Peugeot 307: 3 cilinders lopen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v aut.

Peugeot 307 loopt op 3 cilinders geeft op display in de auto "storing uitlaatgas" uitgelezen met pps geeft storing in motormanagementsysteem "circuit injector 4 onderbroken" permanente storing.in eerste instantie injector 4 vervangen(distr.zijde) storing blijft.toen pulse gemeten op de injector bij de ebe en bij de injector en tijdens de storing is het pulse signaal goed heb ook gewoon voeding op de injector.nogmaals uitgelezen telkens geeft ie dezelfde storing op injector 4 toen bij meting gegevens gekeken en bij emmissienormen geeft ie aan dat op het moment van de storing de beide lamda sensoren op 0,02 volt staan en bij status mengselregeling geeft ie aan open regelkring ebe regelt mengselregeling niet,dan loopt de auto ineens weer goed status mengselregeling is dan gesloten en de lamda sensoren lopen tussen 0,16 en 0,87 volt op en neer ebe regelt mengsel weer.
is er verband tussen de lamda sensoren en injector 4 bijv?de storing doet zich meestal voor na 10 min rijden,
bobine/pijpjes/bougies zijn vervangen injector 4 is vervangen wie weet raad?

gr marker

marker

Geplaatst door marker (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 16 jaar geleden

Kun je ook een foutcode nummer zien? Zit te denken aan een vertaalfout.
Indien geen nummers worden getoond, kun je hem dan met EOBD uitlezen om het nummer te achterhalen?

Mogelijk dat de foutcode wordt afgeleid van de lambda-waardes, maar dat is volgens mij redelijk problematisch.
Lambda sensoren kunnen ook om een andere reden laag aangeven. Bijvoorbeeld tijdens afremmen op de motor.
Wat was de gasklepstand of de belasting en het toerental die optrad bij de fout?

marker (0) PRO, 16 jaar geleden

heb geen foutcode nummer maar ik ga daar nog wel achteraan,de storing is te forceren door 130 km/h te rijden en dan de auto terug te laten vallen naar 90 km/h en dan weer te acccelereren vandaag heb ik het ook gehad toen de auto gewoon stationair stond te draaien dus toen stond de klep op onbelast

wkhoek (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je ook vast kunnen stellen dat inderdaad de cilinder aan distributie-zijde degene is die uitvalt?

uncle Joe (0), 16 jaar geleden

Hoi

Visueel bepalen bij misfire of het brandstof gerelateerd is kan je zien door roetvorming in de uitlaat. Anders ontsteking gerelateerd.
En om zeker te bepalen welke cilinder het betreft gewoon de bougies loshalen en bekijken.
Gewoon lekker ouderwets

Chris

marker (0) PRO, 16 jaar geleden

heb geprobeerd op het moment van de storing de andere injectoren los te koppelen 1voor 1 en
alleen op injector 4 bleef de auto op 3 cilinders lopen bij de andere 3 injectoren ging ie nog beroerder lopen op 2 cil dus ik denk dat cilinder 4 echt wel het probleem veroorzaakt, denk steeds meer aan een ebe probleem maar dat is een prijzige gok

uncle Joe (0), 16 jaar geleden

Hoi

Als een misfire wordt geconstateerd en er wordt wel benzine geinjecteerd in de cilinderkamer zal de lamdasonde dit registreren door rijkmengselvorming te regelen en zal een short fuel trim percentage van - 25% verschijnen. Omgekeerde dus veel zuurstof geen benzine in cilinderkamer fuel trim waarde + 25 %. Wanneer dit vaker geconstateerd wordt zal DTC verschijnen via Long fuel trim waarde.
Voordat je de gok wilt wagen om een ebe te vervangen, zal ik zeker van willen zijn dat de Lamdasonde goed werkt. En vooral reactiesnelheid van de lambdasensor. Ook mischien een vervuilde lambdasensor.
Zelf denk ik dat de ebe wel goed funktioneert.Als de lambdasensor absoluut goed werkt, de bougie, de injector en de bobine ook, dan kan je misschien ook denken aan een verbrande of hangende kepsteel of klepstoter. Motor inwendig flushen. Klepsteel reinigen door geforceerd te reinigen met forte via leiding van absorptievat.

Chris

Chris

peugeottechnieker (0) PRO, 16 jaar geleden

Marker,

Hoe is de de status van de auto nu ? Er zit toch wel 5 w 40 olie in ? Ik zou injektor 4 voor de zekerheid nog eens wisselen met een andere om e.a. uit te sluiten voor u een motor ebe vervangt.

marcus 1 (0) PRO, 15 jaar geleden

hoi marker

ik weet niet of het probleem al is opgelost maar mischien heb je hier wat aan

mijn ervaring met peugeot motoren is dat deze vervuilt raken en dan op 3 cil gaan lopen
wat we dan wel deden is de motor geforceerd reinigen

brandstofpomp zekering eruit en dan van tunap een fles reiniger met hulpstuk en luchtdruk op de leidingen aansluiten en de motor op toeren laten draaien tot deze leeg is
daarna liep de motor weer als nieuw

gr mark

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

ikzelf heb al eens succes gehad met een flesje reiniger in de tank te gooien en een paar dagen rijden en liep weer als een zonnetje

206gti (0) PRO, 15 jaar geleden

Door vuil in de compensatiegaatjes van de klepstoters wil de motor ook wel eens op 3 clinders gaan lopen. EBE detecteert een slechte verbranding en schakeld op dat moment de verstuiver uit. Synthetische 5W40 ipv 10W40 wil ook wel eens helpen. Voor het verversen de motor laten lopen met klepstoterreiniger van Tunap oid.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum