auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: 206 trilt hevig bij stationair, schakelt laat over op gas

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 8v

hey allemaal
ik heb een probleem met me 206
ten eerste start hij moeilijk als hij koud is
daarna loopt hij onregelmatigstationair waardoor de hele auto beweegd (trillen is een understatement)
en soms bij regelmatige toeren houd hij af en toe in (alsof hij heel even smoort)
daar komt nog eens bij dat hij pas na een paar kilometer overschakeld op gas (soms wel redelijk snel)
hier heb ik nu een truckje voor door eventjes na het starten wat gas te geven maar dit kan niet de bedoeling zijn
vandaag heeft een vriend van de kwik fit hem uitgelezen en dit kwam eruit:
lambda code 19 soms
mengselregeling code 3 constant
klopsensor code 17 soms

ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen want het zegt mij niks waar nouw precies het probleem zit
mvg
Marcel

Geplaatst door

marcel1984 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerst klepspeling controleren en indien nodig afstellen. Dit is een gasauto dus misschien staan ze dicht.

De codes zeggen mij niet zoveel. Ik zou eens kijken wel merk bobine hierop zit. Elecktrfil is goed en sagem is niet goed. Zoek maar eens wat rond op deze site over bobines dan kom je nog wel bruikbare info tegen. O ja een elektrofil heeft een afgeronde achterzijde en een sagen een rechthoekige.
Wel merk gas installatie zit er in welk type, bijvoorbeeld vialle lpi of AG .

De lambda sonde storing wordt wel eens veroorzaakt doordat de uitlaat pijp is gescheurd rond de lambda sonde,(de moer scheurt los van de pijp) is maar een haarscheur maar veroorzaakt soms wel storingen.
De mengesel regeling storing is een gevolg van de lambdasonde storing
De klopsensor storing kan een gevolg zijn van een ontsteking die niet goed werkt>> Bobine ??

Succes ,

PT nieker

Ik denk dat tie op 2 brandstoffen loopt, als tie overschakelt op gas loopt tie dan gelijk goed?.

primera p11 0

17 jaar

klepspeling word binnekort afgesteld tevens bougies even vervangen
en neeh op gas doet hij precies het zelfde als op benzine
dan nog even een antwoord op t feit dat hij zo laat overschakeld op gas als iemand het weet
voor de rest bedankt alvast

marcel1984 0

17 jaar

Marcel er werd, door mijn alter ego, gevraagd om het merk en type van de gasinstalatie zodat er op jou vraag over het laat overschakelen een antwoord gegeven kan worden.

oldtimer 0
badge

17 jaar

Even nog hieraan toevoegen dat de thermostaat in de koelvloeistof goed moet zijn. het overschakelen is temperatuurs afhankelijk.

sorry voor de late reactie maar internet lag er een paar dagen uit
het is een AG installatie
de kleppen zijn inmiddels gestelt en de bougies vervangen
hij loopt een stuk mooier nu schokt een stuk minder stationair (is nog wel aanwezig)
alleen nu start hij voor geen meter meer en schud soms hevig (als hij op op temperatuur is)
de motor word meestal niet warmer als 70 graden(op de snelweg meestal iets warmer oneveer 80)

marcel1984 0

17 jaar

En hoe zit het met de bobine,sagem of electrofil ??

sorry daar heb ik te weinig verstand van ik kan hem niet vinden waar zit deze en hoe groot is hij en hoe ziet hij er ongeveer uit?

marcel1984 0

16 jaar

boven op de bougies,achteropde cilinderkop. 30 centimeter breed en zwart.zit vast met 2 m6 moeren/tapeinden

Hier is toch een gemodificeerd exemplaar voor?.
Er is een type dat ook je ecu naar de knoppen kan helpen toch?.
Daar is die modificatie toch voor gekomen.

primera p11 0

16 jaar

Als dit een AG DGI LPG systeem betreft is de centrale injector waarschijnlijk het probleem. Na het uitzetten van de motor lekt deze injector door en komt er nog LPG in het spuitstuk. Bij het opnieuw starten loopt de motor even op twee brandstoffen waardoor de motor niet goed loopt.

Om zeker te weten dat dit het probleem is kun je de volgende test doen. Schakel een paar kilometer voor je de auto uit zet over op benzine. Zo voorkom je LPG in het spuitstuk bij het start. De start moet dan weer goed gaan. Als dit het geval is is het advies om de injector te laten reviseren of een nieuwe er in te laten zettenn.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

bobine is elektrofil denk ik want hij is rond achter (kon hem niet vinden want ik ken ze in hele andere vorm)
@ professional dit zal ik gelijk even proberen zou dit ook de oorzaak van het laat overschakelen op gas kunnen zijn?
ik hoor soms ook als ik de motor uit heb gedaan een soort geborrel in mijn gastank is dit normaal?
alvast heel erg bedankt voor jullie advies

marcel1984 0

16 jaar

Ik denk dat Pieter gelijk heeft; hoogst waarschijnlijk is het je AG DGI injector.

sel 0

16 jaar

nouw ik heb het geprobeert maar hij start er niet veel beter op
wat gaat t me kosten als ik naar de peugot garage ga om alleen het probleem te laten vinden?
ik ben namelijk student en had de auto gekocht omdat ik zoveel geld aan onderhoud kwijt was aan me oude
maar zo word het er ook niet beter op

marcel1984 0

16 jaar

Ik denk Pieterp ook gelijk heeft.
Hij start dan met een te rijk mengsel, als tie op gas overgaat word het dan beter?.

primera p11 0

16 jaar

Rij anders eens een dag op benzine. Als de start daarna toch slecht is zit het niet in het LPG systeem. Ik zou dan toch de kleppen verdenken, die moeten waarschijnlijk gesteld worden.

Slecht overschakelen op LPG kan wel aan de injector liggen.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

Kleppen zijn gesteld volgens de topicstarter.
Ik denk toch ook die injector.

primera p11 0

16 jaar

kleppen zijn inderdaad gesteld
ik heb al geprobeerd om tijdje op benzine te rijden maar starten word er niet beter op
om zeker te zijn of t die injector is zal ik me tank echt helemaal leeg rijden en dan een dagje of wat op benzine rijden kijken hoe hij dan start/rijd

marcel1984 0

16 jaar

hey ik heb dus geprobeert helemaal zonder gas te rijden een tijdje
maar de ene keer start hij wel goed en andere keer weer niet
had wel het idee dat het ietsjes beter was
maar het viel me ook op dat hij soms plotseling gasgeeft bij stationair hoe kan dit komen?

marcel1984 0

16 jaar

maar het viel me ook op dat hij soms plotseling gasgeeft bij stationair hoe kan dit komen?



1>> Dat kan aan het manokontakt in de hogedrukleiding van de stuurbekrachtiging liggen. Is deze nat van de olie ??. (hoe hoog is toerental bij plotseling gasgeven?) gebeurt het zelfde als je lichtjes aan het stuur draait.?

2>> demonteer de bobine en check of er echt electrofil op staat, is het een sagem dan vervangen door een electrofil.

3>>De gaskleppositie sensor kan ook een mogelijke oorzaak zijn.

4>>In het ergste geval is de besturing van de de stationairregeling in de ecu beschadigt door de sagem bobine die hier ongetwijfeld op zit of eerst op gezeten heeft.

stekkerverbindingen van de vacuumsensor, en de gaskleppositiesensor vastzetten met een bindklemmetje,veer die de gaskabel vastzet weghalen bij de laagspanningsaansluiting van de bobine,controleer de werking van de lambdasonde, storingen goed wissen en de officiele resetprocedure volgen enz, enz.

oldtimer 0
badge

16 jaar

de naam van de site klopt wel mooi met mijn auto heb ik wel begrepen nu
maar volgens de gasboer was het niet me centrale injector
ik heb nog even goed gekeken wat er allemaal te zien is onder de motorkap wat niet klopte
en heb 2 dingen gevonden
1 massaklem zat los
2 buis van luchtfilter naar inlaatspruitstuk is dwars doormidden
ik gok dat het slechte starten hier van komt maar dit moet ik eerst even uitproberen

hij geeft ook niet meer vanzelf gas sinds mijn laatste post dus dit laat ik nog even rusten voordat ik hier aan ga klieren
maar ik heb nu weer een nieuw probleem
mijn temperatuurmeter doet het niet
als ik hem op contact zet gaat hij op heet dan op koud en dan weer op heet en dan blijft hij op koud en komt ook niet meer omhoog
nu heb ik hier ooit eens iets over gehoord dat de massakabel doorgeroest kan zijn maar deze ziet er goed uit
waar kan dit nog meer aan liggen
of kan hij ook roesten zonder dat je hier iets van ziet? onder het beschermplastic bedoel ik dan

nog even iets offtopic
sorry voor mijn late reactie maar ik kreeg geen mailtjes meer van dat er nieuwe reacties zijn hoe kan dit?
alvast bedankt voor alles

marcel1984 0

16 jaar

Temperatuurmeter zal veroorzaakt worden door een slecht contact ergens. Een slechte massa zou ook nog kunnen inderdaad. Volg de massakabels van motorblok naar chassis maar eens of hier nog iets los zit.

pieterp9094 0
badge

16 jaar

het startprobleem is nu volgens mij zo goed als voorbij (nog niet heel vaak kunnen koud starten dus weet t nog niet zeker)
temperatuurmeter deed het vandaag ook weer normaal dus ik ga denk ik even nieuwe massa kabels halen want hier had ik aan gezeten en sinds dien doet hij het weer
als de problemen zich blijven aandienen laat ik het jullie horen
bedankt voor al jullie hulp

marcel1984 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.