Peugeot 206: 206 slaat niet meer aan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

hallo

ze hebben mij een 206 rijdend gebracht liep niet zo mooi meer op 4 cil
ze hebben de auto uit gezet en naar 2 daagjes wou ik eens kijken wat er aan de hand was maar krijg de auto niet meer aan de praat
bobine verv
auto krijgt brandstof
we hebben met 2 kasten proberen uit te lezen maar kom er niet in
weet iemand een oplossing of wat tips
hoor het graag

groeten jan

garagejan

Geplaatst door garagejan (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Gaat het motorlampje wel branden als je het contact aan zet?
Lijkt op geen stroom of geen aarde krijgen dan wel ecu volledig defect.

Welk voltage meet je op pen 7 van de diagnose stekker met contact aan?
Kun je wel andere modules (Abs, Airbag) uitlezen?

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Bedrading controleren achter in de kabelgoot bij distributie.

Astra_16v (0), 14 jaar geleden

bedrading van de stekker op de bobinerails schuurt vaak op de kleppendeksel..

Astra_16v (0), 14 jaar geleden

bedrading van de stekker op de bobinerails schuurt vaak op de kleppendeksel..

garagejan (0) PRO, 14 jaar geleden

heb ook geen vonk kan ook niets zien aan de bedrading welke draad zal het zijn in de kabelboom bij de ditri

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Mocht het aan de kabelboom achter distr. liggen, dan is het maar net de vraag welke draad er toevallig ligt te schuren op het plastic van de goot. Kan in principe elke draad zijn, maar snel genoeg te herkennen aan groene oxidatie-spoortjes op het plastic van de goot in die hoek.
Anders aan hand van schema de bedrading doormeten o.a. voeding en geschakelde voeding voor EBE of dubbelrelais.

patrick1969 (0) PRO, 14 jaar geleden

Het klinkt onwaarschijnlijk maar als je nu de "reservesleutel" van die auto gebruikt (klant heeft de orginele sleutel zelf nog) en de "reservesleutel" is nooit ingeleerd, dan kan dat een instinker zijn.
Jammer dat je niet kan uitlezen.

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat je niet kunt uitlezen wijst er eigenlijk op dat er een voeding mist op de motor ecu, EN.....Op de EOBD stekker moet je op 2 plaatsen 12 volt hebben. De oplossing van Hans ligt m.i het meest voor de hand. Heb je al gekeken of het motormanagementlampje brandt bij het aanzetten van het kontakt ? Ook met een niet ingeleerde sleutel moet het branden. Verder kan het dubbelrelais onder de motor ecu nog stuk zijn.
Wat bedoel je met auto krijgt brandstof ? Komt er brandstof uit de injektoren of heb je alleen brandstofdruk op de rail ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

PT, en hans, het branden van een motormil zegt niet alles meer (denk aan MIJN berlingo, motor ECU los genomen en MIL brande nog, zelfde goldt voor het ABS...)

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Das waar maar bij een 206 van bouwjaar 2000 is het wel zo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.