Peugeot 206 1998: Kan ik stuurbekrachtingsolie bijvullen of moet dit compleet vervangen worden?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: TU3JP, Motorinhoud (cc): 1400

Na langere tijd lekkage ten hoogte van de oliedrukschakelaar van de stuurbekrachtiging gehad te hebben is het reservoir nu leeg.

Nu heb ik vandaag een fles nieuwe stuurbekrachtigingsolie gekocht, de MPM ATF Dextron II D olie.

Mag ik het systeem hiermee bijvullen of moet ik het gehele systeem eerst leeg gaan halen en dan opnieuw met deze olie vullen?

Indien leeghalen en opnieuw vullen, hoe kan ik het beste het systeem leeghalen?
En wat is de juiste procedure?

En wat voor functie heeft die oliedrukschakelaar eigenlijk?
Heb de stekker een paar weken los gehad maar merk met rijden geen verschil en er branden ook geen storingslampjes op het dashboard.

Jeroen1978

Geplaatst door Jeroen1978 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

harry4203 (315) PRO, 1 jaar geleden

gewoon bijvullen. schakelaar verhoogt het stationair toerental iets bij uiterste stuuruitslag

Jeroen1978 (0), 1 jaar geleden

Bedankt voor je reactie!

Het is dus geen probleem als je de oude stuurbekrachtigingsolie (lijkt bruin van kleur) vermengt met de ATF Dextron II D-olie?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.