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Beste mede sleutelfreaks,

Ik heb het bekende Franse auto probleem "acculaadstroom storing"

Accu is op advies en na doormeten vervangen. Maar toch soms tijdens het rijden willekeurig deze storing gehad.
Dynamo is na doormeten vervangen, nu nog steeds dezelfde storing tijdens het rijden.

Als ik de computer er aan hang en de spanningen controleer is deze tijdens stationair draaien goed. Rond de 14V
Bij stilstand geeft de accu 12.4V, lijkt mij ook goed.

Accu is een 40Ah en de dynamo is een 90A 12V.

Mij lijkt de meest logische stap om de stekker en bedrading die van de BSI naar de dynamo lopen opnieuw te trekken om zo kabelbreuk uit te sluiten.
En de aansluiting tussen dynamo, startmotor en accu te controleren.

Mij lijkt het dat de BSI/ECU willekeurig de 14V die ter controle retour gaat niet wordt geregistreerd terwijl de dynamo wel zijn spanning af geeft.

Na opnieuw starten is de storing weg.
Maar tijdens het rijden kan ik soms wel per rit 5x deze storing krijgen. En willekeurig soms met alle stroomverbruikers aan maar ook zonder extra verbruikers zoals Airco en radio of verlichting.

Heeft iemand nog andere tips?

Zou een zwaardere accu van 52Ah eventueel helpen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Geplaatst door

Danielbeunhaas (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Accu is niet het probleem , heb je de massakabel al gecontroleerd tussen accu en versnellingsbak op oxidatie en bevestiging ?

Deze is helemaal schoongemaakt nadat ik vorig jaar de koppeling heb vervangen. Ik zou eens kunnen controleren of de bout nog vast zit.

Als ik de auto op bokjes heb staan morgen ga ik uiteraard alle bekabeling onder en achter het motorblok controleren. Het is een bekend probleem dat de kabels die in de kabelgoot liggen achter het blok soms slijtage vertonen.

Weet iemand hoe ik dit topic weer open. Ik en mijn onhandige scherm op mijn telefoon.... nu heb ik perongeluk het vinkje aan geklikt.

Geregeld.

moderator problemcar

Een update, en hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Ik heb de kabels opnieuw getrokken naar de dynamo.
1 naar de BSI en 1 naar de ECU.

Helaas is de storing tijdens het rijden weer verschenen.

Wat heb ik nu al gedaan:

-Nieuwe accu
-Nieuwe dynamo
-Nieuwe kabels voor de 2 polige stekker
-Massa kabels losgehaald en contact punten schoongemaakt

Ik ben bang dat ik de BSI of ECU kan gaan vervangen?

Iemand nog ideeën?

Vandaag met mijn diagnose tool iets meer kunnen uitlezen. Nu elke systeem los nagekeken op foutcodes.
Uiteindelijk in de BSI onderstaande code kunnen vinden.

P0341 ignition integrated phase detection coherence

Helaas stond de auto vorige week stil na een ritje, anwb heeft de zekering overbrugt van de startmotor en de auto starte gewoon maar kon mij niet met duidelijkheid zeggen wat het probleem was en kon voor en na het starten geen rare dingen vinden tijdens zijn metingen.

Ik heb uiteindelijk thuis deze zekering van 40A vervangen.(zekering aircovan en startmotor in zekering kast onder de motorkap)

Sindsdien geen problemen meer gehad met accu laadstroom en starten...

Zekering zag er op het oog nog goed uit.... helaas vergeten de weerstand te meten van de vermeende defecte zekering....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.