close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: 206 met foutcodes

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

206 1.1 bwj 2000 binnen gekregen.
Niet aanslaan bij het starten. Krijgt wel benzine maar geen vonk.
uitgelezen foutcode 1612 antistartcode opgeslagen 1517 communicatie elektronich
antistart systeem. Is de blokkeering te overbruggen.
Iemand mee bekent.
gr

Geplaatst door

V.D.G Autoservice (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer eerst de bedrading/kabelboom op doorschuren in de kabelgoot achter de distributie, daar waar de kabelgoot over gaat van verticaal naar horizontaal t.h.v. de waterpomp.

hans4074 0
badge

10 jaar

dat was het eerst waar we gekeken hebben.
alle zekeringen zijn heel. reserve sleutel geprobeerd.
De dealer gebeld over de storing maar die geven ook niet veel medewerking.
Brandstof krijgt ie wel alleen geen vonk.

Je praat over de startblokkering overbruggen . Bij mijn weten is het zo dat als de startblokkering er op blijft staan er ook geen brandstofinspuiting plaats vind .Al eens een andere bobine geprobeerd ? Spanning en massa,s gemeten ?( aan de bobine aansluiting ) Wis de code,s eens .

Rene Roolvink 0
badge

10 jaar

De spanning voor de bobine komt in dit geval van het dubbelrelais. Het dubbelrelais hangt onderaan de bevestigingsplaat van de ECU.
Aansluiting 5 van het dubbelrelais is de voeding (na inschakelen van het relais) voor de bobine = aansluiting 4 op de bobine-stekker. Kijkt (of meet) dan gelijk ook of de benzine-aanvoer (brandstofpomp) door blijft werken tijdens starten. Zo niet, dan zou het ook nog een probleem met de toerentalsensor kunnen zijn.

hans4074 0
badge

10 jaar

Op de dubbelrelais krijgen we stroom op pen 3 8 15 en niet op pen 5 Op de bobineblok op pen 4 wel stroom. ????
als de bobineblok los ligd geen vonk. De injectors krijgen wel stroom pomp werkt ook.

gr

Op pen 3, 8 en 15 staat batterij-spanning, dus dat klopt. Pen 5 in de stekker van het dubbelrelais geeft pas spanning NA het ingeschakelen van het relais, dus meten met aangesloten stekker. Dat heb je vermoedelijk niet gedaan maar daarna wél met aangesloten dubbelrelais-stekker gemeten op pen 4 van de bobine.
De injectors krijgen hun voeding van (stekker) dubbelrelais no. 4. In het dubbelrelais zitten 4 en 5 op hetzelfde "brugje".
Je hebt m.i. nog geen duidelijk antwoord gegeven op de vraag of er tijdens het starten brandstof blijft komen. Als je namelijk de auto op contact zet, komt er eerst een seconde of 3 brandstof, maar stopt na die 3 seconden om daarna "overgenomen" te worden door signaal toerental tijdens starten.

hans4074 0
badge

10 jaar

Bij deze foutcodes dien je eerst de startcode en de sleutels te checken.
Staat de status v d ECU op geblokkeerd of gedeblokkeerd?
en zijn de sleutels gekend.
Dit kun je uitlezen bij de motor ECU meting gegevens en bij de BSI meting gegevens.

Staat hij daar geblokkeerd en de sleutel wel ingeleerd/ontvangen dan is de communicatie draad onderbroken tussen de BSI en de ECU.
geef eens de laatste 8 cijfers van het chnr. dan kan ik de draad voor je opzoeken.

Staat de ECU gedeblokkeerd dan verder met voedingen/ ECU / dubbelrelais en Massa

Oxo8319 0
badge

10 jaar

Als de ecu uitgelezen kan, is de startblokkering vrijgegeven.

wkhoek 0
badge

10 jaar

Als je een niet ingeleerde sleutel gebruikt kun je gewoon uitlezen, maar is de startblokkering niet vrijgegeven.

Er is een verschil tussen pairing en startblokkering.

Oxo8319 0
badge

10 jaar

Uitlezen lukt inderdaad als je een niet ingeleerde sleutel gebruikt, maar als de startblokkering niet vrij zou geven, komt er toch ook geen benzine na die 3 seconden druk opbouwen, dus tijdens starten?
Als je deze wat oudere 206jes uitleest zit er bij mijn weten altijd wel een storing in over die startblokkering zonder dat ze daar problemen hebben.

hans4074 0
badge

10 jaar

Even beredeneren:
Als 1 van de verbindingsdraden 820, 821 of 822/ 8270 onderbroken is tussen BSI en ECU krijg je een startcode / communicatie storing.
Gevolg: geen aansturing op pin 55 en 37 zodat de bobine niet werkt.

Oxo8319 0
badge

10 jaar

[quote=Oxo8319]Bij deze foutcodes dien je eerst de startcode en de sleutels te checken.
Staat de status v d ECU op geblokkeerd of gedeblokkeerd?
en zijn de sleutels gekend.
Dit kun je uitlezen bij de motor ECU meting gegevens en bij de BSI meting gegevens.

Staat hij daar geblokkeerd en de sleutel wel ingeleerd/ontvangen dan is de communicatie draad onderbroken tussen de BSI en de ECU.
geef eens de laatste 8 cijfers van het chnr. dan kan ik de draad voor je opzoeken.

Staat de ECU gedeblokkeerd dan verder met voedingen/ ECU / dubbelrelais en Massa[/quote]
Chassis nr 41457125

heb je al met een andere sleutel geprobeerd.
heb je al de sleutel opgehad om te kijken of de transponder nog in de sleutel zit. dit heb ik ook al meegemaakt dat er geen transponder meer in de sleutel zat.

als je hem hebt uitgelezen dan weet je ook of je communicatie hebt tussen de bsi en de motor ecu. dit ivm hij anders communicatiestoring op aan geeft.

verder is de bsi wel goed, heb al diverse keren gezien dat de bsi lettelrijk alles kwijt was wat erin had moeten staan. enkele keer lukt het dan om opnieuw te programmeren en in te leren als zijnde nieuwe bsi
echter dit pakt hij niet altijd.

in geval van de startblokkering bij geen storing naast

p1517 EDC15C2-Coded anti-start function zie ik op http://www.pikit.co.uk/peugeotmt/psa%20e... staan


van de ene kant gek dat je storing code hebt. meestal als er iets mis is met de transponder dan krijg je op display melding en verder in het systeem niet zo uit mijn hoofd, is weer ff geleden.
wat ik altijd doe is zon'n geval is van vooraf aan beginnen.
1 sleutel, 2 contactring 3 com-schakelaar waar de contactring op aangesloten zit 4 bsi 5 motor ecu.
de eerste drie punten kun je simpel controleren, dit door reservesleutel te proberen, door contactring van andere auto tijdelijk op te zetten. com-schakelaar zijn diverse en kan verschillen. tot hede heb ik nog nooit gehad dat deze kapot was met deze klacht
als alle 5 goed zijn dan is de computer gedeblokkeerd zijn.

verder zeg je dat hij wel benzine krijgt. maar daarmee bedoel je zeker dat de brandstofpomp draait.
ivm hij niet vrijgegeven is dan zal je geen inspuiting hebben/lees injector aangestuurd worden en de bobine wordt ook niet aangestuurd.
gevolg geen benzine inspuiting en geen ontstekking.
als je zegt wel benzine geen vonk. dan wil dus zeggen dat de zuiger vol met benzine komt te staan.
vandaar dat ik denk dat de pomp wel draait maar geen inspuiting plaats vindt

bedrading tussen de bsi en de motor ecu zijn als volgt
motor ecu stekker 48v bruin - bsi 26v geel
f4 - 21
f3 - zowel 22 als naar 4 gaat deze draad
volgens schema zitter er geen extra draden.
draad tussen f4 en 21 wordt omgeschreven als antistartcode

Lang verhaal denk dat je hiermee wel tot een oplossing zal komen

WE HEBBEN VOOR ZOVER ALLES GECONTROLEERD
hIJ KRIJGT BENZINE BLIJFT BENZINE GEVEN TIJDENS HET STARTEN.
INJECTORS KRIJGEN SPANNING TIJDENS HET STARTEN.
vANDAAG AUTO NAAR DE DEALER UITLEZEN I.V.B MET SLEUTELS.
OF DEZE ZIJN GEBLOKKEERD.
GR

Vandaag bericht gehad van de dealer .
De auto is klaar leesring was defect.
Morgen de auto ophalen.
Probleem opgelost.

Gr
Bedankt voor de ondersteuning.

vdg 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.