Ik heb een probleem met mijn auto, koud start hij altijd (oftewel elke morgen) maar als ik bijvoorbeeld 10km rij, de auto uitzet en direct weer wil starten slaat hij niet aan. Als hij bijvoorbeeld bij een stoplicht afslaat start hij ook niet meer. Meestal na 20/30seconden doet hij het weer en soms doet hij het wel gewoon...
Feit is als ik de auto ergens langer als 15 heb staan doet hij het altijd weer.
BDP sensor is vervangen evenals de nokkanas sensor, stappenmotor is ook schoongemaakt vanwege soms afslaan, dit heeft hij ook niet meer.
Ik heb ook gekeken naar het relais onder de computer, hier was verder niks aan te zien, beetje contactspray op gedaan, maar probleem niet verholpen.
Iemand een idee, zou toch het relais kapot kunnen zijn, of heeft er iemand andere opties. Heb overigens beide sleutels geprobeerd en beide hebben hetzelfde probleem en bij uitlezen komt er geen storing voor.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vanmorgen weer gewoon goed starten en slaat onder het rijden (bij koppeling intrappen) ook niet meer af. Iemand een idee waar je een hoofdrelais niet al te duuur kan krijgen? Dealer? Ga het denk ik maar proberen, zou het anders ook niet weten, bij peugeot moeten ze ook gaan zoeken a 60 euro per uur.
Verder niemand een idee/optie wat het zou kunnen zijn? Ik zal ook de connector van het hoofdrelais een open maken en de bekabeling controleren. maar ik vind het zo raar dat het maar heel af en toe is dat hij niet start...
14 jaar
Je kunt nog eens proberen om op bepaalde voedingen, zoals bijv. voeding benzinepomp, bobine of injectors tijdelijk een lampje aan te sluiten en zichtbaar te leggen. Zo kun je misschien achterhalen of deze onderdelen spanning krijgen tijdens opnieuw starten zonder aanslaan, dus als probleem zich voordoet.
Verder: hoe is de staat van benzinefilter en is er al eens gekeken m.b.v. diagnoseapparaat naar bijv. het verloop (werking) van koelvl.stof temp.sensor.
Stroom kan ik idd wel eens proberen, en temp sensor ook, zitten er als het goed is 2 in een 206 of niet? En als die niet corresponderen start hij natuurlijk niet...
14 jaar
Er zit er maar 1 sensor in voor o.a. de injectieregeling en dat is de groene. Zit beetje schuin gemonteerd in thermostaathuis boven de versnellingsbak.
Maar mijn koelvloeistof wordt nooit echt warm
(de fan slaat wel gewoon aan in elk geval)
Maar kan het altijd eens nakijken, maar heb er vandaag weer helemaal geen last van gehad... Het probleem is dat uitlezen me elke keer een paar euro kost... En ze niet altijd tijd hebben...
14 jaar
Begrijp ik, maar wil je van dit probleem af, dan zul je toch iets moeten ondernemen. Zolang je gokt op de goedkopere onderdelen zullen de kosten wellicht meevallen, maar lang gokken kan duur(der) uitpakken met de vraag of je uiteindelijk het probleem verholpen hebt....toch?
Het vervangen van bijv. een benzinefilter kan in het kader van onderhoud natuurlijk geen kwaad.
Heb je helemaal gelijk in, maar heb hem 2x uitgelezen nu, en dan komt er geen storing in voor. Ik zal morgen eens bellen met degene waar de auto in onderhoud gaat, misschien dat hij nog opties heeft, of iets uit kan lezen... Een van de weinige mensen die me geen oor aan naait haha.
Net ook weer 15x gestart zonder problemen... Waarom lukt het dan ook weer niet als het moet...
14 jaar
Wat bedoel je met "Maar mijn koelvloeistof wordt nooit echt warm"?
Komt de wijzer op het dashboard niet tot het midden? Dat zou een defecte koelvloeistof temperatuur sensor kunnen zijn.
Te meer omdat je fan wel aanslaat, dus komt de motor wel op temperatuur.
met echt warm bedoel ik niet warmer dan 100/110 graden, dus tot wanneer de fan aanslaat.
De wijzer komt dus tot het midden en soms erover (als ik lang stilsta) maar fan slaat wel gewoon aan. Vandaar dat ik de temp. sensor ook niet direct verdenk, maar blijf toch twijfelen aan het hoofdrelais, omdat hierover meerdere problemen bekend zijn bij de 206.. Aan de buitenkant is hier niks aan te zien, maar openhalen kun je hem niet...
14 jaar
Net weer wat nieuws, ik rij 80 op een provinciale weg, valt de motor spontaan uit, radio verlichting ed blijft branden, puur de motor valt uit. Sta ik stil, start ik hem, slaat hij gelijk weer aan en verder geen problemen meer gehad, misschien dat dit samen met het startprobleem ergens op duidt?
14 jaar
Update, thuisgekomen en nu start de motor helemaal niet meer... Zal hem dus waarschijnlijk af moeten laten slepen om hem uit te laten lezen...
14 jaar
Lastig voor jou, maar t'mooiste om de storing op te kunnen lossen ;)
Klopt inderdaad maar ik heb de auto wel elke dag nodig. Net even het relais losgehad en weer vastgemaakt en hij start weer...
Ik kan dinsdag pas bij de garage terecht, dus ik ga morgen toch even bij peugeot informeren voor een hoofdrelais, mm lampje brandt gewoon als je hem op contact zet, alleen soms tikt hij bij het op contact zetten in de buurt van de stappenmotor, en soms ook niet...
Kan verder aan de kabels bij het relais/computer geen breuken vinden, alle kabels op en neer bewogen, waar ik erbij kon de isolatie eraf, niks te vinden, motor blijft gewoon lopen, en nu start hij weer elke keer...
14 jaar
Zou het overigens aan het blokje achter het contact kunnen liggen waar ze het wel vaker over hebben? Kan het dat hierdoor beide sleutels het niet doen? omdat er ook geen storing uit te lezen is..
14 jaar
Van het weekend toch maar actie ondernomen, nieuw relais gekocht, erin gezet en totaal geen problemen meer, auto rijd als nieuw, start als nieuw. Probleem opgelost dus...
Nu heb ik alleen een volgende vraag. Ik heb een nieuwe abs sensor geplaatst, moet ik de computer nu opnieuw uit laten lezen? Ik heb de accupolen 30seconden los gehad en daarna de polen tegen elkaar gehouden, maar de storing blijft erin staan. Klopt dit of is de sensor dan op de een of andere manier niet goed?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar