Hallo heren ik heb een peugeot 1.1 van bouwj 1999 en de probleem ist onder het rijden valt plots de motor uit koppeling op laten komen gas geven en dan deed hij het weer. Maar nu start hij helemaal niet meer, motor draaid wel rond maar slaat niet aan. Er is geen stroom op de benzinepomp, benzinemeter geeft niet aan en geen vonk op de bougies. Ik heb het dubbel rele onder de computer vervangen alle kabels nagekeken geen breuk,ik weet echt niet wat ik verder moet doen.Groetjes.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De bobine, injectors en ECU krijgen voeding van (ingeschakeld) dubbelrelais. Om toch als eerste een paar gemakkelijk controles uit te voeren, zou je met een multimeter moeten meten of alle aanvoer-spanningen die het dubbelrelais nodig heeft, aanwezig zijn. Op de stekker van het dubbelrelais staan kleine nummertjes. Op de nummertjes 8 - 15 - 2 en 11 moet constante accuspanning staan via zekering F26 in de zekeringkast motorruimte. Op nummertje 14 staat accuspanning bij contact aan via zekering F24.
De benzinepomp moet bij ingeschakelde startmotor (dus tijdens starten EN inschakelend dubbelrelais!!) voeding krijgen via zekering F25 daarna via bots-schakelaar naar aansluiting 3 in de zwarte stekker op het tankelement/benzinepomp.
Hopelijk kun je hier mee vooruit. Mijn 1ste gok zou toch een doorgesleten draad in de kabelgoot achter de distributie zijn. k'Had er vandaag ook weer 1 met een door oxidatie gebroken draad in die hoek.
Bedankt .ik gfa het morgen allemaal na kijken ,je hoort het wel groetjes.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar