close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 1998: Kan ik stuurbekrachtingsolie bijvullen of moet dit compleet vervangen worden?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: TU3JP, Motorinhoud (cc): 1400

Na langere tijd lekkage ten hoogte van de oliedrukschakelaar van de stuurbekrachtiging gehad te hebben is het reservoir nu leeg.

Nu heb ik vandaag een fles nieuwe stuurbekrachtigingsolie gekocht, de MPM ATF Dextron II D olie.

Mag ik het systeem hiermee bijvullen of moet ik het gehele systeem eerst leeg gaan halen en dan opnieuw met deze olie vullen?

Indien leeghalen en opnieuw vullen, hoe kan ik het beste het systeem leeghalen?
En wat is de juiste procedure?

En wat voor functie heeft die oliedrukschakelaar eigenlijk?
Heb de stekker een paar weken los gehad maar merk met rijden geen verschil en er branden ook geen storingslampjes op het dashboard.

Geplaatst door

Jeroen1978 (235)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gewoon bijvullen. schakelaar verhoogt het stationair toerental iets bij uiterste stuuruitslag

Bedankt voor je reactie!

Het is dus geen probleem als je de oude stuurbekrachtigingsolie (lijkt bruin van kleur) vermengt met de ATF Dextron II D-olie?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.